سیاست هایی که فقر ایجاد می نمایند اصلاح می شوند

به گزارش گالری ابزار زیبا، تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید در حوزه مالی، سیاست های کلانی که خلق فقر می نمایند را باید اصلاح کرد.

سیاست هایی که فقر ایجاد می نمایند اصلاح می شوند

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الله عبدالملکی در آیین معارفه و تکریم معاونین امور مالی و فرهنگی اجتماعی این وزارتخانه گفت: بر همه مجموعه ها، شرکت ها، هلدینگ ها و بنگاه های مالی وابسته، نظارت اساسی و عملیاتی خواهیم داشت و همه زیرمجموعه ها مکلف هستند با معاونت مالی همراهی و همکاری نمایند.

وی ادامه داد: سامانه های اطلاعاتی و نظارتی خوبی ایجاد شده که باید تقویت و تکمیل شوند، معاونت مالی هم باید به ارتقای بهره وری و سودآوری در این مجموعه ها یاری کند، ضمن اینکه این معاونت باید در ارتقاء سودآوری مجموعه ها سهم داشته باشد و انتظار داریم به لحاظ سیستم های مدیریتی مجموعه های ما در مرز دانش قرار گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر همکاری زیرمجموعه های این وزارت با معاونت امور مالی گفت: برای اجرای نظامات مدیریتی در مجموعه های وابسته مثل هلدینگ ها و شرکت ها یک نهاد حاکمیتی بالادست احتیاج است که معاونت مالی این کارها را انجام خواهد داد و تمام مجموعه ها و زیر مجموعه شرکت ها و هلدینگ ها موظف هستند که در این زمینه با معاونت مالی وزارتخانه همکاری و هماهنگی کامل داشته باشند، البته این ورود قطعاً حاکمیتی و مدیریتی است و به معنای عزل و نصب نخواهد بود.

وی ادامه داد: نظارت بر قواعد حقوق و دستمزد در این مجموعه ها اجرا شده است هم باید کامل تر گردد از این رو برای اصلاح نظامات مدیریتی و حاکمیتی از همه ظرفیت های داخل و خارج باید استفاده گردد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه نتیجه و ثمره کار باید به خود مردم برسد، گفت: این وزارت خانه جایی است که همواره افرادی از سنخ مردم در آن خدمت نموده اند، لذا باید در دست مدیرانی باشد که به مردم، مردم گرایی و مردمداری اعتقاد دارند، همچنانکه تا الان هم اینگونه بوده است.

عبدالملکی توضیح داد: اگرچه این وزارتخانه، مالی هم هست اما درصدد هستیم بخش فرهنگی و اجتماعی آن را هم ارتقا دهیم.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه بسیاری از موضوعات رفاهی، مسکن کارگران، بازنشستگان، اشتغال و... در حوزه فعالیت این وزارتخانه قرار می گیرد باید در حوزه فرهنگی هم اقدامات اساسی انجام داد چرا که فرهنگ عمومی، فرهنگ انقلابی و فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی به طور ویژه باید مورد توجه قرار گیرد و مخاطب ما همه مردم ایران هستند.

به گفته عبدالملکی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، بیشترین سطح تماس و ارتباط را با مردم دارد از همین رو باید به حوزه فرهنگ عمومی توجه لازم صورت گیرد.

وی در همین زمینه به ارتقای فرهنگ سلامت هم اشاره نمود و گفت: بیشتر از موضوع درمان باید به فرهنگ سلامت بپردازیم، قطعا اگر برای فرهنگ تغذیه، ورزش و تندرستی سرمایه گذاری نموده بودیم بسیاری از بیماری ها کاهش می یافت.

عبدالملکی با بیان اینکه باید به فرهنگ انصاف توجه کرد گفت: چرا باید در معدنی که به قول مالکان و بهره برداران آن، سالانه 900 میلیارد تومان سود خالص دارد، حمام برای کارگران آن وجود نداشته باشد؟

وی توضیح داد: این مولفه های اصلی و اساسی است که تمدن ساز است و در دین مبین اسلام هم آمده و باعث پیشرفت بشر در طول تاریخ شده و بزرگان دین هم آن را ترویج نموده اند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه موضوعات مختلفی در حوزه های فرهنگی وجود دارد، گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در این حوزه ها داریم، با استفاده از شبکه سازمانی خود در وزارتخانه می توانیم در این زمینه به خوبی عمل کنیم.

عبدالملکی اضافه نمود: مجموعه های بسیاری از جمله صدا و سیما، رسانه ها، دانشگاه ها، روحانیت و مبلغان در سراسر کشور وجود دارند که می توانند پیغام رسان فرهنگ و ترویج نماینده آن باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه نمود: در حوزه اجتماعی هم 2 مبحث مسکن و ورزش کارگری برای ما بسیار کلیدی است؛ تفاهمنامه ای با وزارت مسکن و شهرسازی برای ساخت 200 هزار مسکن کارگری امضا شده که ما هم این تفاهم نامه را با طرح جهش در فراوری مسکن ترکیب نموده ایم.

وی توضیح داد: باید موضوع مسکن کارگران، افراد دارای معلولیت و به طور کلی همه کسانی که جامعه مخاطب ما هستند را تسهیل کنیم بعلاوه باید فرهنگ عمومی در حوزه ورزش برای ذینفعان، مخاطبان، کارگران، بازنشستگان و افراد دارای معلولیت که در پارالمپیک خوش درخشیدند مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عبدالملکی به موضوع مسئولیت اجتماعی شرکت های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم پرداخت و گفت: مسئولیت های اجتماعی را نظام مند خواهیم کرد، بخشی از مخارج شرکت ها در حوزه مسئولیت های اجتماعی باید در صندوقی مجتمع گردد.

وی در مورد وظایف معاونت امور مالی وزارتخانه هم تاکید نمود: وظیفه این معاونت صرفاً حوزه شرکت ها و هلدینگ ها نیست و به موضوعات مربوط به حوزه رفاه هم باید بپردازد.

وزیر رفاه، گفت: در بحث بنگاه داری هم انتظار می رود این معاونت بر تمام زیر مجموعه های مالی تا پایین ترین سطوح شرکت ها و هلدینگ ها اشراف داشته باشد.

عبدالملکی اضافه نمود: همه زیر مجموعه های صندوق بازنشستگی و هلدینگ های مرتبط با آنها باید بر اساس نظام مدیریتی و حاکمیت سلسله مراتبی عمل نمایند.

به گفته وی، در حوزه علم و فناوری، هسته ای و علوم فضایی در مرز یا نزدیک به مرز جهان هستیم نباید در شرکت داری و بنگاهداری، با دانش های روز فرسنگ ها فاصله داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سیاست هایی که فقر ایجاد می نمایند اصلاح می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست هایی که فقر ایجاد می نمایند اصلاح می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید