ممنوعیت کار بچه ها و انسداد خروج بچه ها از چرخه آموزش

به گزارش گالری ابزار زیبا، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر آموزش و پرورش در تاسیس شبکه شاد و استفاده از فناوری های نوین آموزشی در دوران کرونا، ایجاد دسترسی برابر همه بچه ها و نوجوانان به آموزش، تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار بچه ها و انسداد خروج بچه ها از چرخه آموزش، پرداخت.

ممنوعیت کار بچه ها و انسداد خروج بچه ها از چرخه آموزش

به گزارش خبرگزاری گالری ابزار زیبا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، آقای محسن حاجی میرزایی در نشست جهانی وزرای آموزش و پرورش گفت: جهموری اسلامی ایران آموزش را حق بنیادی همه بچه ها و نوجوانان می داند، لذا تمامی برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها را در جهت تأمین منابع و تضمین دسترسی برابر همه بچه ها و نوجوانان به آموزش سازمان دهی می نماید. در این راستا، زمینه دست یابی بیش از 99 درصد از بچه ها به آموزش ابتدایی فراهم شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران قبل از شیوع بیماری کرونا، از طرق مختلفی مثل تصویب و پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و پیگیری ممنوعیت کار بچه ها، مبادی خروج آنان از چرخه آموزش رسمی را مسدود کرده و از آنان برای ماندگاری در فرآیند آموزش، حمایت کرده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سال گذشته در جهان اضافه نمود: در زیست بوم جدید ناشی از شیوع کرونا، نیز اقدامات و برنامه ریزی های مختلفی برای همه بچه ها و نوجوانان به طور خاص برای بچه ها در معرض آسیب، برنامه ریزی و عملیاتی کرده است که از آن جمله می توان به ایجاد و راه اندازی مدرسه تلویزیونی و پخش روزانه برنامه های آموزشی برای تمامی پایه های تحصیلی و همه دانش آموزان، در تمام نقاط کشور اشاره نمود.

آقای حاجی میرزایی گفت: از سوی دیگر به منظور حفظ انگیزه و علاقه مندی بچه ها به ادامه تحصیل، آموزش و برقراری ارتباط دوسویه یا چند سویه دانش آموزان با تسهیل گران آموزش و معلمان، اقدام به تأسیس پلتفرم آموزشی اختصاصی و تعاملی (شاد) برای کلیه دانش آموزان کرده که بیش از 85 درصد فراگیران دانش آموز و کلیه معلمان، مدیران و خانواده های دانش آموزان به آن دسترسی دارند و از آن استفاده می نمایند.

وی با اشاره به کوشش های جمهوری اسلامی ایران در دستیابی همه بچه ها به آموزش در دوران کرونا، گفت: جمهوری اسلامی ایران، برای بچه های که به هردلیل امکان استفاده از فناوری های نوین و آموزش الکترونیکی ندارند، اقدام به فراوری بسته های یادگیری و درس نامه های مناسب کرده و به وسیله ایجاد و توسعه مشارکت بین بخشی سازمان یافته با مشارکت همه نهاد های حمایتی، کوشش می نماید بچه ها خارج از آموزش رسمی را شناسایی و با حمایت های خاص، آنان را در چرخه آموزش رسمی قرار دهد. این مشارکت به صورت یکسان، بچه ها به حاشیه رانده شده، اتباع و پناهجویان خارجی را در بر می گیرد و سالانه بیش از 550 هزار کودک اتباع خارجی از حدود 30 کشور همانند دانش آموزان ایرانی از آموزش های رسمی برخوردار می شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "ممنوعیت کار بچه ها و انسداد خروج بچه ها از چرخه آموزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت کار بچه ها و انسداد خروج بچه ها از چرخه آموزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید