در آخرین روز رقابت ها آمریکا شاهد چه تحولاتی بود؟

به گزارش گالری ابزار زیبا، در فاصله یک روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دو نامزد اصلی این رقابت بار دیگر به یکدیگر تاختند. ترامپ می گوید نتایج باید سه شنبه اعلام گردد، بایدن هم می گوید نباید گذشت ترامپ این انتخابات را بدزدد.

در آخرین روز رقابت ها آمریکا شاهد چه تحولاتی بود؟

به گزارش گالری ابزار زیبا، به نقل از شبکه خبری سی ان ان نظرسنجی جدید دی مونز رجیستر و شرکت افکارسنجی سِلزر اند کامپانی در ایالت آیووا نشان می دهد که ترامپ با اختلاف 48 به 41 در بین رای دهندگان احتمالی در این ایالت جلوتر است. متوسط نظرسنجی ها در آیووا پیشتازی بایدن با اختلاف 2 درصدی را نشان می داد. بایدن نامزد محبوب در ایالت های چرخشی است که به 270 رای الکترال احتیاج دارد و پیشتازی او بسیار بیشتر از آن چیزی است که درباره هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2016 مشاهده شد.

اما نظرسنجی شرکت سلزر یک استثنا را نشان می دهد. اگر این نتایج درست باشد، ترامپ در صندلی بهتری نسبت به آن چیزی است که تصور می گردد و ما با رقابت تنگاتنگ تری نسبت به آنچه که انتظار داریم روبرو خواهیم بود.

به گزارش استاتیستا، بایدن در ماه های اخیر بین 7تا 10 درصد نسبت به رقیبش ترامپ رجحان داشته است. با شروع ماه نوامبر متوسط این رجحان رقم 7درصد را نشان می دهد. اگر ترامپ بتواند نظر رأی دهندگان را در ایالت های پنسیلوانیا،تگزاس و فلوریدا به خود جلب کند به لحاظ آماری برای او شانس وجو دارد تا به میزان لازم آرای الکترال را تصاحب و بتواند 4 سال دیگر در کاخ سفید حضور داشته باشد. نمودار زیر میزان فاصله ترامپ و بایدن را در بین رأی دهندگان نشان می دهد.

پایگاه ریل کلیر پالتیکس نیز به آنالیز شرایط درصد محبوبیت دو نامزد دموکرات و جمهوری خواه پرداخته که در جدول زیر آمده است:

در نمودار زیر نیز متوسط میزان محبوبیت هر نامزد طی ماه های اخیر نشان داده شده است. بایدن با 49% نسبت به ترامپ با 45% پیشتاز است. لازم به ذکر است که این میانگین در ایالت های چرخشی و مهم محاسبه شده است.

آخرین خبرها از روز خاتمهی رقابت های انتخاباتی

دونالد ترامپرئیس جمهور آمریکا ، بار دیگر هوادارانش را به رای دادن حضوری در انتخابات ریاست جمهوری تشویق و تاکید نمود باید فرد پیروز در انتخابات سه شنبه شب اعلام گردد. ترامپ اضافه کرد: اجازه نخواهم داد انتخابات را از من سرقت نمایند، همانطور که قبلا درباره افراد دیگر این کار اجرا شده است. جو بایدن شایستگی برای رهبری ندارد، همانطور که 25 سال پیش هم چنین شایستگی را نداشت.

جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری روز یکشنبه به گزارشی که مدعی شده بود ترامپ در صورت پیشی دریافت از بایدن در شب انتخابات اعلام پیروزی زودهنگام خواهد نمود، پاسخ داد و گفت: ترامپ قرار نیست این انتخابات را بدزدد.پایگاه اکسیوس نیز به نقل از سه منبع آگاه اعلام نموده بود، دونالد ترامپ به افراد نزدیک به خودش گفته است میخواهد روز سه شنبه در صورتی که نشانه هایی از جلو افتادن خودش بر جو بایدن در انتخابات وجود داشته باشد، زودهنگام پیروزی خودش را اعلام کند. اظهارات ترامپ به گالری ابزار زیبا، اندکی بعد از فرود در کارولینای شمالی به منظور حضور در تجمع انتخاباتی مطرح شد. وی در حال پاسخ به سؤالی درباره گزارش آکسیوس مبنی بر آنکه در صورت پیشی دریافت از جو بایدن در شب انتخابات، قصد اعلام پیروزی زودهنگام را دارد، بود که این موضوع را با گفتن اشتباه است، انکار کرد.

اکسیوس اضافه کرد: در صورتی که شمارش آرا در ایالت های عظیم مانند پنسیلوانیا طولانی گردد، ترامپ منتظر اعلام نتیجه رای گیری الکترال ها در ایالت های عظیم نخواهد ماند. ترامپ در نشست های خصوصی اعلام نموده است میخواهد سه شنبه در یک سخنرانی، پیروزی خودش را در انتخابات اعلام کند. افراد نزدیک به ترامپ معتقدند در صورتی که نتایج اولیه انتخابات، جلو افتادن ترامپ یا پیروزی او در یکی از پنج ایالت معین نماینده را نشان دهد، او چنین کاری خواهد نمود.

به گزارش یو اس نیوز، رئیس جمهور آمریکا میخواهد علی رغم هشدار کارشناسان بهداشت و درمان درباره خطر برگزاری تجمعات عظیم و افزایش احتمال ابتلا به کرونا، در شب انتخابات در اتاق شرقی کاخ سفید مراسمی با حضور 400 میهمان برکزار کند. پیشتر قرار بود این میهمانی در هتل بین المللی ترامپ که چند بلوک با کاخ سفید در خیابان پنسیلوانیا فاصله دارد، برگزار گردد اما به گزارش نیویورک تایمز او ترجیح داده اوضاع را از داخل کاخ سفید تحت نظر بگیرد. اتاق شرقی کاخ سفید، عظیمترین اتاق این کاخ است. این میهمانی قرار است علیرغم هشدارهای کارشناسان درباره خطرات تجمعات عظیم در میانه بحران مرگبار همه گیری کرونا در آمریکا برگزار گردد.

در اخباری دیگر رئیس جمهور آمریکا افرادی را که باعث مزاحمت برای اتوبوس بایدن شده بودند، وطن پرست خواند. رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود در واکنش به بیانیه اف بی آی که گفته است درباره حادثه مزاحمت برای اتوبوس تبلیغاتی حامل جو بایدن تحقیق می نماید، نوشت: به نظر من، این میهن پرستان هیچ کار اشتباهی نکردند.ترامپ همچنین اضافه کرد، اف بی آی و سیستم قضایی در آمریکا باید درباره تروریست ها، هرج و مرج طلبان و آشوبگران انتی فا که شهرهای تحت کنترل دموکرات را آتش می زنند و به مردم ما آسیب می رسانند، تحقیق کند! در همین حال، جو بایدن، نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ایجاد مزاحمت هواداران دونالد ترامپ برای یکی از اتوبوس های ستاد انتخاباتی خود در عظیمراهی در تگزاس انتقاد کرد. بایدن در توئیتی همچنین نوشت: دولت ترامپ می دانست که ویروس کرونا در ماه فوریه چقدر کشنده است. اما آن ها به شما و خانواده شما نگفتند. در عوض، آن ها به دوستانشان در وال استریت اطلاع دادند تا سرمایه گذاران بتوانند قبل از رسیدن به رکود مالی سود خود را کسب نمایند. آن ها حقیقت را پنهان کردند. این نابخگرددنی است.

به گزارش ایندیپندنت، اختلاف میان کاخ سفید و فائوچی نیز در فاصله یک روز به خاتمه رقابت ها جنجالی شده است. کاخ سفید از اظهارات رئیس سازمان بیماریهای عفونی آمریکا در حمایت از جو بایدن شدیدا انتقاد کرد و آن را سیاسی کاری در آستانه انتخابات خواند. سخنگوی کاخ سفید مصاحبه اخیر فائوچی را غیرقابل خواند و آن را برخاسته از تمایلات سیاسی و همگام با مخالفان سیاسی رئیس جمهور این کشور خواند. فائوچی در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفته بود: ما بزودی آسیب بسیاری خواهیم دید و این شرایط خوبی نیست. این مساله سبب شد تا رئیس جمهور آمریکا در جمع هوادارنش در میامی بگوید که فائوچی را اخراج خواهد نمود. هواداران ترامپ که بیشتر آن ها ماسک نزده بودند، با صدای بلند شعار فائوچی را اخراج کن سر دادند.

مک کارتی: ترامپ پیروز است

به گزارش فاکس نیوز کوین مک کارتی، رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا، در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز پیش بینی کرد که این حزب، اکثریت مجلس نمایندگان را به دست خواهد آورد و اکثریت سنا را هم حفظ خواهد نمود و حزب جمهوریخواه همچنین در کاخ سفید باقی خواهد ماند. مک کارتی اضافه کرد: جمهوریخواستار چه در رای گیری زودهنگام و چه در رای گیری در روز سه شنبه به صورت گسترده مشارکت خواهند کرد، آن ها می خواهند رای خودشان را به صندوق بیندازند، همه باید به پای صندوق های رای بیایند و موضوع مهمتر فقط رای دادن به رئیس جمهور نیست، بلکه به نمایندگان دو مجلس نمایندگان و سنا هم هست.

کاهش مراکز رای گیری و تحت تاثیر قرار دریافت آرای رنگین پوستان

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، با اینکه صف رای دهندگان و تعداد آرایی که داده اند، حاکی از اشتیاق زیاد رای دهندگان است، مؤید مسائل همیشگی مربوط به دسترسی به (مراکز) رای گیری نیز هست که به طور نامتناسبی رای دهندگان سیاهپوست و رنگین پوست را تحت تاثیر قرار می دهد. حدود 21 هزار مرکز اخذ رای در آستانه انتخابات سه شنبه، سوم نوامبر بسته شده اند، که به خاطر مسائل مربوط به شیوع کرونا در مناطق، تدابیر برای کاهش هزینه ها و سرکوب رای دهندگان (به وسیله قوانین ایالتی) است. بر اساس این گزارش، از 45 ایالتی که از رای گیری پستی قبل از انتخابات 2020 استفاده نکردند، 40 ایالت مراکز رای گیری خود را در روز انتخابات، در مقایسه با سال 2016 کاهش دادند. از آن ایالت ها، 35 ایالت برگه های رای پستی را برای همه رای دهندگان واجد شرایط ارسال نمی نمایند، و 19 ایالت ارسال تقاضا برای دریافت برگه رای را الزامی می دانند. پنج ایالتی که رای گیری پستی همگانی را برای بیشتر ساکنان رد کردند، تعداد شعبه های رای گیری را کاهش دادند.این تغییرات نشان دهنده کاهش 20 درصد شعبه های اخذ رای در سراسر کشور ظرف فقط چهار سال است.

تدابیر شدید امنیتی در اطراف کاخ سفید و خیابان های آمریکا

خبرنگار شبکه خبری ان بی سی به نقل از یک مقام ارشد انتظامی گفت از فردا(دوشنبه) کاخ سفید تحت تدابیر شدید امنیتی قرار می گیرد. جف بنت شامگاه یکشنبه در صحفه توئیتر خود از قرار دریافت کاخ سفید در یک حصار بلند و عبور ناپذیر قرار می گیرد.این حصارها مجتمع های کاخ سفید، دفتر بیضی و میدان لافایت را دربر می گیرد.همچنین به گفته مقامات پلیس مترو، 250 نفر از نیروهای گارد ملی نیز در حالت آماده باش نهاده شده اند.شرایط دو قطبی شدید ایجاد شده در جامعه آمریکا که گفتمان و عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی این کشور نقش زیادی در شکل گیری آن داشته است، نگرانی های زیادی را درباره شرایط این کشور پس از انتخابات ایجاد نموده است.پیش از این و در پی موج اعتراض ضد نابرابری نژادی، بخشی از کاخ سفید با حصارهای فلزی، تحت محافظت نهاده شد.

بسیاری از بانک ها، مغازه داران و صاحبان فروشگاه ها از ترس آشوب روز انتخابات و یا بعد از آن، درحال حصار کشی مقابل فروشگاه ها و بانک ها هستند. صدای چکش، مته و اره برقی؛ موسیقی متن پایتخت آمریکا طی چند روز گذشته تا انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکاست؛ صحنه کارگرانی که در حال نصب حفاظ در سطح شهر هستند؛ حکایت از احتمال بروز تنش ها و ناآرامی ها در روز انتخابات و روزهای پس از آن دارد.خبرگزاری فرانسه اطلاع داد گزارش های رسیده حاکی از آن است که بسیاری از محافل و انجمن ها، تجمعات و اعتراضاتی را پیش بینی و برنامه ریزی نموده اند.این رسانه فرانسوی توضیح داد: طی چند روز گذشته، تعداد زیادی از مغازه داران مرکز شهر واشنگتن از ترس اعتراضاتی که در روز انتخابات یا بعد از آن اتفاق خواهد افتاد، تخته های چوبی بر ویترین های فروشگاه های خود برای محافظت آن نصب نموده اند؛ بسیاری از آن ها از نگهداری این حفاظ ها تا زمان مراسم تحلیف ریاست جمهوری در ژانویه اطلاع دادند.

حمله حامیان ترامپ به معترضان در کارولینای شمالی

نیروهای فدرال و اجرای قانون بامداد دوشنبه با حمله به معترضان به سیاست های بی عدالتی و نژاد پرستی ترامپ در کارولینای شمالی از گاز فلفل برای متفرق کردن آنان استفاده کردند. به گزارش شبکه سی ان ان، استفاده از گاز توسط نیروهای فدرال علیه معترضان موجب انتقاد فرماندار ایالت و گروه های مدنی شد.

اداره پلیس گراهام کارولینای شمالی در بیانیه ای مدعی شد برای بازکردن جهتی که توسط معترضان بسته شده بود، نیروهای فدرال گاز فلفل را بر روی زمین پخش کردند. سرکوب معترضان ترامپ در کارولینای شمالی در حالی انجام می گردد که مخالفان دولت به شدت نگران حقوق اولیه خود از جمله انجام اعتراضان مسالمت آمیز هستند. به دنبال سرکوب معترضان توسط نیروهای فدرال ترامپ، مقامات ایالتی و محلی در حال آنالیز این مسئله هستند که آیا استفاده از زور با توجه به سیاست های پلیس مناسب بوده است.

تنها راه نجات آمریکا از نگاه فریدمن

توماس فریدمن، روزنامه نگار و مقاله نویس نیویورک تایمز و نویسنده کتاب ممنون که دیر کردید! تاکید نمود شکست دادن ترامپ با آرای قاطع باعث نجات آمریکا از جهتی است که دارد طی می نماید و اگر مردم آمریکا بتوانند ترامپ را شکست بدهند، بعید می دانم به این زودی ها کسی مانند او در آمریکا ظهور کند. وی که با سی سی ان و با اندرو کوپر مصاحبه می کرد گفت: ما دیگر نمی توانیم جانشینی مشروع برای این رئیس جمهور بیابیم و وقتی چیزی شبیه به این شکسته گردد، مردم هم باید توجه داشته باشند که اگر چنین چیزی شکسته گردد، یعنی جانشینی که به صورت آزادانه و عادلانه بخواهد به جای ترامپ بیاید، دیگر بازگرداندن آن به آمریکا بسیار بسیار سخت خواهد بود. ال گور در سال دو هزار در برابر رأی مشروع دادگاه عالی کوتاه آمد و در واقع به نفع کشور کنار کشید، ولی ترامپ این کار را علیه کشور انجام می دهد تا در قدرت باقی بماند. به نظر من رأی دهندگان دموکرات هم اکنون نیز این حس را دارند که در تصمیم گیری درباره دو کرسی اخیر دادگاه عالی تقلب شده است. حال اگر ببینند که ترامپ می خواهد انتخابات را سرقت کند و درباره آرای مشروعی که به صندوق ریخته شده اند، اما و اگر بیاورد، به نظر من مردم در شمار بسیار زیاد به خیابان ها می ریزند و در نهایت کار به خشونت کشیده می گردد. تنها کسی که می تواند ما را نجات دهد این است که اکثریت مردم آمریکا به جو بایدن رأی بدهند و اگر بخواهم شما را غول چراغ جادو بدانم و آرزویی بکنیم این است که بهترین چیز برای آمریکا این است که جو بایدن بتواند تگزاس را ببرد، زیرا اگر بایدن تگزاس را ببرد تبی را که در اردوگاه جمهوری خواستار غالب شده است از میان می برد، آن را به هم می ریزد و در واقع بایدن را می بینم که می خواهد دولت وحدت ملی درست کند که حتی شماری از جمهوری خواستار نیز در آن حضور دارند و ترامپی ها، خواه دونالد پدر باشد یا دونالد پسر یا هر کسی دیگر می توانند به فاکس نیوز برگردند و هر کاری که می خواهند در این شبکه بنمایند، ولی امید واقعی من این است که تگزاسی ها این شکل از حزب جمهوری خواه را بترکانند و آن چیزی را که به شدت احتیاجمندش هستیم به ما بدهند که یک حزب به معنی واقعی محافظه کارست نه اینکه فرقه ای ترامپی باشد، زیرا اگر یک حزب محافظه کار سالم نداشته باشیم، حزب واقعی لیبرالی هم نخواهیم داشت.

فریدمن گفت: هرگز در عمرم چنین شرایطی را به یاد ندارم. این را گفته ام، سرنوشت آمریکا با آرای شما معین می گردد، خودتان را مسخره نکنید و اگر یک چیز باشد که درباره ترامپ آموخته باشیم، این است که وی هیچ خط قرمزی ندارد و هیچ نقطه توقفی برای او نمی توان متصور بود. این مردی است که همان ابتدای کار گفته است می تواند در خیابان پنجم به کسی شلیک کند و هوادارانش همچنان در کنارش باشند، ولی نکته مهم درباره ترامپ این است که اگر بتوانیم او را شکست بدهیم، بعید می دانم که به این زودی ها شاهد ظهور کس دیگری مثل او باشیم.

بیشتر بخوانید:

نتایج انتخابات زودهنگام درباره بایدن و ترامپ چه می گوید؟

انتخابات و کرسی های سنا چگونه جهت سیاسی آمریکا را تغییر می دهد؟

آتش زیر خاکستر خون به پا خواهد نمود؟!/5سناریویی که ایالات متحده را بی ثبات می نماید

310311

منبع: خبرآنلاین

به "در آخرین روز رقابت ها آمریکا شاهد چه تحولاتی بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در آخرین روز رقابت ها آمریکا شاهد چه تحولاتی بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید