دلایل افزایش قیمت گوشت از دوربین هزینه فراوری

به گزارش گالری ابزار زیبا، مرکز آمار ایران با انتشار 2گزارش جداگانه از دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ و قرمز در زمستان سال جاری پرده برداری کرد.

دلایل افزایش قیمت گوشت از دوربین هزینه فراوری

به گزارش گالری ابزار زیبا، طبق تخمین مرکز آمار، هزینه فراوری در صنعت گاوداری ، در فصل پاییز سال جاری، نسبت به فصل مشابه سال قبل، 72.5درصد و هزینه فراوری در صنعت مرغداری 88.2درصد بیشتر شده است. افزایش هزینه فراوری البته بر رشد قیمت فرآورده های گوشتی ازجمله گوشت مرغ و قرمز اثرگذار خواهد بود.

انتظار می رود دولت سیاستی را برای پایین آوردن هزینه فراوری در پیش بگیرد تا نرخ تورم کالاهای خوراکی به ویژه مواد پروتئینی و لبنی در شب عید سال جاری و بهار سال آینده بالاتر نرود.

تورم در راسته لبنیاتی ها

از آنجا که بیشتر لبنیات از شیر گاو تهیه می گردد، شاخص تورم در این بخش بیانگر منظره قیمت تمام شده محصولات لبنی شامل، شیر، ماست، کره و پنیر خواهد بود. مرکز آمار ایران می گوید: هزینه فراوری شیر در پاییز نسبت به تابستان سال جاری 1.4درصد، نسبت به پاییز سال گذشته 85.7درصد در یک بازه یک ساله منتهی به فصل پاییز سال جاری 87.6درصد افزایش یافته است.

این نهاد آماری می گوید: هزینه فراوری محصولات گاوداری های صنعتی در پاییز سال جاری در همه استان ها افزایشی بوده و بیشترین رشد هزینه فراوری فصلی در استان سیستان و بلوچستان با 12.9درصد و کمترین اندازه هم در استان خراسان جنوبی با نیم درصد ثبت شده است.

بیشترین هزینه فراوری گاوداری های صنعتی در پاییز سال جاری نسبت به پاییز سال گذشته را گاوداران آذربایجان غربی با 91.8درصد و کمترین را گاوداران بوشهری با 45.3درصد تجربه نموده اند.

احتمال افزایش قیمت گوشت مرغ

یافته های مرکز آمار نشان می دهد هزینه فراوری مرغ گوشتی در پاییز سال جاری نسبت به پاییز سال قبل 103درصد افزایش یافته و در یک بازه زمانی یک ساله هم هزینه فراوری این کالا 73.1درصد رشد نموده است.

این گزارش می افزاید: بیشترین افزایش هزینه فراوری مرغداری های صنعتی در پاییز سال جاری نسبت به پاییز سال گذشته در استان کرمانشاه 21.7درصد ثبت شده؛ درحالی که در همین بازه زمانی هزینه فراوری در استان خراسان رضوی 16.3درصد کاهش یافته است.

مرکز آمار می گوید: شاخص کل فراوری در مرغداری های صنعتی ایران در فصل پاییز سال جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل، در همه استان ها با افزایش روبه رو بوده و بیشترین اندازه افزایش مربوط به استان چهارمحال و بختیاری با 125،4درصد و کمترین اندازه افزایش آن مربوط به استان اردبیل با 40،3درصد بوده است.

  • آخرین تغییرات قیمت مرغ در میادین | فیله مرغ کیلویی چند؟
منبع: همشهری آنلاین

به "دلایل افزایش قیمت گوشت از دوربین هزینه فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلایل افزایش قیمت گوشت از دوربین هزینه فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید