آژانس اطلاعات ملی آمریکا دخالت خارجی در انتخابات را تائید کرد

به گزارش گالری ابزار زیبا، یک شبکه آمریکایی به نقل از مدیر آژانس اطلاعات ملی این کشور مدعی شد که چین، روسیه و ایران در انتخابات 2020 آمریکا مداخله نموده اند و به زودی گزارشی در این باره منتشر خواهد شد.

آژانس اطلاعات ملی آمریکا دخالت خارجی در انتخابات را تائید کرد

جان راتکلیف مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا، در تبادل نظر با سی بی اس مدعی شده که اطلاعاتی در اختیار دارد که حاکی از مداخله کشورهای خارجی در انتخابات 3 نوامبر (13 آبان) آمریکا است.

به ادعای کاترین هریدج خبرنگار سی بی اس، راتکلیف در راس 17 سازمان اطلاعاتی آمریکا است و به اطلاعات فوق محرمانه دولت واشنگتن دسترسی دارد.

وی همچنین مدعی شد که راتکلیف به سی بی اس گفته است که چین، روسیه و ایران در انتخابات 2020 آمریکا مداخله نموده اند و انتظار می رود که تا ماه میلادی ژانویه گزارشی عمومی در این باره منتشر گردد.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا که مدعی تقلب در انتخابات 2020 شده، در سپتامبر 2018، دستوری اجرایی صادر کرد که به موجب آن، به فاصله 45 روز از انتها انتخابات ریاست جمهوری، مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا باید در مشورت با روسای دیگر سازمان ها و دستگاه های اجرایی مرتبط، هر نوع اطلاعاتی مبنی بر دخالت انتخاباتی یک دولت یا شخص خارجی را ارزیابی کند.

در حالیکه کالج الکترال، با اعطای 306 رای به جو بایدن دموکرات، وی را به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا معرفی نموده، ترامپ از هر حربه ای برای تغییر نتیجه به نفع خود استفاده می نماید و ادعاهای مطرح شده علیه سه کشور خارجی نیز، در این راستا قابل ارزیابی است. ، مهر

منبع: ایران آنلاین

به "آژانس اطلاعات ملی آمریکا دخالت خارجی در انتخابات را تائید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس اطلاعات ملی آمریکا دخالت خارجی در انتخابات را تائید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید