ارائه صرفاً خدمات دندانپزشکی اورژانسی و ضروری تا زمان رسیدن به شرایط عادی

به گزارش گالری ابزار زیبا، طبق مصوبه جدید کمیته مشورتی تخصصی دندانپزشکی ستاد کرونا، ارائه خدمات دندانپزشکی صرفاً به صورت اورژانس و ضروری و طبق دستورالعمل ابلاغی این کمیته خواهد بود و دستگاه های مسئول ذیربط، ملزم به تامین وسایل حفاظت شخصی دندانپزشکان خواهند بود.

ارائه صرفاً خدمات دندانپزشکی اورژانسی و ضروری تا زمان رسیدن به شرایط عادی

به گزارش گروه اجتماعی گالری ابزار زیبا، بهزاد هوشمند، دبیر کمیته علمی تخصصی دندانپزشکی ستاد مبارزه با کرونا با اعلام مصوبه جدید این کمیته اظهار کرد: بر اساس مصوبه قبلی این کمیته و طبق دستورالعمل ابلاغ شده به دانشگاه های علوم پزشکی و براساس احتیاج های کشور، مراکز دولتی و خصوصی منتخب و مطب هایی که درخواستشان به تایید معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی برسد می توانند با رعایت دقیق دستورالعمل ابلاغی خدمات اورژانس و ضروری را ارائه نمایند.

وی با اشاره به مصوبه این کمیته و اهمیت به کارگیری فعالیت های نظارتی به منظور اجرای هرچه بهتر این دستورالعمل گفت: مقرر شد در سامانه salamat.gov.ir یک پلتفرم دندانپزشکی طراحی گردد تا همکاران دندانپزشک با مراجعه به آن برای انجام خدمات ضروری و اورژانسی دندانپزشکی اعلام آمادگی نمایند.

هوشمند، حفظ سلامت بیماران و کارکنان خدمات دندانپزشکی در شرایط کرونا را از اولویت های این کمیته برشمرد و توضیح داد تا زمان رسیدن به شرایط عادی در سطح کشور، صرفاً خدمات دندانپزشکی اورژانس و ضروری و مطابق مفاد احصا شده در دستورالعمل ارائه خواهد شد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اضافه نمود: طبق مصوبه جدید، تامین وسایل حفاظت شخصی دندانپزشکان از جمله تعهدات دستگاه های ذیربط است بنابراین مقرر شد دانشکده های دندانپزشکی، اقلام مورد احتیاج خود را با مدیریت اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و به وسیله دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اخذ نمایند و دندانپزشکان هم اقلام مورد احتیاج خود را به وسیله شرکت های مورد تأیید اداره کل تجهیزات پزشکی فراهم نمایند. همچنین نظارت بر حسن اجرای این مصوبه بر عهده رؤسای دانشکده های دندانپزشکی کشور خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ارائه صرفاً خدمات دندانپزشکی اورژانسی و ضروری تا زمان رسیدن به شرایط عادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه صرفاً خدمات دندانپزشکی اورژانسی و ضروری تا زمان رسیدن به شرایط عادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید