بازارهای محلی، بهترین انتخاب برای خرید ارزان در آنتالیا

به گزارش گالری ابزار زیبا، ترکیه کشوری برای خریدهای ارزان و باکیفیت! با توجه به این که در سال های اخیر کشور ترکیه میزبانی برای گردشگران زیادی در سراسر دنیا شده توانسته ارتقای خوبی در صنعت گردشگری خودش فراهم بیاورد. یکی از مهمترین دلایلی که مسافران ترکیه را برای سفر انتخاب می نمایند مراکز خریدی است که در این کشور وجود دارد. دو شهر آنتالیا و استانبول جز محبوب ترین مقاصد در ترکیه است که می توانید برای خرید به آن ها سفر کنید. ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره بازارهای محلی آنتالیا صحبت کنیم.

بازارهای محلی، بهترین انتخاب برای خرید ارزان در آنتالیا

اغلب مسافران، شهر آنتالیا را برای تفریحات آبی و سواحل بی نظیری که دارد انتخاب می نمایند، اما در انتها این مطلب قطعا یکی دیگر از دلایل سفرتان می تواند مراکز خرید و بازارهای محلی آنتالیا باشد؛ پس با ما همراه باشید.

بازار فرش لیدیا سوزانی | Lidya Suzani Carpet Gallery

فرش همیشه یکی از هنرهای اصلی مردمان قاره آسیا به خصوص خاورمیانه به شمار می رفته و از دیرباز تاکنون در خانه هایشان استفاده می شده است. از همین رو یکی از بازارهای محلی آنتالیا، به طور اختصاصی مخصوص فروش فرش می باشد و در آن انواع فرش های دست بافت و نفیس دیده می گردد.

به دلیل کیفیت عالی که فرش های لیدیا سوزانی دارد، از سراسر جهان برای خرید فرش به این بازار می روند، بنابراین می توان نتیجه گرفت که بهترین بازار فرش آنتالیا لیدیا سوزانی است.

در صورتی که قصد خرید فرش را داشتید می توانید به سمت این بازار در شهر آنتالیا ترکیه بروید.

شماره تلفن: +90 242 247 2927

آدرس: Barbaros Mah. Hesapci Sok No:16, Antalya07100, Turkey

شنبه بازار آنتالیا | Cumartesi Pazarı

خوب رسیدیم به معروف ترین بازار در شهر آنتالیا! شنبه بازار یکی از مشهورترین بازارهای محلی آنتالیا است که در مهمترین منطقه این شهر یعنی لارا برپا می گردد. این منطقه امکانات بسیار مناسبی را برای رفاه حال مسافرانی که به این شهر آمده اند فراهم آورده است. از جمله امکانات این منطقه هتل های خوب، فروشگاه ها و مراکز تفریحی فوق العاده ای است که در آن وجود دارد.

اگر به دنبال اجناس خوب و ارزان هستید، شنبه بازار آنتالیا در منطقه لارا را نباید فراموش کنید. اجناسی نظیر عینک های برند، وسایل تزئینی و لباس های مختلف از جمله مواردی هستند که در این بازار به فروش می رسند.

در بعضی موارد دیده شده این بازار روزهای یکشنبه هم برپا بوده اما شما همان شنبه بروید.

برای آشنایی بیشتر و بهتر جهت رزرو هتل در آنتالیا می توانید مطلب بهترین مناطق آنتالیا برای رزرو هتل را مطالعه نمایید.

آدرس: Eski Lara Yolu, Antalya, Turkey

دیگر بازارهای هفتگی در آنتالیا

  • پنج شنبه بازار

این بازارچه در روز های پنج شنبه هر هفته برگزار می گردد و محل برپایی آن در خیابان روبروی هتل فالز بنام Tarik akiltopu خیابان حامدیه hamidiye می باشد.

  • چهارشنبه بازار

همانند کشور خودمان ایران در آنتالیا هم بازارچه هایی در روزهای مختلف هفته برگزار می گردد، یکی از این بازارها چهارشنبه بازار است که در تقاطع خیابان شارامپول sarampol و Sukullu که یک پارکینگ بزرگ ا دو طبقه متعلق به شهرداری است نیز برگزار می گردد.

  • سه شنبه بازار

خیابان لارا یکی از معروف ترین خیابان ها در آنتالیا به منظور برپایی بازارچه های مختلف است. در روزهای سه شنبه این خیابان میزبان تعداد زیادی فروشنده و خریدار که بیشتر هم توریست ها هستند نیز می باشد. این بازارچه در خیابان لارا مابین خیابانهای metin و lara در حوالی کوچه1470 برگزار می گردد.

بازار جمهوریت محلی برای خریدهای ارزان در آنتالیا

مراکز خرید و بازارهای متعددی در شهر آنتالیا وجود دارد که هر کدام می تواند به نوعی جوابگوی شما برای خرید اقلام مورد نظرتان باشد. اما آنچه که حائز اهمیت است بحث قیمت و کیفیت است!

یکی از بهترین و البته مهمترین مراکز خریدی که در شهر آنتالیا وجود دارد، مارک آنتالیا است که بسیار هم مورد پسند ایرانی های می باشد. این مرکز خرید در محله مراد پاشا واقع شده است و در هر زمان از روز که به سمت آن بروید شلوغ و پر از رفت و آمد است.

افراد بسیار این مرکز خرید را برای خریدهای خودشان انتخاب می نمایند، اما به دلیل خیابان جمهوریت که در نزدیکی این مرکز خرید وجود دارد افراد بسیاری هم هستند که به سمت آن می روند. در این خیابان می توانید از بین صدهای و هزاران نوع لباس، عینک، کیف یا هر چیز دیگری که احتیاج دارید یکی را انتخاب نمایید.

نکته قابل توجه در مورد اقلامی که در این خیابان به فروش می رسد، قیمت های بسیار پایین و مقرون به صرفه ی آن می باشد. همین موضوع سبب شده تا توریست های بسیاری برای خرید بیشتر به سمت این خیابان بروند تا مرکز خرید مدرن مارک آنتالیا!

آدرس: cumhuriyetçi Caddesi, Kazım Özalp Caddesi No:84, 07025 Muratpaşa/Antalya, Turkey

بازار گاراژ شرقی | Dogu Garaji Market

در هر شهری بازارهای محلی جایی هستند برای خریدهای ارزان و مقرون به صرفه، آنتالیا هم این قائده خارج نیست و می توانید در آن اقلام مورد نظرتان را با قیمت مناسب خریداری نمایید. بازار گاراژ شرقی یکی دیگر از بازارهای محلی آنتالیا می باشد که در آن روزانه فروشندگانی اقدام به فروش اقلامی نظیر پوشاک، محصولات چرمی، فرش هایی با بافت ترکی، طلا و جواهرات، ظروف مسی، عطرهای خوشبو، ادویجات و قهوه های ترکی می نمایند.

به دلیل رفت و آمد زیادی که در این بازار وجود دارد، ممکن است جنسی که امروز دیده اید، فردا دیگر نبینید و به فروش برسد، از همین رو اگر کالایی مد نظرتان است حتما همان روز آن را بخرید.

آدرس: Turkey ,Antalya, Antalya city center

آنتالیا بازار | Antalya Bazaar

به تمامی کسانی که با تور آنتالیا یا خرید بلیط هواپیما آنتالیا به سمت این شهر ساحلی رفته اند بازدید آنتالیا بازار پیشنهاد می گردد. دیگر از معروف ترین بازارهای محلی آنتالیا نامش آنتالیا بازار است. در این بازارچه فروشندگانی را خواهید دید که در حال فروش پارچه و لباس های متنوع هستند. اگر کمی اهل خرید و گشتن در مغازه های مختلف این بازارچه باشید می توانید ظروف جذاب و دیدنی ترکی را هم پیدا کنید.

این بازار به دلیل قدمتی که دارد، گزینه مناسبی برای آشنایی با فرهنگ مردم و اهالی آنتالیا می باشد.

آدرس: Meydankavagi Mh., 07200 Muratpasa/Antalya.Turkey

بازار قدیمی | İki Kapılı Han

قدیمی ترین بازار این شهر ترکیه که به آن بازار کهن (old bazar) هم گفته می گردد، از دیگر بازارهای محلی آنتالیا است که افراد زیادی را به سمت خود جذب می نماید. در این بازار افراد علاوه بر خرید می توانند با سبک بازارهای قدیم در ترکیه هم آشنا شوند.

از جمله اجناسی که در قدیمی ترین بازار آنتالیا می توانید خریداری نمایید، پارچه های مختلف و پوشاک، لباس های محلی، جواهر و فرش می باشد.

نکته جالب و حائر اهمیت در بازار قدیمی آنتالیا این است که می توانید گردشگران مختلفی را از اقصی نقاط جهان مشاهده کنید.

گاها بازار قدیمی آنتالیا به اندازه ای شلوغ می گردد که خرید آن بسیار سخت بوده، از همین رو پیشنهاد می کنیم که آخر هفته های را برای رفتن به بازار قدیمی آنتالیا انتخاب نکنید.

توجه داشته باشید که هنگام خرید، فروشنده مبلغی درستی را از شما دریافت کند، در بعضی موارد ممکن است که هزینه بیشتر یا کمتر از شما گرفته گردد.

آدرس: Antalya, Turkey

بازار های محلی کالجی

یکی دیگر از بازارهای محلی آنتالیا، کالجی است که در محله قدیمی این شهر واقع شده است. بیشتر جاذبه های تاریخی آنتالیا هم در این شهر واقع شده است و می توان گفت که تا حدی بافت قدیمی و سنتی را دارا می باشد. زمانی که در این منطقه قدم بزنید دست فروش ها و بازارچه های محلی را خواهید دید که در آن افراد مشغول فروش محصولات صنایع دستی، فرش، گلیم، پوشاک، ترشی های دست ساز و … می باشند.

در بازار محلی کالجی شما زن و مرد، پیر و جوان را خواهید دید که در حال تکاپو و فروش محصولات خودشان هستند. در بعضی موارد ممکن است شاهد این باشید که افراد از در خانه هایشان اجناسشان را آویزان نموده اند و اقدام به فروشندگی می نمایند.

آنچه در این بازارها بسیار حائز اهمیت است، قیمت پایین محصولات می باشد.

بازار شی مال | Shemall

یکی دیگر از بازارهای محلی آنتالیا، بازار شی مال است که به چهار بخش مختلف تقسیم می گردد. این بازار از جدیدترین بازارهای تاسیس شده در این منطقه است و از امکانات جدید و زیادی بهره می برد. بازار شی مال سال 2008 در شهر آنتالیا افتتاح شد و میزبان تعداد زیادی از مارک های مختلف بین المللی نظیر Polo, Calvin Klein, Lacoste, Swatch, Saat & Saat, Nine West, Steve & Madden, Boyner, United Colors Benetton, Ipekyol, LC Waikiki می باشد. مساحت بازار شی مال برابر با 10000 مترمربع است پس حسابی انرژی لازم را برای یک پیاده روی خفن جذب کنید.

در این مرکز خرید علاوه بر فروشگاههای خرید شما می توانید از سایر امکانات رفاهی و تفریحی این مرکر مانند رستورانهای مختلف سینما تئاتر مرکز تفریحی بچه ها سالن ورزشی کافه تریا و هزاران امکانات رفاهی و تفریحی دیگر استفاده نمائید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد زمان های جشنواره و تخفیف هایی که این بازار بر روی محصولات خود می گذارد می توانید به سایت بازار شی مال | Shemall مراجعه کنید.

بازار غذای سرپوشیده آنتالیا

باتوجه به بالا رفتن میزان مسافرانی که به دو شهر آنتالیا و استانبول سفر می نمایند ایجاد شده، دولت این کشور اقداماتی که در مورد بهبود شرایط گردشگری در این کشور فراهم آورده است. از سال 1996 میلادی گردشگران و توریست ها می توانستند به یک بازار سرپوشیده در این شهر که از 760 مغازه تشکیل شده بروند و با مجموعه ای از غذاهای هیجان انگیز و خوشمزه روبرو شوند. نکته قابل توجهی که در مورد این بازار وجود دارد باز بودن آن در تمام ساعات شبانه روز می باشد. در حقیقت به بیان بهتری می توان گفت که این بازار غذای سرپوشیده در آنتالیا به صورت شبانه روزی کار می نماید و توریست ها می توانند هر زمان که خواستند به سمت آن راهی شوند.

البته به غیر از غذا در این بازار میوه ها و سبزیجات بسیار تازه هم به فروش می رسد. همچنین گردشگران می توانند در این بازار از غذاهای آماده و کارخانه ای بسیار محبوب نیز با قیمت بسیار پایین هم بهره مند باشند و البته جالب توجه است که بدانید در این بازار علاوه بر فروش غذا و میوه افراد می توانند از امکاناتی چون دفتر پست، اداره پلیس، باشگاه های ورزشی، بانک های مختلف و تاکسی سرویس نیز برخوردار شوند.

حال که با بازارهای محلی آنتالیا آشنا شدید، بد نیست بدانید که معروف ترین سوغات این شهر عبارت از زیورآلات و جواهرT محصولات چرمی، پوشاک، روغن زیتون، فرش دستبافت، شیرینی و ادویه جات، سفال های دست ساز، محصولات ابریشمی می باشد که می توانید برای خود یا نزدیکتان تهیه کنید.

توجه داشته باشید که در بازار های مراقب کیف و مدارک مهمتان باشید چرا که در این بازارها به اندازه غرق زیبایی های بصری خواهید شد که ممکن است یک لحظه به خودتان بیایید و بعضی از وسایلتان را نداشته باشید.

در این مطلب تا تنها بخشی از بازارهایی که در این شهر وجود دارد را معرفی کردیم، در صورتی که تجربه خرید در این بازارها را داشته اید با ما و دیگر مخاطبان در میان بگذارید.

در صورتی که برای بار اول می خواهید به شهر آنتالیا بروید، پیشنهاد می کنیم که راهنمای سفر به این شهر ساحلی و جذاب را در مجله گالری ابزار زیبا مطالعه کنید. آنچه در مقاله دستگیرتان خواهد شد، بهترین هتل های شهر، رستوران های خوب آنتالیا و همچنین دیگر نکاتی که برای سفر لازم دارید.

منبع: الی گشت

به "بازارهای محلی، بهترین انتخاب برای خرید ارزان در آنتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارهای محلی، بهترین انتخاب برای خرید ارزان در آنتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید