چانگان شنلان SL03 سایپا با 1200 کیلومتر پیمایش به تهران رسید

به گزارش گالری ابزار زیبا، چانگان شنلان SL03 به وسیله گروه خودروسازی سایپا در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد. این خودرو برقی که محصول مشترک چانگان، CATL و هوآوی است می تواند با یکبار شارژ کامل تا 1200 کیلومتر پیمایش داشته باشد. هنوز تعیین نیست که این محصول الکتریکی چانگان چه زمانی به وسیله سایپا به بازار خودرو کشور ارائه می گردد.

چانگان شنلان SL03 سایپا با 1200 کیلومتر پیمایش به تهران رسید
آنالیز ری را برقی را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

بیت ران - محمد فتح اللهی - چانگان شنلان SL03 خودرویی است که به وسیله برند زیر مجموعه چانگان یعنی Shenlan در چین فراوری می گردد. این خودرو را البته در بازارهای خارج از کشور چین با نام بین المللی Deepal SL03 هم می شناسند.

چانگان شنلان SL03 خودرو مقرون به صرفه قیمتی در بازار خودرو چین نیست. نسخه ای که سایپا از این خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش گذاشت، 156 هزار و 900 یوان در چین قیمت دارد.

این رقم براساس نرخ تبدیل ارز امروز معادل یک میلیارد و 109 میلیون تومان است. از همین رو، اگر گروه خودروسازی سایپا روزی آن را به بازار عرضه کند، قطعاً خودرویی مالی نخواهد بود.

Shenlan SL03 تیپ های مختلفی در بازار خودرو چین دارد. از نسخه های تمام برقی تا هیدروژنی و extended range همگی در چین قابل خرید هستند.

نسخه ای که در این نمایشگاه به وسیله گروه خودروسازی سایپا به نمایش عایدی، دارای موتور احتراق داخلی تنفس طبیعی است که صرفاً به عنوان یک ژنراتور مولد برق، باتری های این خودرو را شارژ می نماید.

ذکر این نکته ضروری است که چانگان شنلان SL03، بیست و سومین سدان میدسایز برقی پرفروش در بازار خودرو چین است. این خودرو فقط در مهر ماه امسال، 6514 مشتری در چین داشت و یکی از خودروهای پیروز برقی چینی به شمار می رود.

معینات فنی چانگان شنلان SL03 سایپا

نسخه ای که از شنلان SL03 به وسیله سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی شد، مجهز به موتور JL473QJ چانگان است. این موتور تنفس طبیعی MPi با حجمی برابر با 1480 سی سی می تواند 95 اسب بخار قدرت فراوری کند. اما این نیرو به چرخ های این خودرو برقی منتقل نمی گردد.

شنلان SL03 در واقع نیروی خود را از یک موتور برقی 160 کیلوواتی (218 اسب بخار) تأمین می نماید. این موتور برقی که در محور عقب آن واقع شده است، 320 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می دهد. نیرو و گشتاور موتور این سدان برقی هم به وسیله گیربکس تک سرعته الکترونیکی به چرخ های عقب آن منتقل می گردد.

باتری این خودرو را شرکت معتبر CATL چین فراوری می نماید. مجموعه باتری شنلان SL03 در دماهای پایین به وسیله گرمکن به شرایط ایده آل می رسد و در آب و هوای گرم، با آب خنک می گردد. بدین ترتیب همواره راننده می تواند از نهایت توان موتور برقی آن استفاده کند.

باتری 28.39 کیلووات ساعتی این خودرو به تنهایی پیمایش بسیار زیادی ندارد. در واقع شما به عنوان مالک شنلان SL03 فقط 165 کیلومتر را می تواند با ظرفیت پر باتری این خودرو پشت سر بگذارید.

کدام خودرو چینی را مردم دوست دارند؟ در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

اما اگر باک 45 لیتری این خودرو مملو از بنزین باشد و موتور درون سوز به طور مداوم باتری آن را شارژ کند، آن وقت براساس استاندارد CLTC می توانید تا 1200 کیلومتر پیمایش داشته باشید. مصرف انرژی در این سدان برقی هم در شرایط استاندارد، 13.1 کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر است.

چانگان شنلان SL03 را می توان هم به صورت شارژ سریع و هم به وسیله شارژرهای خانگی شارژ کرد. اگر ایستگاه های شارژ سریع در دسترس باشند، ظرفیت باتری این خودرو را می توان از 30 تا 80 درصد در مدت زمان 30 دقیقه شارژ کرد. البته اگر قصد شارژ وسایل برقی خود را دارید، می توانید با پورت خروجی 3.3 کیلوواتی این خودرو، ادوات برقی خود را هم شارژ کنید!

طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر است با 4820×1890×1480 میلیمتر و فاصله بین دو محور آن هم 2900 میلیمتر اعلام شد. شنلان SL03 وزنی برابر با 1760 کیلوگرم دارد که با وجود سرنشینان این رقم تا 2135 کیلوگرم هم افزایش میابد.

با این وجود، شتاب صفر تا صد کیلومتر رسمی این خودرو، 7.5 ثانیه است و سرنشینان آن می تواند در نهایت سرعت 170 کیلومتر در ساعت را تجربه نمایند. ذکر این نکته هم ضروری است که برای شارژکردن باتری های شنلان SL03، موتور درون سوز آن در هر صد کیلومتر 4.5 لیتر سوخت مصرف می نماید.

همانطور که در تصاویر نیز قابل مشاهده است، چانگان شنلان SL03 سدانی فست بک است. ضریب آیرودینامیک این خودرو 0.23 Cd اعلام شد. با این وجود می توان از فضای بار 473 لیتری آن به راحتی استفاده کرد که رقمی میانه در میان سدان ها است.

شنلان SL03 در محور جلو از تعلیق مک فرسون استفاده می نماید و در محور عقب هم بازوهای مولتی لینک مستقل به چشم می خورند. جالب است بدانیم که این خودرو با گارانتی 10 ساله یا 300 هزار کیلومتری به دست چینی ها می رسد.

امکانات رفاهی چانگان شنلان SL03

نمونه ای که گروه خودروسازی سایپا در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش گذاشت، دارای رینگ های 19 اینچی بود. این نسخه به علت وجود پکیج باتری در زیر آن، بدون تایر زاپاس به دست مشتریان می رسد.

نسخه نمایشی سایپا در این نمایشگاه، دارای کاملترین سطح تجهیزات رفاهی چانگان سنلان SL03 نیست. به طوری که قابلیت های پارک خودرو با ریموت، تعویض خط اتوماتیک، قابلیت خروج اتوماتیک از پارکینگ، دستیار راننده در سرعت های بالا، طی مسیر خروج اتوماتیک به صورت حرکت رو به عقب، نمایشگر HD برای سامانه نویگیشن و قابلیت تشخیص چهره در این نسخه وجود ندارند.

اما امکاناتی از قبیل ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل پایداری و کشش، TPMS، ایربگ های سرنشینان جلو همراه با ایربگ های جانبی و پرده ای، سنسورهای پارک جلو و عقب، هشدار بازشدن درب ها، دوربین 360 درجه، کروز کنترل آداپتیو، امکان انتخاب حالات رانندگی، ترمز پارک برقی و سامانه کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی در آن استاندارد هستند.

به غیر از این موارد می توان به رادارهای نقاط کور، هشدار خروج از خط، نگهداری خودرو در میان خط، تابلوخوان علائم رانندگی، هشدار برخورد از جلو و عقب، ترمزهای فعال، چهار دوربین 10 هزار پیکسلی در اطراف خودرو، دوربین ثبت وقایع، سانروف پانورامیک غیر بازشو، درب های بدون چهارچوب، استارت دکمه ای، ورود بدون کلید، دستگیره های درب مخفی، صندوق عقب برقی با حافظه، نمایشگر 10.2 اینچی پشت آمپر، نمایشگر لمسی 14.6 اینچی کنسول میانی، شارژر بدون سیم تلفن با قدرت شارژ 40 وات، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین کناری و گرمکن و سردکن صندلی های ردیف اول اشاره نمود.

آنالیز لاماری ایما هیبرید را در کانال یوتیوب بیت ران پلاس دیدن کنید:

البته باید توجه داشت که امکاناتی مانند چیپ کوالکام اسنپدراگون 8155، سیستم Deepal OS، نویگیشن Google Map، حافظه 128 گیگابایتی سیستم عامل خودرو و امکان WiFi هم در زمان خرید این مدل به دست مشتری می رسند.

چانگان شنلان SL03 بعلاوه به وسیله میکروفون های داخلی خود امکان karaoke (همخوانی) را برای سرنشینان در زمان پخش موسیقی فراهم می نماید.

به غیر از این باید به چراغ های LED این خودرو، نورپردازی داخلی با امکان انتخاب 64 رنگ، سنسور باران، تهویه مطبوع دو نقطه ای و خروجی تهویه برای سرنشینان عقب هم اشاره نمود.

پاسخ به پرسش های متداول درباره چانگان شنلان SL03 سایپا

آیا این سدان برقی به وسیله سایپا به بازار ارائه خواهد شد؟

  • در نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو هم خودروهای نو بسیاری به نمایش عایدی. اما با گذشت یک سال هیچکدام از آنها به بازار خودرو کشور راه نیافتند. اما باتوجه به معیناتی که سایپا برای این خودرو گفت، می توان نتیجه گرفت که مسئولان این خودروسازی، نسخه خاصی را برای بازار ایران انتخاب کردند که امکان عرضه آن وجود دارد. از همین رو، پیش بینی می گردد که چانگان شنلان SL03 یکی از خودروهای وارداتی سایپا در ماه های آینده باشد.

آیا قیمت این خودرو معین شد؟

  • به علت وضع قوانین مالیاتی بسیار برای خودروهای وارداتی و سودهای هنگفت خودروسازان، اگر این خودرو به وسیله سایپا به بازار عرضه گردد، قیمتی کمتر از دو میلیارد تومان نخواهد داشت.

ری را برقی ایران خودرو رسماً معرفی گردید / همه چیز درباره نسخه EV ری را

قیمت کوییک GXL سایپا رسماً اعلام شد / همه چیز درباره تیپ GXL کوییک

ون آتین سی230 شرکت آتین خودرو رسماً معرفی گردید / آنالیز فنی و کاربری ها

سامانه ملی گارانتی چیست؟ / ایران خودرو و سایپا به این سامانه متصل نشدند!

سومین دوره عرضه خودرو های وارداتی اعلام نتیجه شد

منبع: بیت ران

به "چانگان شنلان SL03 سایپا با 1200 کیلومتر پیمایش به تهران رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چانگان شنلان SL03 سایپا با 1200 کیلومتر پیمایش به تهران رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید