دولت به وظایف خود در بافت پیرامون حرم رضوی عمل کند

به گزارش گالری ابزار زیبا، شهردار مشهد گفت: در نوسازی این بافت ما به مسئولیت خودمان عمل می کنیم و دولت هم باید به وظایف خود عمل کند.

دولت به وظایف خود در بافت پیرامون حرم رضوی عمل کند

به گزارش گالری ابزار زیبا- و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلایی شب گذشته در نشست مشترک با کارآفرینان و سرمایه گذاران در بافت اطراف حرم مطهر رضوی اشاره به این که در نظر دریافت تراز صفر در نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر اشتباه بود، اظهار کرد: مدت ها طول کشید تا به دولت نشان دهیم تراز صفر غلط است.

وی اضافه کرد: اگر قرار است منطقه ای با اهداف اجتماعی بازسازی شود، نمی توان با درآمدهای حاصل از همان منطقه یا تراز صفر هزینه ها را تأمین کرد.

وی با بیان این که برای ما در طرح نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی پنج نکته اهمیت دارد، شرح داد: در نوسازی این بافت ما به مسئولیت خودمان عمل می کنیم و دولت هم باید به وظایف خود عمل کند، در این راستا دولت انتشار اوراق مشارکت با پرداخت 50 درصد اصل و سود توسط دولت و 50 درصد شهرداری را قبول کرده است و استانداری نیز باید این موضوع را پیگیری کند. البته تاکنون پیگیری های خوبی برای انتشار اوراق مشارکت از سوی شهرداری مشهد اجرا شده و موافقت هایی نیز اجرا شده است.

شهردار مشهد ادامه داد: یکی دیگر از نکاتی که برای مدیریت شهری اهمیت دارد این است که سرمایه گذار باید بداند وقتی وارد فرآیند سرمایه گذاری می شود، طرح هیچ تغییری نمی کند.

وی با اشاره به این که هنگامی که وقتی به سراغ حقوق مکتسبه می رویم می گویند باید حتماً پروانه صادر شده باشد، اظهار کرد: حتی گفته می شود که قراردادها مورد قبول نیست، زیرا شاید دیروز شما با آن ها قرارداد بسته باشید.

شهردار مشهد با اشاره به این که مسائل موجود در طرح نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر و حقوق مکتسبه در این بافت باید به سرعت تعیین تکلیف شود، گفت: با موافقت استاندار خراسان رضوی هر هفته چهار پروژه سرمایه گذاری در بافت پیرامون حرم را در شورای راهبردی که در این خصوص تشکیل شده است، بررسی خواهیم کرد.

کلایی گفت: 3 یا 4 سال بود که منطقه ثامن حال و روز خوبی نداشت و مدیریت های نادرست باعث سرمایه گریزی شده بود، استانداری باید کمک کند این نگاه را از مشهد دور کنیم.

وی تاکید کرد: اگر جلوی تغییر و تحولاتی که باعث بی اعتمادی سرمایه گذاران می شود را نگیریم نه تنها در بافت پیرامون حرم مطهر بلکه قطعاً در نقاط دیگر شهر هم با زیان روبرو خواهیم شد.

کلایی با اشاره به موافقت استاندار با تشکیل شورای راهبردی طرح نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر، بیان کرد: بر این اساس برای رفع مسائل اجرای پروژه های سرمایه گذاری در این بافت هر هفته 4 پروژه را در شورای راهبردی بررسی خواهیم کرد.

شهردار مشهد اضافه کرد: در این راستا تاکنون حدود 286 پروژه که با میراث فرهنگی مشکل دارند و حدود 10 پروژه که با شهرداری مشکل دارند، شناسایی شده است که در شورای راهبردی بررسی و راهکاری برای رفع مسائل اندیشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این مسائل از استاندار تقاضا داریم که برای پیشبرد کار استانداری تأمین مالی هم تفویض شود تا بانک ها نیز در تأمین مالی پروژه مشارکت داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دولت به وظایف خود در بافت پیرامون حرم رضوی عمل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت به وظایف خود در بافت پیرامون حرم رضوی عمل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید