دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا را آزاد کنید

به گزارش گالری ابزار زیبا، 2 هزار نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاهی کشور با تشکیل کمپین حمایت از مسعود سلیمانی و جمع آوری امضای الکترونیک، خواهان آزادی این دانشمند سلول های بنیادی کشور شدند.

دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا را آزاد کنید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی گالری ابزار زیبا، دو هزار نفر از دانشجویان و اساتید دانشگاهی کشور با تشکیل کمپین حمایت از مسعود سلیمانی و جمع آوری امضا الکترونیک ، خواهان آزادی این دانشمند بزرگ سلول های بنیادی کشور با حمایت وزارت خارجه، علوم و بهداشت کشور شدند.

مسعود سلیمانی رئیس انجمن هماتولوژی ایران و مدیرگروه هماتولوژی دانشگاه تربیت مدرس و جزء یک در صد دانشمندان و نخبگان دنیا

که در سفری با اخذ ویزای معتبر و دریافت دعوت نامه از موسسه Mayo clinic به منظور پژوهش های مشترک وگذراندن فرصت مطالعاتی راهی کشور ایالات متحده امریکا شده است ، هشت ماه است با جرم نامعلوم نقض تحریم ها ، تنها با تشکیل یک دادگاه بدون خروجی مشخص ، در بازداشتگاه امریکا به سر می برد.

جامعه علمی کشور در اقدامی یکپارچه با تشکیل کمپین حمایت از مسعود سلیمانی و جمع آوری امضای الکترونیک در آدرس https://fa.petitions.net/230547 ضمن تشکر از وزارت خارجه ، خواهان حمایت و رایزنی هر چه بیش تر وزارت خارجه ، علوم و بهداشت کشور از این دانشمندکشور شدند .

شعبان علیزاده از همکاران مسعود سلیمانی در انجمن هماتولوژی ایران در نامه ای خطاب به محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و منصور غلامی، وزیرعلوم تحقیقات و فناوری آورده است :

همانگونه که می دانید یکی از دانشمندان به نام و اساتید برتر هماتولوژی کشور به نام آقای دکتر مسعود سلیمانی مدتی است به بهانه استفاده از مواد تحقیقاتی مورد تحریم آمریکا حسب اطلاعات مأخوذه و اطلاع رسانی در فضای مجازی در آمریکا در بازداشت به سر می برند، این درصورتی است که دکتر مسعود سلیمانی یکی از محققان برتر در حوزه هماتولوژی، سلول های بنیادی و نانو بوده و تحقیقات ایشان کاملاً در راستای علوم زیستی و علوم پزشکی بوده و هیچ ارتباطی با سایر حوزه ها ندارد.

در این نامه آمده است: یقین قاطع داریم همیشه متولیان و مسئولین جمهوری اسلامی ایران همیشه و در تمامی صحنه ها از هیچ تلاش و حمایتی از دانشگاهیان، پژوهشگران و جامعه علمی کشور مضایغه نداشته اند و همین امر همیشه دلگرمی و پشتوانه محکمی برای جامعه دانشگاهی میهن عزیزمان بوده است.

این نامه می افزاید: بی شک حضور این دانشمند در میهن عزیزمان و ادامه تحقیقات سودمند در حوزه های نامبرده در جهت ارتقاء دانش دنیا در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی ترمیمی امری الزامی و اجتناب ناپذیر است، این درحالی است که طبق اطلاعات ما در طی چندین ماه گذشته اقدام مؤثر و مستمری جهت آزادی ایشان از طرف وزارتخانه های متبوع انجام نشده یا حداقل به جامعه دانشگاهی کشور اطلاع رسانی نشده است. اینجانبان اساتید و اعضاء هیأت علمی دانشگاه های کشور، محققین مراکز تحقیقاتی و دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ضمن محکوم کردن این رفتار غیراخلاقی، مضحک و به دور از انسانیت و قواعد بین المللی دولت آمریکا باامضاء این درخواست استدعا داریم به صورت شایسته امور مربوط به آزادی ایشان از طریق مبادی مربوطه به صورت فوری و مؤثر پیگیری و به جامعه دانشگاهی کشور اطلاع رسانی شود.

گالری ابزار زیبا پیشتر در اخباری با عناوین دانشمند ایرانی 8 ماه در زندان آمریکا به سر می برد/ علت دستگیری مشکوک است و پیگیری های وزارت علوم برای آزادی استاد ایرانی/ نتیجه را باید وزارت امور خارجه اعلام کند به پیگیری پرونده این استاد ایرانی پرداخته بود.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا را آزاد کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمند ایرانی زندانی در آمریکا را آزاد کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید