لویاتان بهترین فیلم خارجی زبان نام گرفت

به گزارش گالری ابزار زیبا به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم لویاتان ساخته آندری زویاژینتسف که در میان نامزدهای احتمالی دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان سال نیز واقع شده است، پیروز به دریافت جایزه فیپ رِسکی بهترین فیلم خارجی زبان سال در جوایز فستیوال فیلم بین المللی پالم اسپرینگ شد.

لویاتان بهترین فیلم خارجی زبان نام گرفت

این فستیوال که کار خود را روز 12 ماه ژانویه به سرانجام خواهد رساند، برندگان جوایز خود را که از سوی هیات داوران انتخاب شده بودند در رستوران اسپنسر واقع در پالم اسپرینگز معرفی کرد. این فستیوال 196 فیلم از 65 کشور مختلف، از جمله 51 فیلم از 83 فیلم حاضر در بخش فیلم های خارجی زبان اسکار امسال را نیز به نمایش گذاشت. برندگان جایز منتخب تماشاگران روز 11 ژانویه معرفی می شوند.

هیات داوران این جوایز که فیلم لویاتان را به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان سال انتخاب کرده است، در بیانیه ای گفت: این فیلم در عین حال محدود و بی زمان است و می تواند به نحوی درباره مسائل معاصر صحبت کند که هم از نظر هنری عمیق است و هم شدیدا انسانی است.

جایزه بهترین بازیگر سال در یک فیلم خارجی زبان به هالوک بیلگینر رسید که در فیلم ترکی خواب زمستانی نوری بیلگه جیلان نقش آفرینی کرده بود. این فیلم هم در لیست نامزدهای دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی سال قرار گرفته است. آن دوروال هم برای کارش در فیلم کانادایی مامی ساخت اگزیویر پیروز به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شد.

هیات داوران بخش صداهای جدید/دیدهای جدید جایزه خود را به فیلم صرب فرزند هیچ کس به کارگردانی ووک سوموویک اهدا کرد. این بخش همچنین اشاره ویژه ای به فیلم فرانسوی فیدلیو، سفر آلیس به کارگردانی لوسی بورلتو کرد. جایزه سینِ لاتینوی فستیوال نیز به فیلم اسپانیایی گل ها به کارگردانی جان گارانو و حوزه ماری گوئناگا رسید و فیلم همه هشیار نیستند ساخت مشترک کشورهای اسپانیا و کلمبیا و به کارگردانی هرمس پارالوئلو نیز اشاره ویژه این قسمت بود.

جایزه جان اشلسینگر که به مستندسازی که اولین فیلم خود را کارگردانی کرده باشد اهدا می شود هم به الیزا کوبراسکا برای فیلم لهستانی راه رفتن زیر آب رسید. این فیلم داستان حقیقی زندگی الکسان، غواص و عضو قبیله بادجائو از ایلیاتی های اقیانوسی را تعریف می کند که در جزیره بورنئو زندگی می کند.

فیلم جزیره غله به کارگردانی جورج اوواشویلی نیز جایزه اتصال مرزهای اچ پی را دریافت کرد که توسط سازمان های سینمای بدون مرز و هیولت پاکارد ارایه می شود و از فیلمی تجلیل می کند که بیش از همه نشان می دهد چطور هنر می تواند مردم جهان را به هم نزدیک تر کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "لویاتان بهترین فیلم خارجی زبان نام گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لویاتان بهترین فیلم خارجی زبان نام گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید