مسجدجامعی: هدف انتخابات سالم، پرشور و با مشارکت حداکثری است

به گزارش گالری ابزار زیبا، رئیس ستاد شورایاری های شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم زمینه سازی برای مشارکت حداکثری شهروندان در شورایاری های محلات شهر تهران تأکید کرد.

مسجدجامعی: هدف انتخابات سالم، پرشور و با مشارکت حداکثری است

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، احمد مسجدجامعی در نخستین گردهمایی اعضای هیأت های اجرایی مناطق 22 گانه پنجمین دوره انتخابات شورایاری های شهر تهران، گفت: برای داشتن شهری مهربان باید برنامه ریزی کنیم و برای تحقق این مهم باید همه در شهر احساس نمایند سهم و نقشی دارند تا به این ترتیب مهربانی در شهر محقق گردد.

وی اضافه نمود: شورایاری ها به عنوان نهادی فراگیر و مدنی زمینه تحقق خلاقیت و همیاری در شهر را فراهم می نمایند و برای تبین وظایف آنها ضروری است اقدامات و حمایت های لازم را انجامدهیم. این مسئله می تواند به اداره بهتر امور مختلف شهر بیانجامد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شورایاری ها وظیفه مشاوره، برنامه ریزی و کوشش برای حل مسائل محلات را بر عهده دارند، گفت: برای مثال اگر در محله مشکل کمبود روشنایی، مدرسه، امنیت و نظایر آن وجود داشته باشد، این مشکل با یاری آنها شناسایی و برنامه ریزی و پیگیری خواهد شد. به واقع تحقق مدیریت یکپارچه محله ای زمینه ساز مدیریت یکپارچه شهری است.

وی ادامه داد: در دوره سوم شورایاری ها سندی تهیه شد که شورایاری ها در اعتبار و بودجه محلی تصمیم گیر باشند و آموزش بودجه نویسی محلی را به شورایاران ارائه دادیم. انتخابات شورایاری ها نوعی تمرین دموکراسی، مردم سالاری و مدیریت شهری است ولی باید توجه داشته باشیم که شورایاری ها، فعالیت سیاسی نمی نمایند و ما نیز این موضوع را به طور ویژه مورد توجه قرار می دهیم.

مسجدجامعی تأکید کرد: محور قرار دادان سیاست سم مهلکی است برای فعالیت های شورایاری ها است و آن را از اهداف اصلی خود دور می سازد.

وی با تأکید بر لزوم برگزاری انتخابات سالم و پرشور با مشارکت همه اقشار محلات گفت: برای هرچه پرشور برگزار شدن این انتخابات برنامه هایی لازم و جلساتی با نهادهای دینی، سازمان های مردم نهاد و طبقات مختلف پیشه ورات، اصناف، پزشکان، مهندسان و فرهنگیان و... در سطح مناطق و محلات ضروری است. فضا را باید برای مشارکت در انتخابات برای همه اقشار از انتخاب شونده و انتخاب نماینده فراهم کنیم تا شهروندان صندلی رأی خود را احساس نمایند بخشی از این تبلیغات سراسری خواهد بود و بخش مهم دیگر آن تبلیغات محلی است که ستادهای اجرایی در بسترسازی آن نقشی موثر دارند. این عضو شورای شهر تهران به ضرورت مشارکت زنان در حوزه شورایاری ها اشاره و اظهار کرد: حضور زنان در دوره سوم بیشتر از دوره چهارم شورایاری ها بود. قطعاً این روند قابل قبول نیست و می توان انتظار داشت شاهد حضور هر چه بیشتر آنها در شورایاری های محلات تهران باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "مسجدجامعی: هدف انتخابات سالم، پرشور و با مشارکت حداکثری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسجدجامعی: هدف انتخابات سالم، پرشور و با مشارکت حداکثری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید