اگر سرتان برای هیجان درد می نماید ؛ این مطلب را بخوانید !

به گزارش گالری ابزار زیبا، خبرنگاران : اگر کسالت و یکنواختی دامنتان گرفته و دنبال تخلیه خود هستید یک راه بیشتر ندارید امروز پنج شنبه 5 خرداد 1401 خود را به یکی از شهرهای زیر برسانید.

اگر سرتان برای هیجان درد می نماید ؛ این مطلب را بخوانید !

به گزارش گالری ابزار زیبا ، اگر ترس از ارتفاع ندارید و سرتان برای هیجان درد می کند، بدون شک می بایست به مشگین شهر اردبیل سفر کنید تا هیجان انگیزترین نقطه خاورمیانه را تجربه کنید.

پل معلق مشگین شهر پلی خارق العاده است که لقب بزرگ ترین پل معلق خاورمیانه را از آن خودنموده است. مهندسین ایرانی در ارتفاع 80 متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشکین شهر پلی بزرگ با استاندارهای جهانی به طول 365 و عرض 2 متر ساخته اند که یکی از زیباترین پل های جهان است.لرزش ها و تکان های پل درحالی که دره ای عمیق و پر درخت زیر پای عابران است عبور از این پل معلق را به تجربه ای هیجان انگیز تبدیل می سازد.

بسته آدرنالین رامسر

کافی است نام رامسر را بشنوید تا ناخودآگاه ذهنتان به سمت سرگرمی و گشت وگذار و خوش گذرانی برود؛ چراکه بی شک این شهر از محبوب ترین نقاط گردشگری ایران است.تله کابین رامسر یکی از جاذبه های سرگرمیی این شهر است که با سرعت 3 متر بر ثانیه، جهت 2000 متری را در مدت 12 دقیقه طی می کند و تا ارتفاع 700 متری بالا رفته تا سختی صعود از صخره های رفیع البرز را به سفری آسان و دل چسب تبدیل کند.

جانم زیپ لاین!

اما اگر از تله کابین سواری خسته شدید، نگران نباشید، سرگرمی هیجان انگیزتری انتظار شما را می کشد. زیپ لاین تله کابین رامسر یکی از مهیج ترین قسمت های این مجموعه سرگرمیی است که در سایت بالای کوه و بین درختان جنگل نهاده شده است.

این ورزش پرهیجان این روزها توجه جوانان زیادی را به خود جلب نموده است. مسافران با استفاده از هارنس و تسمه و کارابین به قرقره متصل می شوند. قرقره روی سیم بکسلی که بین دونقطه متصل شده، قرار می گیرد و مسافران در حالت معلق جهت زیپ لاین را با سرعت طی می نمایند. سرعت به وسیله مسافران قابل کنترل نیست و سرعت بستگی به اختلاف ارتفاع نقطه مبدأ و مقصد دارد.

ازلحاظ ایمنی همه جوانب در نظر گرفته شده و لباس مخصوص، کارا بین، دستکش و کلاه ایمنی به مسافران داده می گردد.این سافاری پرهیجان به طول 450 متر است که از سه خط زیپ و دو پل معلق چوبی تشکیل شده و مسافران بعد از طی کردن هر زیپ لاین، پیاده شده و از روی پل معلق باریک چوبی که از روی دره رد می گردد، می گذرند و به زیپ لاین بعدی می رسند.

گردشگرانی که تمایل به تجربه این سافاری پرنشاط را دارند، پس از آموزشی مختصر و پوشیدن لباس های مخصوص می توانند لحظاتی آدرنالین ساز را تجربه نمایند. از دیگر نقاط زیپ لاین در ایران می توان به مجموعه سرگرمیی توچال و مجموعه گردشگری لاهیجان اشاره داشت.

و اما پیست کارتینگ

و اما پیست کارتینگ؛پیست کارتینگ راکارت واقع در سایت جنوبی تله کابین رامسر با امکانات مدرن و با طراحی طبق استانداردهای جهانی به طول 600 متر و عرض 8 متر و دارای کافی شاپ مورد استقبال دوستداران ورزش کارتینگ در سراسر ایران نهاده شد. در این کارتینگ حتی علاقه مندان بدون مهارت رانندگی می توانند تجربه هیجان انگیز سرعت و شتاب بدون خطر را داشته باشند.

فوران آدرنالین در کسری از ثانیه

اگر سر نترس دارید و در پی این هستید که در کسری از ثانیه ترشح آدرنالین خونتان تا میزان زیادی بالا رود باید به یاری ورزش بانجی جامپینگ خودتان را از ارتفاع 40 تا 80 متری به پایین پرتاب کنید!

در ورزش بانجی جامپینگ افراد متقاضی هم پس از انجام معاینات لازم پزشکی مجوز انجام این ورزش را می گیرند و با مچ بند، ساق بند و کش های مستحکم می توانند سقوط آزاد نمایند. ازآنجاکه این طناب حالت ارتجاعی دارد، پس از رسیدن به نزدیکی های سطح زمین دوباره بالا می رود. این حالت آن قدر تکرار می گردد تا درنهایت طناب به حالت سکون نزدیک می گردد.

اینجا آخر خط است

اینجا آخر خط است تا شما پس از تجربه یک هیجان بی حدومرز و سرشار از انرژی وصف ناشدنی و با تخلیه همه استرس های بی فایده روی زمین بازگردید.اولین باشگاه بانجی جامپینگ ایران سال 86 در ایستگاه یک توچال افتتاح شد. این باشگاه به سیستم ایربگ مجهز است و تیم پزشکی همیشه در حوالی آن حضور دارند. ایستگاه بانجی جامپینگ توچال به طور میانه در ارتفاع 2000 متر بالاتر از سطح آب های آزاد قرار گرفته است.از دیگر نقاط بانجی جامپینگ ایران می توان به باشگاه بانجی جامپینگ استان همدان، باشگاه برج میلاد، بوستان ولایت و جزیره کیش اشاره داشت.

منبع: توریسم آنلاین

به "اگر سرتان برای هیجان درد می نماید ؛ این مطلب را بخوانید !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر سرتان برای هیجان درد می نماید ؛ این مطلب را بخوانید !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید