شاهین پلاس با موتور TU5پلاس فراوری شد ، موتور TU5 پلاس ضعیف تر از ME16 است؟

به گزارش گالری ابزار زیبا، فراوری آزمایشی شاهین پلاس با موتور TU5پلاس ظاهراً در گروه خودروسازی سایپا شروع شد. سایپا از ماه ها قبل برنامه داشت تا این محصول خود را با موتور ME16 به بازار ارائه کند. اما فراوری آزمایشی شاهین پلاس با موتور TU5پلاس حاکی از این است که نمونه های ابتدایی این خودرو با موتور ایران خودرو به دست مشتریان می رسد.

شاهین پلاس با موتور TU5پلاس فراوری شد ، موتور TU5 پلاس ضعیف تر از ME16 است؟
آنالیز موتور نو شاهین و موتور تارا را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس مشاهده کنید:

بیت ران - پیش از معرفی شاهین پلاس با موتور TU5پلاس باید کمی به عقب تر برگردیم. ماه ها قبل اعلام شد که موتور این محصول سایپا را مگاموتور فراوری خواهد نمود. این موتور که ME16 نام داشت، در واقع همان TU5 پلاس ایران خودرو است.

اما سایپا باور دارد که موتور ME16 مگاموتور بهتر از نمونه ایران خودرو است. چراکه به باور این خودروساز داخلی، نقشه موتور ME16 مستقیماً به وسیله سایپا از سیتروئن دریافت شد. اما ایران خودرو با مهندسی معکوس به نقشه موتور TU5 پلاس دست یافته است.

سایپا طبق توافقی که با ایران خودرو داشت، تصمیم گرفت که خود موتور TU5 پلاس را فراوری نکند. در واقع قرار بود که این موتور، مستقیماً از ایران خودرو خریداری گردد و در زیر درب موتور شاهین پلاس قرار گیرد.

تست و آنالیز شاهین سایپا را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

اما گویا پس از انعقاد این قرارداد همکاری، مگاموتور قصد داشت تا با استفاده از طرح و نقشه موتور TU5پلاس، موتور ME16 را فراوری کند. پس از اطلاع ایران خودرو از چنین تصمیمی، ظاهراً این دو خودروساز برای همکاری با یکدیگر به توافق نرسیدند.

از همین رو می توان بیان نمود که شاهین پلاس با موتور TU5پلاس صرفاً در نمونه های آزمایشی فراوری خواهد شد. احتمالاً پس از فراوری و تست نمونه های آزمایشی، این محصول سایپا را با موتور ME16 که با طرح و نقشه سیتروئن (به عنوان شریک پژو) ساخته شد، خواهیم دید.

گیربکس شاهین پلاس سایپا هم به وسیله Landai فراوری می گردد. همانطور که می دانیم، این گیربکس که شش سرعته است در محصولات ایران خودرو هم وجود دارد. گیربکس های Landai از لحاظ قیمت نهایی مقرون به صرفهتر از گیربکس های DAE هستند. به همی جهت، سایپا هم مثل ایران خودرو در جهت مقرون به صرفه سازی محصولات خود حرکت می نماید. اما قیمت محصولات این خودروساز مرتباً در حال افزایش است.

خط فراوری موتور نو شاهین را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

گیربکس های مقرون به صرفه شش سرعته اتوماتیک (AT) Landai بسیار زودتر از نمونه های فراوریی به وسیله DAE مستهلک می شوند. کیفیت ساخت پایین این گیربکس موجب می گردد که در طولانی مدت، مشتری هزینه نگهداری بیشتری برای استفاده از آن پرداخت کند. اما به واسطه قیمت تمام شده، خودروساز می تواند این گیربکس را مقرون به صرفه بخرد و گران به مشتری بفروشد.

اگر موتور ME16 مگاموتور واقعاً براساس طرح و نقشه اصلی سیتروئن فراوری شده باشد، می توان گفت که این موتور دقیق تر و کارامدتر از TU5پلاس ایران خودرو است که براساس مهندسی معکوس نمونه پژویی فراوری شد. اما این نکته را زمانی دقیق تر می توان بیان نمود که موتور ME16 در طولانی مدت، در فضای شهری تست گردد.

در نهایت باید دید زمانی که درب موتور شاهین پلاس را بالا می زنیم، لوگوی پژو را بر روی موتور TU5پلاس مشاهده خواهیم کرد؟ یا سایپا در نهایت می تواند به وسیله مگاموتور به فناوری ساخت موتور ME16 دست پیدا کند.

آنالیز شاهین سایپا را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

قیمت کیا سلتوس وارداتی کوشا خودرو معلوم شد

قیمت گذاری خودرو با مدل نو صمت / شروع تحول در فرایند مشخص قیمت خودرو

منبع: بیت ران

به "شاهین پلاس با موتور TU5پلاس فراوری شد ، موتور TU5 پلاس ضعیف تر از ME16 است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهین پلاس با موتور TU5پلاس فراوری شد ، موتور TU5 پلاس ضعیف تر از ME16 است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید