آیا ما در دنیا تنها هستیم؟، یک کشف تازه توجه ها را بیش از پیش برانگیخت

به گزارش گالری ابزار زیبا، این منظومه منحصر به فرد، چیزی حدود 4400 سیاره نامزد، از جمله بیش از 700 سیستم چند سیاره ای را در خود جای داده است و بیش از پیش زمینی ها را کنجکاو نموده است.

آیا ما در دنیا تنها هستیم؟، یک کشف تازه توجه ها را بیش از پیش برانگیخت

تینا مزدکی- این منظومه خارق العاده که Kepler-385، کپلر نام دارد از این نظر منحصر به فرد است که هر هفت سیاره آن بزرگ تر از زمین اما کوچک تر از نپتون هستند و آن را از همسایگان نزدیک ما متمایز می نماید.

Kepler-385 یکی از معدود منظومه های سیاره ای شناخته شده است که دارای بیش از شش سیاره تایید شده یا نامزد سیاره است. این کشف قابل توجه یکی از نکات برجسته کاتالوگ تازه کپلر است که شامل نزدیک به 4400 سیاره نامزد، از جمله بیش از 700 سیستم چند سیاره ای است.

جک لیساور، دانشمند پژوهشی در مرکز تحقیقات ایمز ناسا در دره سیلیکون کالیفرنیا، گفت:ما دقیق ترین لیست نامزدهای سیاره کپلر و خواص آنها را تا به امروز جمع آوری نموده ایم. لیساور، که نویسنده اصلی این مقاله تازه نیز است، اضافه کرد که این لیست به اخترشناسان امکان می دهد تا عمیق تر در ویژگی های سیارات فراخورشیدی تحقیق نمایند.

در قلب منظومه کپلر ستاره ای شبیه به خورشید واقع شده است که تقریباً 10 درصد بزرگتر و 5 درصد داغتر از خورشید ماست. دو سیاره درونی، کمی بزرگتر از زمین، احتمالا سنگی هستند و ممکن است دارای جو نازکی باشند. پنج سیاره دیگر بسیار بزرگتر هستند و شعاع هر کدام دو برابر زمین است و انتظار می رود از اتمسفر ضخیم پوشیده باشند.

توانایی توصیف ویژگی های سیستم کپلر با چنین جزئیاتی گواهی بر کیفیت آخرین لیست سیارات فراخورشیدی است. برخلاف کاتالوگ های قبلی که هدفشان سنجش میزان توسعه سیارات در اطراف ستاره های دیگر بود، این لیست جامع داده های دقیقی را در خصوص هر منظومه ارائه می نماید و اکتشافاتی مانند کپلر را ممکن می سازد.

کاتالوگ تازه از میزان گیری های بهبود یافته ای از ویژگی های ستارگان استفاده می نماید و مسیر هر سیاره در حال عبور از ستاره میزبان را با دقت بیشتری محاسبه می نماید. این ترکیب نشان می دهد که وقتی یک ستاره میزبان چندین سیاره در حال عبور است، مدار آنها در مقایسه با سیستم هایی که فقط یک یا دو سیاره دارند، مدورتر است.

  • ناسا از یافته های تازه در قمر مشتری اطلاع داد!

  • سیاهچاله ها چگونه می میرند؟

مشاهدات اولیه کپلر در سال 2013 به خاتمه رسید و در پی آن یک ماموریت طولانی به نام K2 که تا سال 2018 ادامه یافت. با تأیید قبلی که تعداد سیارات از ستارگان بیشتر است، این مطالعه تازه درک ما از دنیا های متنوع فراتر از منظومه شمسی را افزایش می دهد.

منبع: indiatoday

227323

منبع: خبرآنلاین

به "آیا ما در دنیا تنها هستیم؟، یک کشف تازه توجه ها را بیش از پیش برانگیخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ما در دنیا تنها هستیم؟، یک کشف تازه توجه ها را بیش از پیش برانگیخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید