مرد آزاد از پس خاطره پردازی و محافظ برآمد (باکس آفیس هفته)

به گزارش گالری ابزار زیبا، فیلم مرد آزاد (Free Guy) در آخر هفته ای که چندین فیلم نو روی پرده رفته، کماکان در صدر جدول باکس آفیس به جای مانده است.

مرد آزاد از پس خاطره پردازی و محافظ برآمد (باکس آفیس هفته)

در آخر هفته گذشته نزدیک به ده فیلم تازه در آمریکا روی پرده رفت و از میان آن ها، بازنده عظیم فیلم روز پرچم (Flag Day) با بازی شان پن بود که به صندلیی بهتر از رتبه 24ام در فهرست پرفروش ترین فیلم های در حال اکران دست پیدا نکرد. روز پرچم نخستین بار در جشنواره کن 2021 نمایش داده شد که بازخوردهای بسیار منفی از جانب منتقدان و سینمادوستان روبرو شد.

چهار فیلم تازه وارد به جمع ده تای اول فهرست پرفروش های این هفته راه پیدا نموده اند، اما مرد آزاد با اختلافی تقریبا 7 میلیون دلاری نسبت به فیلم دوم، این هفته هم در صدر ایستاده است. فیلم اکشن-کمدی مرد آزاد طی آخر هفته گذشته با نمایش در 4165 سالن در آمریکا 18.7 میلیون دلار فروخته و باکس آفیس موجو رقم عایدی بین المللی آن تا به امروز را 53.1 میلیون دلار اعلام نموده تا مجموع عایدی اثر تازه والت دیزنی بعد از 10 روز اکران از 110 میلیون دلار گذر کند.

داستان مرد آزاد، در دنیایی واقعی و درون یک بازی ویدیویی رقم می خورد. در بازی ویدیویی شهر آزاد، گای (با بازی رایان رینولدز) جوان شاد و دوست داشتنی است که زندگی معمولی و سالمی دارد. او صبح ها قهوه می نوشد، گوینده بانک است و با برترین خود در شهر قدم می زنند. اما یک روز، هنگام عبور از کنار دختر مولوتوف (با بازی جودی کامر)، در نگاه اول عاشقش می گردد و اینجا سرآغاز اتفاقات هیجان انگیز داستان است و ناگهان گای آغاز به بازنویسی برنامه ی شخصیت خود می نماید و در بازی به مرد یاغی و سرکشی تبدیل می گردد.

تا به این ساعت برای فیلم مرد آزاد در IMDb، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز 77 از 100، 82 از 100 و 62 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد با فیلم اکشن-کمدی معمولی روبرو هستیم که احتمالا به خاطر جو سرخوشانه اش و شرایط دنیا در ماه های اخیر با استقبال خوبی از جانب سینمادوستان در گیشه روبرو شده است.

پویانمایی گشت پنجه ای: فیلم سینمایی طی سه روز گذشته 13.1 میلیون دلار فروخته و صندلی دوم جدول را تصاحب نموده است. محبوبیت شخصیت های این انیمیشن در میان نوجوانان و عدم نمایش انیمیشن جالب توجه دیگری در سینماهای آمریکا مهم ترین دلایل توفیق گشت پنجه ای در گیشه هستند. باکس آفیس موجو رقم عایدی این انیمیشن از بازارهای بین المللی را هم 22.6 میلیون دلار اعلام نموده تا مجموع عایدی گشت پنجه ای: فیلم سینمایی در سراسر دنیا پس از سه روز نمایش به 35.7 میلیون دلار برسد.

در گشت پنجه ای: فیلم سینمایی رایدر و توله سگ ها به شهر ماجراجویی فراخوانده می شوند تا از هرج ومرج جلوگیری نمایند. برای این پویانمایی در IMDb، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز 65 از 100، 79 از 100 و 50 از 100 ثبت شده است.

فیلم گشت و گذار در جنگل (Jungle Cruise) با بازی دواین جانسون و امیلی بلانت این هفته در آمریکا و بازارهای بین المللی به ترتیب 6.3 و 17 میلیون دلار فروخته تا مجموع عایدی آن پس از 24 روز نمایش به 173.7 میلیون دلار برسد.

فیلم گشت و گذار در جنگل بر اساس مجذوب کنندهیت های پارک های دیزنی ساخته شده است. در این فیلم دواین جانسون نقش کاپیتانِ یک قایق به نام فرانک را بازی می نماید. داستان گشت و گذار در جنگل از این قرار است که فرانک به همراه لیلی و برادرش مک گرگور مأموریت می یابند تا یک درخت جادویی را که قدرت های شفابخشی دارد، پیدا نمایند. اما این کار چندان ساده نیست و در این جهت آن ها می بایست با حیوانات وحشی و رقیب آلمانی اشان بجنگند.

تا به امروز در IMDb، متاکریتیک و راتن تومیتوز برای این فیلم به ترتیب امتیاز 67 از 100، 50 از 100 و 63 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد عموم منتقدان و سینمادوستان نگاه متوسطی به گشت و گذار در جنگل داشته اند. تیم برایتون منتقد Alternate Ending در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: فیلم گشت و گذار در جنگل از مفاهیم قابل توجه ای صحبت نمی نماید، اما بخش های زیادی از نیمه ابتدایی آن مفرح و سرگرم نماینده اند. در یکی دیگر از نقدهای به ثبت رسیده برای گشت و گذار در جنگل، آل اسکندر از The Patriot Ledger فیلم را این گونه ارزیابی نموده است: مزخرفی که به طرز شگفت انگیزی زمان کمی از آن هرز رفته است. این فیلم با بازی جانسون و بلانت دقیقا همان چیزی است که تماشاگر انتظار دارد.

نفس نکش 2 (Dont Breathe 2) در دومین هفته اکرانش با دو پله سقوط نسبت به هفته گذشته در صندلی چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفته است. این فیلم ترسناک و هیجان انگیز هفته گذشته با نمایش در 3005 سالن در آمریکا 5.05 میلیون دلار فرخته تا مجموع عایدیش به 27.1 میلیون دلار برسد.

اتفاقات فیلم نفس نکش 2 حدود هفت سال پس از فیلم اول رقم می خورد و حالا پیرمرد یک دختر جوان یتیم را که از آتش سوزی خانه اشان نجات یافته زیر پر و بال خود گرفته است. آن ها زندگی آرامی باهم دارند تا اینکه چند جوان خلافکار دختر را می ربایند. حال مرد نابینا باید برای نجات دخترخوانده اش به خانه آدم ربایان برود و این سرآغاز اتفاقات هیجان انگیز داستان است. کارگردانی این فیلم را رودو سایگس برعهده دارد. سایگس در فیلم قبلی در نوشتن فیلم نامه با فده آلوارز همکاری نموده بود و حالا در نخستین تجربه کارگردانی اش سکان ساخت نسخه دوم نفس نکش را در دست گرفته است.

در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 17 و 35 آنالیز امتیاز 48 از 100 و 51 از 100 برای این فیلم به ثبت رسیده که نشان می دهد از نظر منتقدان نفس نکش 2 در قیاس با فیلم نخست، اثر ضعیف تری است. اوون گلیبرمن منتقد باسابقه ورایتی در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: با وجود تمام لحظات ترسناکِ اُپرایی -و غالبا بی ثمرِ- نیمه دوم فیلم، نفس نکش 2 به میزان فیلم نخست مجذوب کننده نیست. اگرچه نفس نکش 2 در مجموع راضی نماینده است، اما ردی از نبوغ و نوآوری در آن به چشم نمی خورد.

فیلم درام-بیوگرافی عظیمداشت (Respect) با عملکردی قابل قبول توانسته طی آخر هفته گذشته 3.8 میلیون دلار بفروشد و در رتبه پنجم باکس آفیس قرار بگیرد. این فیلم به کارگردانی لیزل تامی و فیلم نامه ای از تریسی اسکات ویلسون بر اساس زندگی خواننده آمریکایی به نام آرتا فرانکلین ساخته شده است و از میان بازیگران آن می توان به جنیفر هادسون (نقش اصلی)، فارست ویتاکر، مارلون ویانز، کارن کلارک شرد، آودرا مک دونالد، مارک مارون، تیتوس برگس، سایکون سنگبلو و هیلی کیلگور اشاره نمود.

آریتا فرانکلین به ملکه روح معروفیت داشت و در مدت بیش از نیم قرن فعالیت هنری اش 18 جایزه گرمی برد. فرانکلین در سال 2010 به سرطان لوزالمعده مبتلا شد و در نهایت، سال 2017 به خاطر این بیماری درگذشت. وی به جز عرصه هنر، در جنبش های حقوق مدنی هم فعال بود.

با وجود عملکرد رضایت بخش فیلم تازه یونایتد آرتیستس و یونیورسال پیچکرز در زمینه فروش، اما منتقدان و سینما دوستان خیلی عظیمداشت را دوست نداشته اند. در هر دو پایگاه راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 104 و 34 آنالیز امتیاز 63 از 100 برای این فیلم به ثبت رسیده است. البته در این بین بعضی منتقدان برخورد عظیمداشت با موسیقی را جالب توجه ارزیابی نموده اند و به اسم نمونه جاناتان دبلیو هیکمن در بخشی از یادداشت خود آورده است: عظیمداشت به موسیقی احترام می گذارد. هر اجرای تکی، ممتاز و مجذوب کننده است و به داستانِ ملودرامِ محکم فیلم روح می بخشد.

فروش جوخه انتحار (The Suicide Squad) در قیاس با هفته گذشته بیش از 54 درصد کاهش یافته و با عایدیی 3.4 میلیون دلاری به صندلی ششم جدول رضایت داده است. جوخه انتحار به اسم دهمین فیلم از دنیای پیشرفته DC و دنباله ای مستقل برای فیلم جوخه انتحار محصول 2016 از ده روز قبل در آمریکا روی پرده رفته و به طور هم زمان به وسیله سرویس آنلاین HBO مکس هم در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. عموم منتقدان و سینمادوستان فیلم تازه DC را نسبت به نسخه قبلی اثر بهتری می دانند. برای جوخه انتحار 2021 تا به این ساعت در IMDb، متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب امتیاز 76 از 100، 74 از 100 و 91 از 100 به ثبت رسیده است.

رابی کالین، منتقد تلگراف در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: جوخه انتحار تازه نسبت به نسخه قبلی از هر نظر فیلم بهتری است. اگر از تماشای جوخه انتخار 2016 ناراضی هستید، بد نیست بدانید فیلم تازه دارای دنیای رنگارنگ و خیره نماینده و در عین حال بی رحمانه است که از لحاظ احساسی نکات قابل توجه ای در آن وجود دارد. خلاصه داستان رسمی جوخه انتحار به این توضیح است: خلافکارانی از دنیای DC در زندان به گروه ویژه مخفی می پیوندند تا برای انجام مأموریت تازهشان آماده شوند، اما برای آغازِ کارِ خود باید آزمایش های دشواری را پشت سر بگذارند

فیلم محافظ (The Protege) به کارگردانی مارتین کمپل و با بازی مایکل کیتون، ساموئل ال. جکسون و مگی کیو در نخستین آخر هفته اکرانش با نمایش در 2577 سالن 2.9 میلیون دلار فروخته و در صندلی هفتم جدول قرار گرفته است.

شخصیت محوری این فیلم اکشن آدمکشی به نام آنا داتون است که میخواهد از قاتل استادش انتقام بگیرد. مگی کیو در نقش داتون حضور پیدا نموده و ساموئل ال. جکسون هم نقش استاد این کاراکتر را بازی نموده است.

فیلم ترسناک و روان شناختی خانه شب (The Night House) به کارگردانی دیوید بروکنر و نویسندگی بن کالینز و لوک پیوتروسکی دیگر تازه وارد این هفته است که 2.8 میلیون دلار فروخته و رتبه هشتم فهرست پرفروش ترین فیلم های در حال اکران در آمریکا را به دست آورده است.

برای خانه شب در IMDb، متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب امتیاز 71 از 100، 68 از 100 و 86 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهند با فیلم ترسناک قابل توجه ای روبرو هستیم. درک اسمیت منتقد مجله اسلنت در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده است: خانه شب روایت داستان های کلیشه ای ارواح را به سطح بالاتری می برد و به روشی مجذوب کننده و شگفت انگیز، روبرو با کلیشه های این ژانر را به نمایش می گذارد.

فیلم علمی-تخیلی و تریلر خاطره پردازی (Reminiscence) به کارگردانی و نویسندگی یزا جوی با بازی هیو جکمن، ربکا فرگوسن و کلیف کرتیس دیگر فیلم تازهی بوده که در گیشه آغاز خوبی داشته است. باکس آفیس موجو رقم فروش خاطره پردازی در آمریکا و بازارهای بین المللی را پس از 3 روز اکران به ترتیب 1.9 و 2.6 میلیون دلار اعلام نموده است.

فیلم بیوه سیاه به اسم بیست و چهارمین فیلم از دنیای سینمایی مارول با بازی اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف/ بیوه ی سیاه، در کنار فلورنس پیو، دیوید هاربر، او.تی. فاگبنلی، اولگا کوریلنکو، ویلیام هرت، ری وینستون و ریچل وایس از 45 روز پیش روی پرده رفت و طی آخر هفته گذشته در آمریکا فقط 1.1 میلیون دلار فروخته و به صندلیی بهتر از مکان دهم جدول دست نیافته است. داستان این فیلم در حد فاصل اتفاقات دو فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و انتقام جویان: جنگ ابدیت رقم می خورد. در پی وقایع کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، ناتاشا رومانوف در پی نافرمانی از توافقنامه سوکوویا و یاری به استیو راجرز، تنها شده و تحت تعقیب دولت قرار گرفته است و به شهر بوداپست می رود و اتفاقات تازهی انتظار او را می کشد. بعلاوه در قالب چند گذشته نمایی (فلاش بک) نکات تازهی درباره ریشه روسی او و آموزش های نظامی اش در پایگاه اتاق سرخ نشان داده می گردد.

باکس آفیس موجو مجموع فروش بیوه سیاه در آمریکا و بازارهای بین المللی تا به امروز را به ترتیب 180 و 189.6 میلیون دلار اعلام نموده است. این فیلم هم اکنون علاوه بر نمایش در سالن های سینما به وسیله سرویس آنلاین دیزنی پلاس هم قابل مشاهده است و اگر چنین نبود، احتمالا فروش بیوه سیاه در چهار هفته نخست اکرانش از مرز 500 میلیون دلار عبور می کرد.

در راتن تومیتوز، متاکریتیک و IMDb به ترتیب امتیاز 81 از 100، 67 از 100 و 69 از 100 برای ماجراجویی های تازه بیوه سیاه به ثبت رسیده که نشان می دهند با اثر ابرقهرمانی قابل قبولی روبرو هستیم. آن هورنادای منتقد واشنگتن در بخشی از نقد خود برای بیوه سیاه آورده است: به خاطر ساخت فیلم اختصاصی بیوه سیاه خوشحالم؛ زیرا این شخصیت با بازی اسکارلت جوهانسون لیاقت یک فیلم مستقل را دارد. فیلم در کنار نقاط قوتش، از جمله بازی خوب فلورنس پیو، از ضعف هایی هم رنج می برد.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
مرد آزاد

Free Guy

218.758.8
گشت پنجه ای: فیلم سینمایی

PAW Patrol: The Movie

113.113.1
گشت وگذار در جنگل

Jungle Cruise

46.292.5
نفس نکش 2

Dont Breathe 2

25.0519.6
عظیمداشت

Respect

23.815.11
جوخه انتحار

The Suicide Squad

33.449.2
محافظ

The Protege

12.92.9
خانه شب

The Night House

12.82.9
خاطره بازی

Reminiscence

11.91.9
بیوه سیاه

Black Widow

71.1180.2

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: BoxOfficeMojo

منبع: دیجیکالا مگ

به "مرد آزاد از پس خاطره پردازی و محافظ برآمد (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد آزاد از پس خاطره پردازی و محافظ برآمد (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید