خطر تعلیق کشتی ایران ازمسابقات جهانی برطرف شد، مدال یخکشی بازمی شود

به گزارش گالری ابزار زیبا به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، بهروز نعمتی سرپرست فدراسیون کشتی عصر امروز در راس هیأتی دیپلماتیک متشکل از دیپلمات های ایران در سوییس با نناد لالوویچ رییس اتحادیه جهانی کشتی دیدار و مصاحبه کرد.

خطر تعلیق کشتی ایران ازمسابقات جهانی برطرف شد، مدال یخکشی بازمی شود

در این نشست که با استقبال گرم مدیران اتحاد جهانی کشتی از هیأت ایرانی همراه بود، نعمتی ابتدا به ارائه گزارشی از وضعیت فدراسیون کشتی در دوران سرپرستی پرداخت و ضمن تاکید بر رعایت مفاد اساسنامه فدراسیون کشتی ایران که به تصویب اتحاد جهانی نیز رسیده است از عزم جدی مجمع عمومی فدراسیون کشتی و وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری قانومند و سریع انتخابات ریاست فدراسیون کشتی به صورت عادلانه و دموکراتیک اطلاع داد.

نعمتی در این تبادل نظر به تشریح اتفاقات اتفاق افتاده در خلال جام ساساری ایتالیا پرداخت و بر عزم فدراسیون کشتی ایران برای احقاق حق محمدباقر یخکشی و تیم ایران تاکید نمود.

وی همچنین با اشاره به بدهی دلاری فدراسیون کشتی با ارائه اسناد و مدارک لازم، از اتخاذ تدابیر سریع برای حل این موضوع اطلاع داد.

نناد لالوویچ هم در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با نعمتی، ایران را یکی از کشورهای ابرقدرت و تاثیرگذار کشتی جهان نامید و بر لزوم برگزاری انتخابات عادلانه منطبق با اساسنامه تاکید نمود. وی همچنین با ابراز تاسف از مسائل پیش آمده در جام ساساری ایتالیا، نسبت به آنالیز ویژه موضوع و برخورد با خانم ادیت از مسئولین برگزاری این مسابقات، اطمینان و به نعمتی وعده داد تا مدال یخکشی را به کننده کشورمان اعاده کنند.

لالوویچ در ادامه این نشست از تصمیم هیات رییسه اتحاد جهانی برای تعلیق کشتی ایران و چند کشور دیگر در المپیک به خاطر بدهی اقتصادی انباشته شده اطلاع داد که با توضیحات نعمتی قانع شد و از وی خواست تا راهکاری برای پرداخت این معوقات ارائه نماید و قرار بر این شد که بدهی فدراسیون کشتی ایران به صورت اقساطی پرداخت گردد تا خطر تعلیق ایران از مسابقات جهانی و المپیک رفع گردد.

همچنین لالوویچ قول مساعد به فدراسیون کشتی ایران داد تا کشور ایران سهمیه ای در مسابقات المپیک ساحلی داشته باشد که ورزشکاران ساحلی این رشته بتوانند در المپیک ساحلی نیز حضور داشته و شانس خود را برای کسب مدال از دست ندهند.

رییس صربستانی اتحاد جهانی، در این نشست ضمن آشنایی با نعمتی در جریان روند برگزاری انتخابات کشتی ایران نهاده شد و از شفاف سازی مسئولان فدراسیون کشتی تقدیر نمود.

لالوویچ همچنین از تمایل خود برای حضور در ایران اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "خطر تعلیق کشتی ایران ازمسابقات جهانی برطرف شد، مدال یخکشی بازمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر تعلیق کشتی ایران ازمسابقات جهانی برطرف شد، مدال یخکشی بازمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید