آدم هایی که موش شده اند

به گزارش گالری ابزار زیبا، چرا خیلی از ما حس می کنیم که باید از زندگی مان عکاسی نموده و تصاویر آن را به صورت آنلاین با دیگران به اشتراک بگذاریم؟

آدم هایی که موش شده اند

به گزارش خبرگزاری گالری ابزار زیبا ، آگوستین لیگنیر، یک عکاس حرفه ای در پاریس یک عکاس دو موش را تعلیم داده تا از خودشان عکس بگیرند و جالب اینجاست که موش ها دیگر دست از سلفی گرفتن برنمی داشتند.

او از ایده B.F. Skinner رفتارشناس معروفی که یک اتاق آزمایش را برای مطالعه و آنالیز درباره یادگیری در موش ها ساخته بود، در این راستا الهام گرفت. در اتاق آزمایش اسکینر، هنگامی که موش ها یک اهرم تعیین را فشار می دادند، گلوله هایی از غذا در اختیارشان قرار می گرفت.

نکته جالب توجه اینجا بود که این جوندگان کوچک، خیلی زود مشتاق به فشار دادن دکمه شدند. آقای لیگنیر ادامه داد: آنها خیلی باهوش هستند. او موش سفید رنگ را که باهوش تر بود، آگوستین نامید و موش قهوه ای و سفید، آرتور نام گرفت.

بعد از پشت سرگذاشتن مرحله آموزشی، روند پاداش دادن، کمی غیرقابل پیش بینی تر شد. با وجودی که موش ها هرزمان که دکمه را فشار می دادند، عکسی از آنها گرفته می شد، ولی پاداش های شیرین، گهگاهی و طبق برنامه طراحی شده در اختیار آنها قرار می گرفت. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که این گونه پاداش های متناوب، می تواند اثرگذار و قدرتمند باشد و حیوانات را درحالی که چشم انتظار پاداش هستند، در انتظار نگاه دارد.

آگوستین و آرتور برای دریافت این پاداش های غیرمنتظره، پافشاری عجیبی می کردند. آقای لیگنیر گفت: گاهی وقتها، آنها حتی زمانی که شکر به آنها داده می شد، آن را نادیده گرفته و باز هم دکمه را فشار می دادند.

از نظر او، این تشابه آشکاری بود. او دراین رابطه گفت:کمپانی های دیجیتال و شبکه های اجتماعی از همین مفهوم برای جلب توجه بازدیدکننده برای بیشترین زمان ممکن بهره می برند.

درباره این آزمایش شگفت انگیز در موش هایی که از خودشان سلفی می گیرند بیشتر بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "آدم هایی که موش شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آدم هایی که موش شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید