این هوش مصنوعی می تواند دقیق تر و سریع تر سرطان را تشخیص دهد

به گزارش گالری ابزار زیبا، دیجیاتو نوشت: این ابزار می تواند بسیار سریع تر و دقیق تر سلول های سرطانی را تشخیص دهد.

این هوش مصنوعی می تواند دقیق تر و سریع تر سرطان را تشخیص دهد

محققان یک ابزار هوش مصنوعی برای تجزیه وتحلیل سریع تصاویر پزشکی ایجاد نموده اند. این هوش مصنوعی بافت ها و فعالیت های ژن های بیمار را می تواند با دقت و سرعت زیادی شناسایی و تفسیر کند. این ابزار به پزشکان یاری می نماید تا در مواقعی که زمان اندکی برای شناسایی بیماری دارند، تمرکز خود را بر جنبه های دیگر شرایط بیمار بگذارند. این ابزار در تشخیص سرطان های پنهان نیز یاری بسیاری می نماید.

  • ارتباط گروه خونی و خطر سکته زودهنگام

براساس مقاله منتشرشده در نیچر، محققان دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا ابزار هوش مصنوعی به نام iStar توسعه داده اند که می تواند به پزشکان در تشخیص و درمان بهتر سرطان هایی که بسیار تشخیص آن ها سخت است، یاری کند.

ابزار هوش مصنوعی تازه برای تشخیص سرطان

در تکنیک تصویربرداری تازه، هوش مصنوعی نماهایی با جزئیات دقیق از سلول های منفرد به پزشکان ارائه می دهد؛ بعلاوه این ابزار نمای وسیع تری از نحوه عملکرد ژن های افراد را در اختیار پزشکان می گذارد تا بتوانند سلول های سرطانی را ببینند، که درغیر این صورت ممکن بود تقریباً هیچ وقت دیده نشوند. بعلاوه این ابزار برای بعد از جراحی های سرطان نیز به کار می آید تا پزشکان ببیند آیا بیمار به سطح سلامتی مقبول رسیده است یا خیر.

پاتولوژی سلول های سرطانی با یاری iStar

محققان می گویند که iStar توانایی تشخیص اتوماتیک ساختارهای مهم ایمنی ضدتومور به نام ساختارهای لنفاوی سوم را دارد. حضور این ساختارها با احتمال بقای بیمار و پاسخ مطلوب به ایمونوتراپی مرتبط است؛ بدین معنا که iStar برای مشخص اینکه بدن کدام بیمار به ایمونوتراپی پاسخ مطلوب داده نیز مناسب است.

برای آزمایش اثربخشی این ابزار، محققان iStar را در انواع مختلف بافت های سرطانی، از جمله سرطان سینه، پروستات و کلیه ارزیابی کردند. در طی این آزمایش ها، iStar توانست به طور اتوماتیک سلول های تومور و سرطانی را که تشخیص عادی آن ها سخت بود، شناسایی کند. پزشکان در آینده ممکن است با iStar سرطان هایی را که به سختی قابل مشاهده یا شناسایی هستند، تشخیص دهند.

علاوه براین، این ابزار در مقایسه با سایر ابزارهای هوش مصنوعی مشابه بسیار سریع تر عمل می نماید. به عنوان مثال، iStar تجزیه وتحلیل داده های سرطان سینه را تنها در 9 دقیقه به سرانجام رساند. درمقابل، برترین ابزار هوش مصنوعی رقیب بیش از 32 ساعت طول کشید تا تحلیلی مشابه ارائه دهد.

  • در سال 2023 چه بلایی سر زمین آمد؟/ از فضا دیدن کنید

  • ایرانیان نیز می توانند برای این رویداد ناسا بلیط تهیه نمایند!

  • زمین تخت است، همه دروغ می گویند به جز این نقشه!

227323

منبع: خبرآنلاین

به "این هوش مصنوعی می تواند دقیق تر و سریع تر سرطان را تشخیص دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این هوش مصنوعی می تواند دقیق تر و سریع تر سرطان را تشخیص دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید