حریرچی: بیمارستان ها احتیاج به خون دارند؛ مردم بشتابند

به گزارش گالری ابزار زیبا، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سفیر اهدای خون گفت: اهدای خون امروز در جامعه ما یک وظیفه همگانی است و بهتر است هرکسی که شرایط آن را دارد برای نجات جان بیماران کوشش کند.

حریرچی: بیمارستان ها احتیاج به خون دارند؛ مردم بشتابند

به گزارش گروه اجتماعی گالری ابزار زیبا، ایرج حریرچی که از اهدانمایندگان مستمر خون است در هنگام اهدای خون اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به واکسیناسیون سراسری کشور در مقابل کرونا موج این بیماری فروکش نموده و بیمارستان ها جراحی های غیر اورژانسی خود را که مدتی به تعویق انداخته بودند از سر گرفته اند و به همین خاطر احتیاج به خون افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مردم مثل همواره این بار نیز می توانند از بیماران پشتیبانی نمایند و با قراردادن این عمل خداپسندانه در برنامه زندگی خود با هر بار اهدای خون جان سه نفر را نجات دهند.

حریرچی تاکید نمود: مراکز اهدای خون کاملا از استاندارد های بالای بهداشتی تبعیت می نمایند و اهدا نمایندگان می توانند با رعایت موازین بهداشتی پیشگیرانه برای مقابله با کرونا با آسودگی و بدون نگرانی از انتقال بیماری به این مراکز مراجعه نموده و خون اهدا نمایند.

به گزارش ایرنا در حال حاضربه دلیل توسعه روز افزون اعمال جراحی تخصصی و فوق تخصصی و پیوند اعضا و توسعه مراکز خون و انکولوژی در سراسر کشور، باعث افزایش روز افزون مصرف خون و فرآورده های آن شده است، فقط در انتقال خون استان تهران روزانه نزدیک به 3 هزار واحد خون و فرآورده های آن نظیر پلاکت و پلاسما از طرف بیمارستان ها و مراکز درمانی شهر تهران درخواست می گردد و در هر عمل جراحی بزرگ نظیر پیوند کبد نزدیک به 60 واحد خون و فرآورده های آن نظیر گلبول قرمز فشرده شده، پلاکت و پلاسما احتیاج است.

به دلیل کوتاه بودن طول عمر عناصر خون همانند پلاکت که در خارج از بدن انسان و در محیط فقط تا 3 روز قابل نگهداری هستند، اهمیت احتیاج به اهدای خون و فرآورده های آن به صورت روزانه و مستمر به وسیله مردم را پر رنگ تر می نماید.

همراه داشتن کارت ملی، وزن باید بالای 50 کیلو گرم، سن اهدای خون در کشور 18 تا 60 سال از شرایط اهدای خون است، ولی اهدانمایندگان مستمر (با سابقه حداقل دو بار اهدای خون در سال) خون تا 65 سالگی قادر به اهدای خون هستند، آقایان در سال 4 بار و خانم ها 3 بار می توانند خون اهدا نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حریرچی: بیمارستان ها احتیاج به خون دارند؛ مردم بشتابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حریرچی: بیمارستان ها احتیاج به خون دارند؛ مردم بشتابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید