برترین زمان سفر به سوئیس

به گزارش گالری ابزار زیبا، سوئیس پر از کوهستان های مرتفع است که در میان آن ها می توان دریاچه های بزرگ و زیبا را مشاهده کرد. همین منظره ها خیره نماینده و تماشایی سوئیس نیز توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می نماید، گردشگرانی که در تمام سال به آنجا سفر می نمایند.

برترین زمان سفر به سوئیس

در تمام فصول سال می توان از زیبایی های طبیعت سوئیس لذت برد و انواع فعالیت ها و تفریحات فضای باز را در آنجا تجربه کرد. جدای از این، شهرهای سوئیس چه تاریخی و چه مدرن، بسیار زیبا به نظر می رسند ولی در مقایسه با دیگر شهرهای محبوب اروپایی، جمعیت توریست بسیار زیادی را به خود جلب نمی نمایند و از همین رو، جاذبه های داخل شهرهای سوئیس هیچ گاه شلوغ نیستند.

برترین زمان برای سفر به سوئیس بستگی به هدف شما از سفر به این کشور و آنچه دارد که می خواهید در آنجا انجام بدهید یا ببینید. اگر در پی انجام ورزش های زمستانی در آلپ های سوئیس هستید، ژانویه و فوریه برترین ماه ها برای سفر به شمار می روند. در فصل تابستان نیز همین آلپ ها مکانی ایدئال برای کوهنوردی محسوب می شوند. اگر در پی دوری از جمعیت زیاد هستید نیز می توانید فصل پاییز یا بهار را برای سفر خود به سوئیس انتخاب کنید. در این موقع از سال، جمعیت کمتری از توریستان به چشم می خورند و قیمت ها نیز پایین تر هستند.

آب وهوا در سوئیس

به طور کلی، سوئیس آب وهوایی معتدل دارد که چهار فصل است و در آن، رطوبت کمی احساس می گردد. البته با توجه به کوهستانی بودن این کشور، آب وهوا می توانند به سرعت تغییر کند، به خصوصی به هنگامی که به ارتفاعات بالاتر صعود می کنید. در فصل تابستان، دمای هوا بین 18 تا 28 درجه سلسیوس است اما در ارتفاعات پایین تر، این دما بیشتر از این اندازه نیز می گردد. با اینکه تابستان به عنوان بارانی ترین فصل در سوئیس شناخته می گردد اما به ندرت روزی بدون تابش نور خورشید به انتها می رسد.

زمستان ها در سوئیس سرد و برفی هستند و این موضوع در اتفاعات پایین تر به خوبی احساس می گردد. همواره احتمال بسیار بالایی برای پیدا کردن سرزمین عجایب زمستانی در منطقه ها مرتفع مانند زرمات (Zermatt) و ساس فی (Saas-Fee) وجود دارد و این موضوع در ماه های فوریه و ژانویه بیشتر به چشم می آید. با این حال، بعضی از پیست های اسکی سوئیس لایه های پایه خود را در شروع فصل با توپ های برفی تقویت می نمایند. دمای هوا در زمستان به طور کلی بین 2- تا 7 درجه سلسیوس است اما در ارتفاعات و کوهستان ها این دما به مراتب کاهش پیدا می نماید.

فصل پاییز و بهار نیز عمدتا آب وهوایی خشک و خنک دارند و دمای هوا در این موقع از سال بین 8 تا 15 درجه سلسیوس است. این دو فصل برترین زمان برای دوری از جمعیت زیاد توریستان به شمار می روند و علاوه بر آن، برترین فصل ها برای کوهنوردی و انجام دیگر فعالیت ها و تفریحات فضای باز محسوب می شوند. البته باید توجه داشت که فصل پاییز و بهار برای شنا در دریاچه ها و بعلاوه برای اسکی و برف بازی اصلا مناسب نیستند.

اوج فصل توریستی در سوئیس

سوئیس به عنوان مقصد توریستی بسیار محبوبی در بین توریستان سراسر دنیا شناخته می گردد و این به معنای آن است که پیست های اسکی، مسیرهای کوهنوردی و بعلاوه مراکز شهرهای آن در ماه های تابستانی یعنی از ماه ژوئن تا اوت بسیار شلوغ خواهند بود. در فصل تابستان، کوهنوردان، دوچرخه سواران و توریستان علاقه مند به گشت و گذار در کنار دریاچه ها و کوهستان با تعداد بسیار زیاد به سوئیس سفر می نمایند. پس پیشنهاد می گردد قبل از سفر در تابستان، محل اقامت خود را رزرو کنید تا با مسئله ای روبه رو نشوید.

در فصل زمستان به خصوص به هنگام تعطیلات کریسمس، شهرهای کوهستانی و تفرجگاه های آن پر از اسکی سواران و علاقه مندان به منظره ها برفی می گردد. اگر می خواهید در فصل زمستان در روستاهای محبوب اسکی سواری همانند وربیر (Verbier)، زرمات، داووس (Davos) یا سنت موریتز (St. Moritz) ساکن شوید، حتما از قبل نسبت به رزرو محل اقامت خود اقدام کنید.

اگر در پی آن هستید تا از جمعیت بسیار زیاد افراد دوری کنید، بهتر است قبل یا بعد از اوج فصل توریستی در سوئیس را برای سفر خود انتخاب کنید. پاییز و بهار نه تنها آب وهوای معتدلی دارند بلکه جمعیت کمتر توریستان در این موقع از سال باعث می گردد تا هزینه های سفر و اقامت به مراتب مقرون به صرفه تر باشد. البته باید توجه داشت که بعضی از هتل ها و رستوران های کوچک ممکن است به دلایل مختلفی در فصل بهار یا پاییز بسته باشند.

فستیوال ها و رویدادهای مهم سوئیس

رویدادهای بسیار زیادی در سوئیس در تمام فصول سال برگزار می شوند و بهتر است قبل از سفر به آنجا، در خصوص این رویدادها اطلاعاتی داشته باشید.

نمایشگاه آرت بازل (Art Basel): این نمایشگاه به عنوان یکی از معتبرترین نمایشگاه های بین المللی هنری در دنیا شناخته می گردد و بازدید از آن می تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند. در آنجا می توانید از آثار تازه و قدیمی تماشا کنید و با بعضی از هنرمندان و افراد مشهور هم نشین شوید.

بازارهای کریسمسی (Christmas Markets): از ماه نوامبر تا دسامبر بسیاری از شهرهای سوئیس میزبان بازارهای کریسمسی در فضای باز هستند که در آن ها، انواع غذاها و تفریح ها ارائه می شوند. تماشای چراغ های چشمک زن تعطیلات کریسمس، لذت بردن از غذاهای سوئیسی، اسکیت روی یخ، بازدید از سنت نیکلاس و خرید انواع سوغاتی ها و صنایع دستی از جمله کارهایی است که می توانید در این بازارها انجام بدهید.

جام دنیای اسکی ونگن (Ski World Cup Wengen): علاقه مندان به ورزش های زمستانی نباید تماشای این مسابقات بین المللی که در میانه ماه ژانویه برگزار می شوند را از دست بدهند.

فستیوال لوسرن (Lucerne Festival): این فستیوال در سواحل دریاچه لوسرن برگزار می گردد و در آن بعضی از بااستعدادترین نوازندگان کلاسیک از سراسر دنیا شرکت می نمایند و مطمئنا می تواند اوقات بسیار خوشی را برای علاقه مندان به موسیقی رقم بزند.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "برترین زمان سفر به سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید