باید و نبایدهای خرید لپ تاپ های دانشجویی

به گزارش گالری ابزار زیبا، این روزها که بازار تبلیغات رنگارنگ و کاذب لپ تاپ داغ است، داشتن لپ تاپ مناسب برای هر دانشجو یک دغدغه مهم به شمار می آید. اگر لپ تاپ را برای انجام پروژه های تحقیقاتی دانشجویی، پردازش متن، وب گردی و آفیس می خواهید، لازم نیست انتخاب پیچیده ای کنید، بسته به برنامه تحصیلی تان، ممکن است با یک سیستم ارزان قیمت خوب کارتان راه بیفتد. فقط این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب احساسی و از روی چشم و هم چشمی نه تنها کارتان را راه نمی اندازد، احتمالا هزینه زیادی هم روی دستتان می گذارد. به همین دلیل در این مطلب نکاتی را با شما درمیان می گذاریم که مهم ترین عوامل انتخاب یک لپ تاپ حرفه ای دانشجویی است.

باید و نبایدهای خرید لپ تاپ های دانشجویی

چند اینچ استاندارد است؟برای شما که قرار است دست کم چهار سال این لپ تاپ را همراه خود ببرید و بیاورید، وزن لپ تاپ اهمیت زیادی دارد. به عبارت دیگر لپ تاپتان قرار است عصای دستتان باشد! لپ تاپ های 13 تا 15 اینچی، به نسبت استاندارد هستند و حمل آن ها راحت تر است. مینی لپ تاپ ها معمولا از نظر سبکی و حمل ونقل ایده آل اند، اما غالباً کانفیگ بالایی ندارند و انجام برخی کارها با آن ها سخت است.

انتخاب سخت افزار، سخت نیستاما آن دسته از دانشجویانی که در رشته های فنی مهندسی، معماری یا گرافیک تحصیل می نمایند و با مدل های سه بعدی و ویرایش ویدئو سر و کار دارند، باید پارامترهای زیادی را موقع انتخاب لپ تاپ در نظر بگیرند. این لپ تاپ قرار است برنامه های مربوط به رشته تخصصی تان را اجرا کند، پس قید صرفه جویی را بزنید و برای خودتان یک لپ تاپ حرفه ای دست و پا کنید. پردازنده نه چندان قدرتمند، فضای ذخیره سازی کم، و نداشتن حافظه گرافیکی مجزا از اشکالات بزرگ لپ تاپ های ارزان قیمت است. پس بهتر است لپ تاپی که انتخاب می کنید، پردازنده intel core i7 ، حافظه ssd و یک کارت گرافیک مجزا (با حداقل 4 گیگ حافظه) داشته باشد. کیفیت نمایشگر را هم از یاد نبرید.

نکته: برای گرافیک 4 گیگ و بیشتر، هزینه بیشتری باید بپردازید پس اگر به عنوان دانشجو برای شما مهم تر است که لپ تاپتان حافظه بیشتری داشته باشد، مسلماً یک کارت گرافیک متوسط هم کار شما را راه می اندازد. اما اگر دانشجوی معماری یا گرافیک هستید، لپ تاپتان قرار است نرم افزارهای سنگین نقشه کشی و طراحی را اجرا کند، اگر تدوین یا رشته های مشابه آن را می خوانید، با برنامه های میکس فیلم و صدا سر و کار دارید و لپ تاپتان باید به خوبی از پس رندر کردن بربیاید؛ پس علاوه بر سخت افزار قوی، گرافیک بالا و بعد هم یک رم 8 گیگی لازم است. به این گروه از دانشجویان پیشنهاد می کنیم یک لپ تاپ با سخت افزار قوی (پردازنده(i7 که حافظه ssd داشته باشد و رم 8 گیگ تهیه نمایند که البته با قیمت های روز لپ تاپ گرانی محسوب می گردد.

اگر ارزان تر می خواهید…در صورتی که با تمام این اوصاف ناگزیر به تهیه لپ تاپ ارزان تری هستید، در درجه اول سی پی یو را یک درجه پایین تر بیاورید و مدل i5 را جایگزین i7 کنید. در غالب اوقات سی پی یو i5 به ویژه نسل های جدید آن کار شما را راه خواهد انداخت و در عین حال مبلغ قابل توجهی را از قیمت کلی لپ تاپ کاهش می دهد.برای ارزان تر کردن خریدتان در مرحله دوم ناچارید حافظه ssd را حذف کنید و با همان هارد معمولی موجود کنار بیایید (باید پایین تر بودن سرعت لود شدن ویندوز و برنامه ها را به جان بخرید).پیشنهاد ما این است که رم را از 8 گیگ و هارد را هم از یک ترابایت کمتر انتخاب نکنید، چون با سیستم عامل های جدید و نرم افزارهای کاربردی، و حجم اطلاعاتی که باید ذخیره کنید، با مشکل روبرو خواهید شد.

برای خرید یک لپ تاپ خوب، باید اول نوع احتیاج به آن را تعیین کرد. اکثر دانشجویان استفاده های مشابهی از لپ تاپ دارند. اما اگر با توجه به برنامه درسی تان، کاربرد لپ تاپ برایتان تخصصی تر است، باید انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید. ما به شما یاری می کنیم تا اطلاعاتتان را در این باره بیشتر کنید.

منبع: دیوار

به "باید و نبایدهای خرید لپ تاپ های دانشجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید و نبایدهای خرید لپ تاپ های دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید