استایل اگزوتیک چیست و چطور یک استایل شیک و خاص داشته باشیم؟

به گزارش گالری ابزار زیبا، وقتی صحبت از مد و فشن می گردد، باید بدانیم که هیچ راه درست یا غلطی برای نحوه انجام شدن کارها در آن وجود ندارد. در واقع، هر کسی که تنها کمی به دنیای فشن علاقه داشته باشد، به خوبی می داند که همیشه می تواند با ترکیب آیتم ها و لباس های مختلف یک استایل کاملا منحصربه فرد و خاص را برای خودش وجود بیاورد. اگر در پی تجربه یک سبک پوشش متفاوت هستید، پیشنهاد می کنیم با استایل اگزوتیک هم آشنایی پیدا کنید.

استایل اگزوتیک چیست و چطور یک استایل شیک و خاص داشته باشیم؟

استایل اگزوتیک (Exotic) که نام آن در زبان فارسی به معنای سبک پوشش عجیب وغریب است، به یک نوع مدل لباس پوشیدن خاص و اغراق آمیز گفته می گردد که حاوی عناصر غیرقابل پیش بینی و خارج از سلیقه عموم مردم جامعه است. در این سبک پوشش، می توانید از آیتم های پوشیدنی دارای طرح ها و اشکال هندسی چشمگیر و رنگ های تند و پرانرژی بهره ببرید و ظاهری خاص را برای خود بسازید.

در این مطلب از گالری ابزار زیبا مگ، ابتدا به صحبت درباره استایل اگزوتیک و نحوه داشتن این سبک پوشش ویژه می پردازیم. با ما همراه باشید.

پیدایش استایل اگزوتیک

استایل اگزوتیک (Exotic) با الهام از فرهنگ های مختلف سراسر دنیا به وجود آمده است و به همین علت عناصر سبک پوشش سنتی و همینطور استفاده از اکسسوری های دست ساز به وفور در آن دیده می گردد. از پارچه های دارای طرح های شلوغ آفریقایی گرفته تا سوزن دوزی های پیچیده هندی، هر فرهنگی توانسته بخشی از ویژگی های منحصربه فرد خودش را به این استایل اضافه کند. با ترکیب تمامی این عناصر، طراحان لباس توانسته اند لباس هایی را خلق نمایند که نه تنها از نظر بصری چشمگیر هستند، بلکه از نظر فرهنگی هم بسیار قابل توجه می باشند.

عناصر کلیدی استایل اگزوتیک چیست؟

یکی از ویژگی های شاخص استایل اگزوتیک، استفاده از رنگ های زنده و پرانرژی است. برای داشتن این سبک استایل، باید بیشتر از آیتم های به رنگ سنگ های جواهری مانند یاقوت و یشم و البته رنگ های نئونی بهره ببرید. این رنگ ها باید به طرز پیش بینی نشده ای در کنار هم قرار بگیرند تا یک ترکیب چشم نواز را ایجاد نمایند.

علاوه بر این، پارچه آیتم هایی که در استایل اگزوتیک به کار گرفته می شوند دارای الگوها و طرح های پیچیده ای مانند نقش های بومی و قبیله ای، طرح های بُتّه جِقّه و نقاشی های الهام گرفته از حیوانات و اشکال هندسی هستند. این الگوها به لباس های فرد عمق و مجذوب نمایندهیت بصری بیشتری اضافه می نمایند و آن ها را متفاوت تر از افراد دیگر جامعه نشان می دهند.

در این سبک پوشش، شما بیشتر شاهد استایل های آویزان با لباس های گشاد هستید، این موضوع باعث می گردد فرد در هنگام حرکت احساس راحتی و آزادی داشته باشد. اضافه کردن لایه های بیشتر، پوشیدن لباس های چین دار و استایل با ژیله در بین کسانی که این سبک پوشش را دنبال می نمایند، بسیار رایج است و ظاهر شما را مجذوب نماینده و غیرقابل پیش بینی نشان می دهد. پارچه های مورد استفاده در استایل اگزوتیک، بر اساس جلوه ای که فرد می خواهد به ظاهر خود بدهد تغییر می نمایند و امکان بکارگیری پارچه های سبک و راحت و همینطور لوکس و نقش دار برای شما وجود دارد.

چگونه یک استایل اگزوتیک خاص داشته باشیم؟

ویژگی برتر این سبک پوشش نسبت به استایل وینتیج، بوهو و اولد مانی این است که به شما اجازه می دهد شخصیت و هویت خود را درست همانطور که می خواهید به وسیله لباس هایتان ابراز کنید. اکنون که با نحوه پیدایش و عناصر کلیدی استایل اگزوتیک آشنا شدیم، بهتر است در خصوص نحوه دنبال کردن این سبک پوشش و کارهایی که در این راستا باید انجام دهید صحبت کنیم.

اکسسوری های اغراق آمیز

استفاده از اکسسوری های اغراق آمیز یک راه ساده برای تجربه استایل اگزوتیک است. یک روسری با طرح های برجسته، یک گردن بند با مهره های درشت و یک جفت گوشواره منگوله دار با رنگ های تند می تواند مجذوب نمایندهیت استایل اگزوتیک شما را افزایش دهد. حتی اگر گزینه های زیادی در دسترس ندارید، استایل با کیف کراس بادی رنگی می تواند انتخاب مناسبی باشد.

استفاده از لباس های دارای طرح های شلوغ

اگر می خواهید قدم جسورانه تری بردارید، می توانید در هنگام انتخاب لباس به سراغ خرید آیتم های دارای طرح ها و الگوهای خاص و شلوغ بروید. می توانید از یک بلوز رنگی با طرح اشکال هندسی یا یک دامن با گلدوزی های برجسته آغاز کنید و به تدریج از آیتم های خاص تری مانند یک کت وشلوار با نقش های بومی بهره ببرید. سادگی و یکنواختی در این نوع استایل جایی ندارد، پس از قلم نیاندازید که می توانید از آیتم های پوشیدنی بیشتری هم بهره ببرید.

تاثیر گرفتن از فرهنگ های مختلف

یکی از کارهای دیگری که می توانید برای داشتن استایل اگزوتیک انجام دهید، تحقیق کردن درباره پوشش های سنتی کشورها و جوامع مختلف و تاثیر گرفتن از آن ها است. برای مثال، استایل با کیف کلاچ دارای نقش های قبیله های هند و یک ژاکت دوخته شده با الهام از کیمونو (لباس سنتی ژاپنی ها) ایده بسیار خوبی است. با این کار می توانید ضمن ایجاد یک ظاهر منحصربه فرد برای خودتان، به فرهنگ های مختلف هم ادای احترام کنید.

آیتم های پوشیدنی با رنگ های تند

استایل اگزوتیک به استفاده از پالت های رنگی تند و پرانرژی معروف است. شما هرگز نباید از ترکیب رنگ های نئونی، تند و کم هوادار بترسید، زیرا دقیقا همین رنگ ها هستند که می توانند به استایل شما معنا ببخشند و حس وحال عجیب وغریبی را به آن بدهند.

برای داشتن یک استایل اگزوتیک شیک باید از کجا آغاز کنیم؟

ابتدا باید بدانید که استایل اگزوتیک بیشتر مناسب کسانی است که جسارت آغاز و تجربه یک نوع استایل بسیار متفاوت را دارند و می توانند با وجود نظرات منفی مردم نسبت به تیپشان به مسیر خود ادامه دهند. اگر اعتماد به نفس روبرو شدن با این موضوع را دارید و در کنار آن به این سبک پوشش علاقه مند هستید، بهتر است وقت خود را تلف نکنید و حتما به خرید آیتم های پوشیدنی مورد نظرتان بروید.

برای داشتن یک استایل اگزوتیک خاص باید از قدم های کوچک آغاز کنید. اگر با این سبک آشنایی ندارید و به نوعی تازه کار هستید بهتر است ابتدا یک یا دو آیتم دارای ویژ گی های شرح داده شده در بخش های قبلی مطلب را وارد تیپ و استایل روزانه خود کنید. برای مثال می توانید یک روسری دارای طرح های طلایی را با لباسی با رنگ خنثی ست کنید.

در استایل اگزوتیک، ایجاد تنوع و شکستن قوانین مد حرف اول را می زند. بنابراین، از ترکیب رنگ ها، الگوها و بافت های مختلف نترسید. لایه بندی و ترکیب آیتم های پوشیدنی پر زرق وبرق و خاص می تواند ظاهر شما را بسیار متفاوت تر از آنچه که فکر می کنید جلوه دهد.

سعی کنید از منابع و افراد دیگر برای ساختن استایل خودتان بهره ببرید. شما می توانید از وب سایت ها، مجلات مد و رسانه های اجتماعی برای پیدا کردن آیتم های پوشیدنی ترندی و اطلاع از نحوه استایل کردن آن ها استفاده نمایید.

همین نکات کوچک می توانند به شما در دنبال کردن استایل اگزوتیک و پیدا کردن سبک مخصوص خودتان یاری نمایند. از قلم نیاندازید که مد وسیله ای انعطاف پذیر برای ابراز وجود است و شما می توانید هر طور که می خواهید از آن بهره ببرید.

نکات مهم برای داشتن استایل اگزوتیک زنانه

برای داشتن یک استایل اگزوتیک زنانه شیک بهتر است به یک سری از نکات و پیشنهاداتی که دنبال نمایندگان این سبک پوشش به همگان توصیه می نمایند، توجه نمایید.

  • مدل موهای مناسب: استایل اگزوتیک فقط در نوع پوشش خلاصه نمی گردد و شما می توانید با داشتن یک مدل موی مناسب حال وهوای تیپ خود را خیلی بیشتر از مواقع دیگر عجیب وغریب کنید. مدل موهای بلند به وفور در میان دنبال نمایندگان این سبک دیده می گردد. اگر موهای کوتاهی دارید بهتر است برای کامل کردن ظاهر عجیب وغریب خود از اکستنش های رنگی بهره ببرید.
  • آرایش صورت زیاد: در استایل اگزوتیک آرایش کم و طبیعی هیچ معنایی ندارد و شما باید با استفاده از رنگ های شاد، نگین ها و ، یک آرایش صورت کامل و اغراق آمیز را انجام دهید.
  • اکسسوری های خاص: از آنجایی که این استایل با فرهنگ کشورهای هند و عربستان یک پیوند ناگسستنی دارد، هرگز نباید استفاده از اکسسوری های سنگین و پر زرق وبرقی مانند النگو، گردنبند و گوشواره را فراموش کنید. بعلاوه باید به سراغ خرید عینک، کفش، کیف پول و دیگر اکسسوری های پوشیدنی دیگری که می توانند ظاهر شما را پیچیده تر و جالب تر نمایند بروید.
  • دامن های طرح دار: اگر دوست دارید در استایل خود از دامن بهره ببرید، پیشنهاد می کنیم بیشتر به سراغ دامن های دارای طرح های خاص و شلوغ بروید و از سادگی پرهیز کنید.
  • پیراهن ها و تیشرت های رنگی: اگر دوست ندارید پیراهن های طرح دار بپوشید، حداقل برای بالا تنه خود از پیراهن ها و تیشرت هایی که رنگ های پرانرژی و تندی دارند استفاده نمایید تا حس وحال استایل اگزوتیک خود را حفظ کنید.
  • روسری های دارای نقش های شلوغ: اگر موهای کوتاهی دارید و نمی خواهید از اکستنش مو بهره ببرید و البته در پی کردن کامل کردن استایل اگزوتیک خود هستید بهتر است به سراغ تهیه روسری های طرح دار بروید.

نکات مهم برای داشتن استایل اگزوتیک مردانه

برای داشتن یک استایل اگزوتیک مردانه زیبا و خاص هم باید به توصیه های هواداران و دنبال نمایندگان این سبک پوشش توجه کنید.

  • کت های پارچه ای با طرح های شلوغ: برای داشتن یک استایل اگزوتیک مردانه، برترین و جالب ترین راه استفاده از کت هایی است که افراد دیگر با یک نگاه کوتاه متوجه خاص بودن آن ها می شوند. هیچ وقت فکر نکنید که بیش از حد در بکارگیری طرح ها و نقش های برجسته در تیپ خود زیاده روی نموده اید، چون این دقیقا همان چیزی است که استایل اگزوتیک از شما می خواهد.
  • شلوارهای رنگی: شاید استفاده از شلوارهای رنگی در استایل، برای یک مرد بیش از اندازه چالش برانگیز باشد اما به شدت می تواند حس وحال عجیب وغریب استایل شما را حفظ کند.
  • استایل لایه لایه: استایل اگزوتیک از شما می خواهد از ترکیب لباس های دارای بافت های مختلف با یکدیگر نترسید. این یعنی استایل لایه لایه می تواند گزینه خوبی برای امتحان کردن آیتم های پوشیدنی مورد علاقه تان با یکدیگر باشد.
  • کلاه های منحصر به فرد: برای کامل کردن استایل اگزوتیک خود در فصل های مختلف، هر مردی به یک کلاه منحصر به فرد و متفاوت احتیاج پیدا می نماید. شما حتی می توانید از کلاه های سنتی جوامع مختلف در استایل خود استفاده نمایید تا آن را بیش از پیش شخصی سازی کنید.

سخن آخر

استایل اگزوتیک یا عجیب پر از انرژی و البته غنی از فرهنگ های مختلف است. با در آغوش کردن گرفتن رنگ های خاص و تند، نقش های پیچیده و سنت های جوامع مختلف می توانید کمد لباستان را پر از آیتم های پوشیدنی مناسب برای این سبک پوشش کنید. فقط از قلم نیاندازید که انتخاب سبک اگزوتیک به جسارت و اعتماد به نفس زیادی احتیاج دارد، اما اگر به آن علاقه مند باشید می توانید خیلی بیشتر از قبل خودتان را ابراز کنید.

منبع: Yellowbrick, Fashion Style and Taste

منبع: دیجیکالا مگ

به "استایل اگزوتیک چیست و چطور یک استایل شیک و خاص داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استایل اگزوتیک چیست و چطور یک استایل شیک و خاص داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید