بارش برف و باران تا اواسط هفته آینده

به گزارش گالری ابزار زیبا، گزارش هواشناسی حاکی از این است که از امروز تا اواسط هفته آینده بیشتر منطقه ها کشور در نیمه شمالی، غرب و جنوب با برف و باران و وزش باد روبرو خواهند بود.

بارش برف و باران تا اواسط هفته آینده

به گزارش گروه اجتماعی گالری ابزار زیبا، امروز (آدینه) سامانه بارشی در نوار غربی شمال فارس، بوشهر، دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز، تهران و منطقه های از مرکز و شرق کشور فعال است و سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی در این منطقه ها می گردد که برای استان های جنوبی رعد و برق را هم خواهیم داشت.

بعلاوه، در جنوب اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات شرق خوزستان برای امروز شدت بارش ها بیشتر است. آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها، حتی در این منطقه ها با مسدود شدن جاده های مواصلاتی روبرو خواهیم شد و به همین دلیل برای آن ها هشدار نارنجی صادر شده است.

در جزایر شمال خلیج فارس هم رگبار و رعد و برق خواهیم داشت و دریا مواج و متلاطم است. در اوایل شب نیز با نفوذ جریانات شمالی به غرب سواحل دریای خزر بارش همراه با کاهش دما در شرق اردبیل و گیلان آغاز می گردد.

در ادامه گزارش هواشناسی آمده است: شنبه به جز جنوب شرق در سایر منطقه ها کشورمان بارش داریم. در این روز بارش ها در شرق مازندران، گلستان، غرب فارس و نیمه شمالی بوشهر شدیدتر است. جزایر خلیج فارس و سواحل بوشهر رگبار و رعد و برق خواهند داشت و دریا نیز در این منطقه ها متلاطم خواهد بود.

بعلاوه در روز شنبه در دامنه های جنوبی البرز، نوار شرقی و جنوب کشورمان افزایش سرعت وزش باد را داریم. در نوار شمالی هم با کاهش دما رو به رو خواهیم شد. بارش ها همچنان تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

نکته بعدی این است که برای فردا شنبه در استان هایی مانند سمنان، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس وزش باد شدید همراه با گرد و خاک را داریم. به لحاظ شرایط دما نیز می توان گفت که از روز شنبه تا دو شنبه به طور محسوسی برای نوار شمالی کشورمان کاهش دما رخ خواهد داد.

امروز تهران نیز آسمانی ابری و نیمه ابری در بعضی ساعات بارش باران و برای بعد از ظهر وزش باد را تجربه می نماید. بیشینه دمای امروز تهران نیز به 13 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بارش برف و باران تا اواسط هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران تا اواسط هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید