آشنایی با برترین دستگاه های M1 اپل؛ مجذوب کننده های دوست داشتنی!

به گزارش گالری ابزار زیبا، برترین دستگاه های M1 اپل کدام اند؟ در این مقاله قصد داریم ضمن پاسخ به این سوال، به شما یاری کنیم برترین محصول را بخرید. به همین علت، با معرفی محصولات مختلف که از تراشه M1 برخوردار هستند، نقاط قوت و ضعف هر دستگاه را هم به طور خلاصه وار شرح می دهیم.

آشنایی با برترین دستگاه های M1 اپل؛ مجذوب کننده های دوست داشتنی!

چیپست های M1 Pro و M1 Max جزء آخرین پردازنده های M1 شرکت اپل محسوب می شوند که در اواخر سال 2021 عرضه شده اند. این تراشه ها به خریداران یاری نموده تا برترین دستگاه های M1 اپل را تهیه نمایند. اگر چه، افرادی که چندان با این مدل پردازنده ها آشنا نیستند شاید اسامی مدل های مختلف پردازنده M1 آنها را گمراه کند. در هر صورت، از آیپدهای پرمیوم گرفته تا مک بوک پروهای قابل حمل، انتخاب های بسیار زیادی برای خرید برترین دستگاه های M1 اپل نزد کاربران وجود دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم برترین دستگاه های M1 اپل را معرفی کنیم.

1. اپل مک بوک پرو M1

مک بوک پرو M1 14 اینچی شرکت اپل یکی از برترین لپتاپ هایی است که متناسب با قیمت، عملکرد مطلوبی دارد. شما می توانید بین مدل های پردازنده مرکزی هشت هسته ای و پردازنده گرافیکی 14 هسته ای و از طرفی دیگر پردازنده 10 هسته ای و پردازنده گرافیکی 16 هسته ای یک مدل لپتاپ را انتخاب کنید. در هر صورت، این محصول یکی از برترین گزینه ها برای افرادی است که قصد خرید یک محصول میان رده را دارند.

هر دو مدل مک بوک پرو از صفحه نمایش Liquid Retina XDR با اندازه روشنایی تصویر 1000 نیت و نسبت کنتراست 1000000:1 برخوردار هستند. این صفحه نمایش 10 بیتی بعلاوه یک میلیارد رنگ را به تصویر می کشد که بر این اساس می توان صفحه نمایش مک بوک پرو را جزء دقیق ترین صفحه نمایش های دنیای لپتاپ ها محسوب کرد.

نکات مثبت

  • حق انتخاب بین دو مدل سخت افزاری از جنبه پردازنده مرکزی و گرافیکی
  • توان پشتیبانی از دو مانیتور خروجی با رزولوشن 6K و نرخ فریم 60 هرتز
  • پورت شارژ مگ سیف 3
  • پورت های کارت خوان، HDMI، جک هدفون و سه پورت USB

نکات منفی

  • فقط با آداپتور برق 67 واتی USB-C برای مدل هشت هسته ای عرضه می گردد.

2. اپل مک استودیو M1 اولترا

اگر از جنبه هزینه با دغدغه خاصی روبرو نیستید، قوی ترین کامپیوتر اپل با پردازنده M1، اپل مک استودیو M1 اولترا محسوب می گردد. این سیستم کامپیوتری با تعداد هسته های بسیار زیاد می تواند از پس انجام هر کار سنگینی بر آید. به تبع هر مقدار هسته های بیشتری در اختیار داشته باشید، کامپیوتر شما می تواند وظایف بیشتری را پردازش کند. این موضوع به شدت برای کار با نرم افزارهای ویرایش و رندر مناسب است. اپل مک استودیو M1 اولترا دارای پردازنده های گرافیکی 48 یا 64 هسته ای با حق انتخاب 64 یا 128 گیگابایت رم است.

شش پورت تاندربولت 4 به علاوه پورت HDMI در این دستگاه تعبیه شده تا بتوان سیستم را به مانیتورهای متعدد با هر مقدار و ابعادی متصل کرد. ذکر این نکته الزامی است که این دستگاه دارای صفحه نمایش نیست و باید یک مانیتور را به طور جداگانه تهیه کرد.

نکات مثبت

  • قدرتمندترین دستگاه M1 اپل
  • حق انتخاب بین دو مدل سیستم با پردازنده گرافیکی 48 یا 64 هسته
  • حق انتخاب بین دو مدل 64 یا 128 گیگابایت رم
  • فرم فاکتور به نسبت کوچک

نکات منفی

  • بعد از خرید قابلیت ارتقا ندارد
  • برای کار باید صفحه نمایش مناسبی را تهیه کرد

3. مک بوک ایر M1 اپل

معمولا محصولات اپل، قیمت ارزان ای نداشته و باید برای خرید هر مدل از محصولات این شرکت هزینه بسیار بالایی را پرداخت کرد. با این حال، این مسئله چندان برای مک بوک ایر M1 اپل صدق نمی نماید. این لپتاپ به شدت سبک و نازک بوده و از طرفی دیگر بهره وری سخت افزاری خوبی را از این محصول شاهد هستیم.

مدل پایه این مک بوک ایر با 256 گیگابایت حافظه داخلی SSD روانه بازار شده که شاید برای همه کاربرها مناسب نباشد. اگر قصد دارید به طور جدی تمام کارهای خود را با این مک بوک انجام دهید، توصیه می کنیم مدل 512 گیگابایتی این مک بوک مجذوب کننده را بخرید که چندان تفاوت قیمت فاحشی با مدل پایه ندارد.

این نکته را هم باید دقت کرد که این مدل مک بوک فاقد هر گونه فن است. با این حال، مک بوک مورد بحث می تواند بدون ایجاد مشکل از بابت فراوری گرما فعالیت های مختلف نرم افزاری را انجام دهد. مک بوک ایر M1 بعلاوه از صفحه نمایش خارجی با رزولوشن 6K و 60 فریم پشتیبانی می نماید.

نکات مثبت

  • دارای سنسور تاچ آیدی برای ورود امن تر
  • پشتیبانی از یک صفحه نمایش خارجی رزولوشن 6K و نرخ فریم 60 هرتز
  • دوام باتری تا 15 ساعت با وب گردی
  • وزن بسیار سبک، معادل 1.2 کیلوگرم

نکات منفی

  • به مقدار مک بوک پرو M1 بدنه نازکی ندارد

4. آیپاد پرو M1 اپل

برای افراد حرفه ای که در پی یک گجت با قدرت حمل و نقل بهتر و شخصی سازی بیشتر هستند، محصول آیپد پرو M1 اپل یک انتخاب ایده آل است. این تبلت 11 اینچی دارای دقت صفحه نمایش 2388×1668 پیکسل است. بنابراین، با یک صفحه پر جزئیات و فوق العاده مجذوب کننده رو به رو هستیم.

در واقع آیپد پرو 11 اینچ با بسیاری از لوازم جانبی اپل مثل مداد اپل، کیبورد جادویی و Smart Folio سازگار است. هر یک از لوازم جانبی نام برده، تبلت شما را به یک گجت مجذوب کننده تر و پیشرفته تر تبدیل می نماید.

علاوه بر تمام موارد گفته شده، دوربین این آیپد به Center Stage مجهز شده است. با این قابلیت، دوربین در ویدیو چت ها به طور پیشرفته تری روی شما فوکوس می نماید.

نکات مثبت

  • شارژ به وسیله پورت USB-C
  • قابلیت ضبط ویدیو 4K با نرخ فریم 60 هرتز
  • دوام باتری تا 10 ساعت تنها با یک مرتبه شارژ کامل
  • مجهز به فیس آیدی برای امنیت بیشتر

نکات منفی

  • بعضی از برنامه های آیپد به مقدار نسخه های MacOS قدرتمند نیستند.

5. مک بوک پرو M1 اپل 16 اینچ

اگر در پی بزرگترین صفحه نمایش لپتاپ اپل هستید اما استفاده سنگینی قرار نیست با لپتاپ داشته باشید، مک بوک پرو M1 اپل با مقدار صفحه نمایش 16 اینچ گزینه مجذوب کنندهی می تواند برای شما باشد. این لپتاپ دارای صفحه نمایش Liquid Retina XDR است که نسبت کنتراست 1000000:1 دارد. این محصول همچنان از فناوری ProMotion بهره می برد. بر اساس این فناوری، کاربر می تواند از نرخ تازه سازی تصویر تا 120 هرتز لذت ببرد.

با وجود این که پردازنده لپتاپ تا حدودی ضعیف تر از تراشه M1 Max است، همچنان یک پردازنده ده هسته ای و یک پردازنده گرافیکی 16 هسته ای با تراشه M1 Pro در این مدل محصول دیده می گردد. از طرفی، باتری لیتیومی با ظرفیت 100 وات-ساعت موجب شده تا بتوان با استفاده از این مک بوک تا 14 ساعت وب گردی را تنها با یک مرتبه شارژ سریع تجربه کرد.

برای کاربرانی که در پی خرید برترین دستگاه های M1 اپل هستند، مک بوک پرو M1 اپل 16 اینچ برترین گزینه محسوب می گردد. شما قطع به یقین از صفحه نمایش بزرگ، سخت افزار قدرتمند و صد البته باتری بسیار با دوام این دستگاه شگفت زده خواهید شد.

نکات مثبت

  • پشتیبانی از دو صفحه نمایش خارجی با رزولوشن 6K و نرخ فریم 60 هرتز
  • دوربین وبکم HD فیس تایم با رزولوشن 1080 پیکسل برای ضبط تماس های ویدیویی با کیفیت بسیار بالا
  • وجود یک سیستم اسپیکر شش کاناله بسیار قوی
  • مجهز شده به فناوری ProMotion که نرخ تازه سازی تصویر را تا نهایت 120 هرتز افزایش می دهد

نکات منفی

  • وزن به نسبت سنگین (2.1 کیلوگرم) در مقایسه با سایر محصولات مک بوک اپل

6. مک بوک پرو M1 Max اپل 16 اینچ

اگر شما در پی خرید قوی ترین لپ تاپ اپل با صفحه نمایش بزرگ هستید، مک بوک پرو M1 Max با صفحه نمایش 16 اینچ برترین گزینه برای شما خواهد بود. پردازنده مرکزی این محصول 10 هسته ای و پردازنده گرافیکی آن 32 هسته ای محسوب می گردد. بعلاوه، 32 گیگابایت حافظه رم در این مک بوک دیده می گردد که تا 64 گیگابایت قابل ارتقاست.

جدا از تمام موارد گفته شده، این محصول تنها با وب گردی می تواند تا 14 ساعت در حالت باتری دوام بیاورد. از طرفی دیگر، این مک بوک با شارژر مگ سیف 3 با ظرفیت 140 وات عرضه می گردد. بنابراین، قابلیت شارژ سریع دستگاه تان تا پنجاه درصد تنها با 30 دقیقه شارژ امکان پذیر خواهد بود.

مک بوک پرو M1 Max اپل 16 اینچ دارای یک سیستم اسپیکر شش کاناله، صفحه نمایش 16.2 اینچ Liquid Retina XDR با نسبت کنتراست 1000000:1 و قابلیت های متعدد دیگری است. کاربران حرفه ای که به قدرت عملکردی بیشتری از یک لپتاپ احتیاج دارند، این مدل مک بوک به احتمال بسیار زیاد می تواند تمامی انتظارات آنها را برآورده کند.

نکات مثبت

  • بهره مندی از macOS با راندمان بسیار بالا
  • ساخت با کیفیت و طراحی بدنه بسیار نازک
  • نسبت کنتراست 1000000:1
  • سیستم اسپیکر شش کاناله

نکات منفی

  • گران قیمت بودن کالا

انتخاب برترین دستگاه های M1 اپل؛ یک فرایند به نسبت آسان

خبر خوب اینجاست که شرکت اپل تصمیم گیری درباره این موضوع که کدام دستگاه برای شما برترین گزینه است را به نسبت آسان تر نموده است؛ چرا که تمام محصولات نام برده در این مقاله دارای پردازنده M1 هستند؛ از مدل مک بوک پرو نسخه پایه بگیرید تا مک استودیو. از همین بابت، برای شما چندان اهمیتی ندارد که کدام مدل را انتخاب می کنید، شما همواره سخت افزار قدرتمندی را از اپل خریداری خواهید کرد. با این حال، اندازه قدرت دستگاه کاملا رابطه مستقیم با احتیاجهای شما دارد.

مک بوک پرو 14 اینچی با پردازنده M1 یک لپتاپ بسیار عالی برای خرید به شمار می رود. این محصول هم وزن مناسبی داشته و هم صفحه نمایش آن به شدت مجذوب کننده است. از طرفی، پردازنده مرکزی لپتاپ M1 Pro محسوب می گردد. چندان اهمیتی ندارد که این لپتاپ را برای اهداف و کارهای شخصی می خواهید یا صرفا برای تجربه کارهای اداری قصد خرید آن را دارید، این لپتاپ می تواند برای هر مدل کاربری مناسب باشد.

البته، اندازه بودجه ممکن است برای کاربران زیادی نگران نماینده باشد. بر همین اساس، بهتر است به چند نسل عقب تر برگشته و مک بوک ایر 13 اینچی M1 اپل را بخرید. با وجود این که چند سال از زمان عرضه این محصول می گذرد، همچنان پردازنده M1 لپتاپ به همراه هشت گیگابایت حافظه رم، صفحه نمایش مطلوب و حافظه داخلی SSD سریع از مهم ترین ویژگی های مثبت این مک بوک به شمار میرود. در نهایت امر، این شما هستید که مطابق با بودجه خود، برترین دستگاه های M1 اپل را تهیه می کنید.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "آشنایی با برترین دستگاه های M1 اپل؛ مجذوب کننده های دوست داشتنی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با برترین دستگاه های M1 اپل؛ مجذوب کننده های دوست داشتنی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید