اختصاص400میلیون ریال برای بهسازی غار تاریخی گلستان در نیر

به گزارش گالری ابزار زیبا، فرماندار نیر در بازدید از غار تاریخی گلستان گفت: 400میلیون ریال برای بهسازی غار تاریخی گلستان اختصاص یافت.

اختصاص400میلیون ریال برای بهسازی غار تاریخی گلستان در نیر

به گزارش گالری ابزار زیبا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ابراهیم امامی در بازدید از آثار تاریخی نیر افزود: پنج بنای تاریخی قیرمیزی کورپو، کاروان سرای شاه عباسی ، دهکده و غارهای تاریخی گلستان و اباذر با فضاهای معماری خاص و سنگر نظامی واقع در جاده قدیم نیر - سراب احتیاج به مرمت و بازسازی دارند.

او با بیان اینکه بناهای تاریخی این شهرستان پس از مرمت و بازسازی می توانند مکانی جذاب برای حضور گردشگران باشند، اظهار کرد: برای بازسازی و بهسازی کاروانسرای شاه عباسی سرمایه گذار بخش خصوصی وارد شده و بزودی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

فرماندار نیر افزود: 400 میلیون ریال اعتبار نیز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای بهسازی ورودی غار تاریخی گلستان نیر اختصاص یافته که عملیات اجرایی آن طی چند روز آینده شروع خواهد شد.

امامی با تاکید بر ضرورت بازسازی داخل این غار هم گفت: برای کاوش داخل غار تاریخی گلستان باید اعتبار لازم اختصاص یابد.

او افزود: نیر هفت منطقه نمونه گردشگری دارد و نخستین شهرستان از لحاظ دارا بودن مناطق نمونه گردشگری در استان محسوب می گردد.

منبع: میراث آریا

به "اختصاص400میلیون ریال برای بهسازی غار تاریخی گلستان در نیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص400میلیون ریال برای بهسازی غار تاریخی گلستان در نیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید