سخنگوی شورای شهر تهران در مصاحبه با خبرنگاران: اطلاع دقیقی از تعداد املاک واگذار شده شهرداری به اشخاص نداریم، امیدواریم تحقیق و تفحص موضوع را شفاف کند

به گزارش گالری ابزار زیبا، اعطا از تشکیل کمیته تحقیق و تفحص برای آنالیز چگونگی واگذاری املاک شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی اطلاع داد.

سخنگوی شورای شهر تهران در مصاحبه با خبرنگاران: اطلاع دقیقی از تعداد املاک واگذار شده شهرداری به اشخاص نداریم، امیدواریم تحقیق و تفحص موضوع را شفاف کند

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در مصاحبه با خبرنگار ، در رابطه با آخرین اقدامات اجرا شده در زمینه املاک واگذار شده شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی اظهار کرد: شورای شهر تهران در اوایل دوره پنجم، مصوبه ای را با این مضمون که اگر شهرداری تهران بخواهد حق بهره برداری املاک در اختیار خود را به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار کند، باید آن را در یک لایحه به شورای شهر ارائه کند تا مجوز واگذاری را اخذ کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: علاوه بر اینکه شهرداری تهران باید در بحث واگذاری املاک مورد به مورد به وسیله ارائه لایحه از شورای شهر مجوز گیرد تا بتواند حق بهره برداری آن را به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار کند، همچنین موظف است از املاکی که پیش از این واگذار شده است نیز آمار دقیقی را استخراج کند و مشخصات افرادی که این املاک به آن ها واگذار شده را به شورای شهر تهران ارائه کند.

اعطا توضیح داد: مسئله ای که در شورا با آن روبرو شدیم این بود که ساز و کار مناسبی برای استخراج آمار دقیق از املاک و اشخاص حقیقی و حقوقی که املاک جهت بهره برداری به آن ها واگذار شده، از سوی شهرداری تهران اعلام نشده است.

وی اضافه نمود: همچنین مواردی نشان می داد که واگذاری املاک شهرداری به وسیله قانونی صورت نگرفته است، لذا شورای شهر تهران تصمیم گرفت که این موضوع را در قالب یک طرح تحقیق و تفحص دنبال کند.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: در اسفند سال 97 تعدادی از اعضای شورای شهر تقاضای تحقیق و تفحص در بحث املاک واگذار شده شهرداری تهران را به هیئت رئیسه تقدیم کردند و سپس طرح تحقیق و تفحص توسط ریاست شورا به کمیسیون حقوقی ارجاع شد و موضوع تحقیق و تفحص در املاک واگذار شده شهرداری در حال حاضر در کمیسیون نظارت و حقوقی شورا به عنوان کمیسیون اصلی و تخصصی در حال آنالیز است.

اعطا در پاسخ به این پرسش که شهرداری تهران چه تعداد نامه تخلیه برای املاک واگذار شده به اشخاص حقیقی و حقوقی ارسال نموده است، گفت: شهرداری وظیفه خود را طبق مصوبه شورای شهر پنجم دنبال می نماید و این واگذاری ها باید معین و تکلیف گردد.

وی اضافه نمود: شهرداری تهران در مورد واگذاری املاک اقدامات مناسبی را انجام داد که این اقدامات دستاورد هایی را نیز به دنبال داشت و در صورت صلاحدید اطلاع رسانی خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: کمیته تحقیق و تفحص ناظر بر آن است که چه میزان از اموال واگذار و مقرر شده است در رابطه با آن دسته از املاک که مساحت بالای یک هزار مترمربع دارند و یا در پروانه ساخت یا انتها کار به عنوان مثال به شکل تهاتر به شخص حقیقی و حقوقی واگذار شدند، تحقیق و آنالیز صورت گیرد.

اعطا در پاسخ به این سئوال که پرونده های در دست آنالیز مربوط به چه سال هایی هستند؟ گفت: پرونده های در دست آنالیز در این کمیته مربوط به سال های 90 تا 96 است.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: موضوع تحقیق و تفحص نافی این موضوع نیست که شهردرای تهران مصوبه شورای پنجم در بحث واگذاری املاک را پیگیری نکند و ملزم است برای واگذاری املاک به اشخاص حقیقی و حقوقی لایحه به شورای شهر تهران ارائه کند تا در مواردی که بر اساس قانون واگذاری صورت نگرفته و خلافی اجرا شده است، نسبت به بازپس گیری املاک شهرداری تهران اقدام گردد.

اعطا در پاسخ به این سوال که آنالیز نهایی کمیته حقوقی و استخراج اطلاعات از این کمیته چه زمانی صورت می گیرد؟ گفت: در بحث تحقیق و تفحص بازه زمانی در شورا پیش بینی شده است، اما این طرح در حال تقاضای تحقیق و تفحص است و در نهایت موضوع تحقیق و تفحص باید در صحن شورا تصویب گردد و هیئت رئیسه دستور تشکیل کمیته تحقیق و تفحص را دهد تا این کیمته بتواند کار خود را به صورت قانونی شروع کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کمیته تحقیق و تفحص به درخواست متقاضیان رسیدگی می نماید و سپس جلسه ای با شهرداری تهران ترتیب می دهد تا توضیحات شهرداری در رابطه با واگذاری املاک هم مطرح گردد و در نهایت کمیته تحقیق و تفحص گزارش خود را به صحن شورا ارائه کند.

سخنگوی شورای شهر تهران توضیح داد: از سوی دیگر متقاضیان مستندات و ادله خود را در صحن شورا ارائه می نمایند و اگر دلایلی که شهرداری عنوان نمود کفایت لازم کند، موضوع دیگر دنبال نمی گردد، اما اگر متقاضی به دنبال ادامه شکایت خود باشد، موضوع در صحن شورا ارائه می گردد که اگر رأی بیاورد، در نهایت کمیته تحقیق و تفحص اقدام به آنالیز مجدد شکایت می نماید.

اعطا در پاسخ به این سوال که کمیته تحقیق و تفحص متشکل از چند نفر است؟ گفت: در این کمیته سه تا هفت نفر اعضای شورا حکم دریافت می نمایند تا بتوانند کمیته تحقیق و تفحص را تشکیل دهند و کار خود را شروع نمایند.

سخنگوی شورای شهر تهران توضیح داد: اگر در گزارش ارائه شده از سوی کمیته تحقیق و تفحص نشانه تخلف محرز گردد، در این صورت طبق قانون پرونده به مرجع قضایی ارسال می گردد و مرجع قضایی بدون نوبت نسبت به رسیدگی پرونده اقدام می نماید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سخنگوی شورای شهر تهران در مصاحبه با خبرنگاران: اطلاع دقیقی از تعداد املاک واگذار شده شهرداری به اشخاص نداریم، امیدواریم تحقیق و تفحص موضوع را شفاف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی شورای شهر تهران در مصاحبه با خبرنگاران: اطلاع دقیقی از تعداد املاک واگذار شده شهرداری به اشخاص نداریم، امیدواریم تحقیق و تفحص موضوع را شفاف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید