نتیجه یک تحقیق: ویروس کرونا خیلی از سارس خطرناکتر است

به گزارش گالری ابزار زیبا، تحقیقات بیمارستان چین و ژاپن در پکن پایتخت چین نشان می دهد که ویروس کرونا به مراتب از بسیاری جهات از ویروس مرگبار سارس خطرناک تر است.

نتیجه یک تحقیق: ویروس کرونا خیلی از سارس خطرناکتر است

سارس در سال های 2002 و 2003 میلادی در هنگ کنگ و چین شیوع پیدا کرد و در نهایت 8 هزار نفر را در جهان بیمار کرد و جان بیش از 800 نفر را گرفت اما تحقیقات این بیمارستان نشان می دهد که کرونای جدید با سرعت به مراتب بیشتری از سارس بیماران را مبتلا می کند.

پژوهش حاکی است کرونا که هنوز هم راه درمان آن در جهان پیدا نشده است، ویروسی است که می تواند ماندگاری طولانی تری هم از سارس داشته باشد افزون بر این مقابله با این ویروس به مراتب سخت تر از سارس است پزشکان در جریان سارس خیلی سریعتر آن را مهار کردند و سرعت ابتلا به آن هم بالا نبود.

در ابتدای شیوع ویروس مرموز در چین که بعدها سازمان بهداشت جهانی آن را کرونای جدید 19 نامید، دولت چین اعلام کرده بود که چالش این کرونا از سارس جدی تر نخواهد بود اما اکنون این ویروس بدون شیوع درمانی خاص به عنوان یک دشمن پنهان و نامریی توانسته است کل اقتصاد جهان را به چالش و رکود بکشاند و بیش از 200 هزار مبتلا و هزاران مرگ و میر برجا گذاشته است.

پزشکان بیمارستان چین و ژاپن اعلام کرده اند بیمارانی که به کرونا مبتلا می شوند قبل از آنکه بدانند مبتلا هستند ناقل ویروس هستند و دستکم از زمان شروع ابتلا تا مدت 20 روز می توانند باعث انتقال ویروس به دیگران شوند همین مساله ایجاب می کند که تدابیر قرنطینه و کم شدن ارتباطات و در واقع نداشتن ارتباطات بسیار جدی تر تلقی شود.

پزشکان اضافه نموده اند که حتی این ویروس تا مدتی می تواند در مدفوع بچه ها وجود داشته باشد و به دیگران منتقل شود لذا باید این مساله را نیز به خطرناک بودن آن اضافه نمود.

این تحقیقات را متخصصان چینی و ژاپنی بر روی نزدیک به 190 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شهر ووهان مرکز شیوع بیماری انجام داده اند که شمار زیادی از آنها حالا از بیمارستان مرخص شده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "نتیجه یک تحقیق: ویروس کرونا خیلی از سارس خطرناکتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه یک تحقیق: ویروس کرونا خیلی از سارس خطرناکتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید