پیرغلام حسینی ِ خوزستان درگذشت

به گزارش گالری ابزار زیبا، حاج عزیز کارگردانی است که نه درس تئاتر خوانده و نه در کلاس های بازیگری شرکت نموده با این حال توانسته اصول تئاتر خیابانی را به صورت تجربی بیاموزد و سال ها در حفظ آن کوشیده است.

پیرغلام حسینی ِ خوزستان درگذشت

حاج ملأ عزیز هلاکو (آل کثیر) از پیرغلامان حسینی شهرستان شوش خوزستان در 90 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش مهر، حاج عزیز کارگردانی است که نه درس تئاتر خوانده و نه در کلاس های بازیگری شرکت نموده با این حال توانسته اصول تئاتر خیابانی را به صورت تجربی بیاموزد و سال ها در حفظ آن کوشیده است.

وی، یکی از پیرترین پیرغلامان حسینی خوزستان به شمار میرود. همه، وی را به عنوان کارگردان شبیه خوانی روستای سید محمد تفاخ می شناسند.

رویدادی که این پیرغلام حسینی برپا می نماید باعث شده که هر سال نزدیک به هشت هزار نفر بازدید کننده وارد روستا شوند و روستا را به برند گردشگری مذهبی تبدیل کند.

وی از کودکی به عنوان یکی از نقش های شبیه خوانی در منطقه بیت چریم که اکنون شهر حر نام دارد، ایفای نقش می کرد.

این پیرغلام بعدها تصمیم گرفت در روستای محل زندگی اش شبیه خوانی را با مشارکت همه اهالی روستا راه اندازی کند.

مرحوم حاج ملاعزیز این میراث را به بچه ها و نوه هایش نیز منتقل کرد. از میان بچه هاش یکی نقش حضرت عباس و دیگری نقش شمربن ذی الجوشن را ایفا می نماید. پنج تا از نوه هایش با اینکه کودک هستند اما نقش هایی را در شبیه خوانی بر عهده دارند.

این پیرغلام حسینی ساکن روستای سید محمد تفاخ معروف به جریه سید محمد الهدامه از توابع شهرستان شوش دانیال استان خوزستان و جنب کارخانه قند دزفول است.

منبع: عصر ایران

به "پیرغلام حسینی ِ خوزستان درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیرغلام حسینی ِ خوزستان درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید