19 استان برفی و بارانی هستند

به گزارش گالری ابزار زیبا، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران در 19 استان طی امروز اطلاع داد.

19 استان برفی و بارانی هستند

بر این اساس، روز دوشنبه (27دی ماه) در استان های ساحلی خزر، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال خوزستان، قزوین، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز و جنوب کرمان بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و در استان های جنوبی رعد و برق پیش بینی می گردد.

روز سه شنبه (28دی ماه) در استان های فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان و مرکزی بارش خواهیم داشت.

از بعدازظهر بارش به تدریج از سمت غرب کاهش می یابد و چهارشنبه (29دی ماه) در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

از اواخر چهارشنبه (29دی ماه) و روز پنج شنبه (30دی ماه)، با نفوذ سامانه بارشی به کشور دوباره در شمال غرب و غرب کشور، استان های ساحلی خزر، دامنه های جنوبی البرز و دامنه های زاگرس مرکزی بارش خواهیم داشت. روز آدینه (اول بهمن ماه) نیز در شرق دریای خزر و شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد.

طی دو روز آینده در غالب منطقه ها کشور به ویژه در نیمه شرقی و در روز سه شنبه (28دی ماه) در دامنه های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

دوشنبه (27دی ماه) و پنج شنبه (30دی ماه) دریای خزر و دوشنبه و سه شنبه (27و28دی ماه) خلیج فارس و تنگه هرمز مواج هستند.

تا صبح پنجشنبه (30دی ماه) در شمال غرب، غرب، سواحل خزر و در دامنه های جنوبی البرز و روزهای آدینه و شنبه (1 و 2 بهمن ماه) به جز جنوب شرق در سایر منطقه ها کشور افت محسوس دما خواهیم داشت.

آسمان تهران فردا (29دی ماه) قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای 2 - و حداکثر دمای 10درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه(30دی ماه) نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش باران و برف و وزش باد با حداقل دمای 4- و حداکثر دمای 10 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

طی امروز و فردا (26و 27 ماه) بندرعباس با دمای 22 درجه سانتیگراد گرم ترین و تبریز با دمای 3- و 5- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "19 استان برفی و بارانی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 استان برفی و بارانی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید