هزینه سفر به ترکیه چقدر است؟

به گزارش گالری ابزار زیبا، در تعطیلات تابستانی بیشتر خانواده ها و یا افراد مجرد به فکر تنظیم برنامه سفر چند روزه هستند تا بتوانند خاطرات به یادماندنی را به ثبت برسانند. از آنجایی که برخی از کشور های همسایه ایران، برای گردشگران و گردشگر های ایرانی این مزیت را قرار داده اند که بتوانند برای تفریح و گردش به کشورشان بیایند، موجب محبوبیت بیشتر آن کشور ها نزد افراد شده است. کشور ترکیه یکی از کشور های همسایه ایران می باشد که این مزیت را برای گردشگران ایرانی قرار داده است.

هزینه سفر به ترکیه چقدر است؟

بدین صورت که اگر شما قصد سفر چند روزه را به ترکیه داشته باشید، می توانید بدون اخذ ویزا و با پاسپورت معتبر به این کشور سفر کنید. از آنجایی که ترکیه کشور توریستی است، سالانه متقاضیان ایرانی بسیاری برای تفریح و گردشگری به این کشور می فرایند. توجه داشته باشید که افراد برای سفر به کشور های دیگری مثل آلمان، فرانسه، ایتالیا، استرالیا، کانادا و.... باید ویزا اخذ کنند. ویزا، مجوز ورود اتباع خارجی به کشور های دیگر است. به عنوان مثال ویزای کار آلمان، تنها مختص به افرادی است که قصد دارند در این کشور مشغول به کار شوند.

توجه داشته باشید که هدف مهاجرتی ارتباط مستقیمی با اخذ انواع ویزا دارد. علاوه بر این، هزینه هر یک از ویزا های اخذ شده با یک دیگر فرق دارد. اگر از این موضوع آگاهی مناسبی را ندارید، باید بگویم، شما هنگامی که مدارک تان را به سفارت کشور مقصد ارائه می دهید، باید برای بررسی مدارک هزینه ای را پرداخت نمایید. در صورتی که با درخواست ویزای شما موافقت شود، ویزا مورد نظر برای تان صادر شده اما اگر با درخواست ویزا شما موافقت نشود، هیچ هزینه ای به شما عودت نمی شود.

حال از تمامی این موضوعات که بگذریم، در سفر به کشور ترکیه به موضوع مهمی برخورد می کنیم که قطعا آگاهی مناسبی را از آن نداریم. این موضوع مهم هزینه های سفر به این کشور می باشد. به همین علت ما تصمیم گرفتیم تا در رابطه با هزینه های سفر به ترکیه صحبت نماییم و آگاهی مناسبی را در این رابطه به شما بدهیم.

گردشگری در ترکیه

ترکیه کشوری است که بخشی از آن در آسیا و بخشی از آن در اروپا واقع شده است. این کشور دارای شهر های توریستی متنوعی می باشد که سالانه از سراسر جهان برای گردشگری به این کشور می آیند. از آنجایی که موقعیت جغرافیایی ترکیه به گونه ای است که بخشی از آن در اروپا واقع شده، ممکن است در سال های نه چندان دور این کشور بخشی از اتحادیه اروپا شود. به همین علت بیشتر افرادی که در کشور های همسایه ترکیه زندگی می کنند قصد زندگی در این کشور را دارند. البته موضوع مهمی که در رابطه با این کشور وجود دارد، نرخ بیکاری بالای آن می باشد.

نرخ بیکاری یکی از مهم ترین عوامل، زندگی در یک کشور می باشد. این نرخ نشان دهنده فرصت های شغلی در یک کشور است. چنانچه نرخ بیکاری کشوری بالا باشد، فرصت های شغلی کمتری در آن کشور وجود دارد. همچنین اگر نرخ بیکاری کشوری پایین باشد، فرصت های شغلی مناسبی در آن می توان یافت. البته از آنجایی که هزینه مهاجرت به ترکیه و زندگی در این کشور پایین است، افراد زیادی به این موضوع فکر می کنند که به ترکیه بفرایند؛ اما بیکاری و شرایط اقتصادی رو ترکیه را در نظر نمی گیرند.

در نظر نگرفتن برخی از موارد، می تواند موجب بروز مسائل زیادی برای شما شود. به همین علت بهتر است قبل از انجام هر اقدامی نسبت به کسب آگاهی بیشتر در رابطه با آن موضوع بشتابید.

استانبول یکی از شهر های مناسب برای گردشگری در ترکیه است. این شهر به قدری زیبا و منحصر به فرد می باشد که 1 ماه زمان نیاز است تا تمامی جاذبه های گردشگری آن را تماشا کرد. در ادامه به بررسی هزینه های سفر به کشور ترکیه و گردشگری در استانبول می پردازیم.

هزینه های سفر به ترکیه

از آنجایی که شهفرایندان ایرانی نیازی به اخذ ویزا گردشگری و توریستی ندارند، لزومی به پرداخت هزینه ویزا ندارند و می توانند به مدت 90 روز بدون اخذ ویزا و با دارا بودن پاسپورت معتبر در این کشور حضور داشته باشند. البته این تنها به این خاطر است که ترکیه همسایه نزدیک به ایران می باشد و سایر کشور ها مثل کانادا هیچ اتباع خارجی را بدون اخذ ویزا به کشور شان راه نمی دهند. به همین علت هم راه های مهاجرت به کانادا به همین آسانی ها هم نیست و متقاضیان باید دلایل قانع کننده و منطقی را برای رفتن به این کشور دارا باشند.

از آنجایی که تور های استانبول با توجه به وسیله نقلیه ای که شما قصد سفر با آن را دارید، فرق دارد. قطعا سفر با هواپیما به این کشور هزینه های بالاتری را در بر خواهد داشت. شما می توانید با قطار، اتوبوس، ماشین شخصی و... به کشور ترکیه بروید. البته لزوم وارد شدن به کشور ترکیه دارا بودن پاسپورت معتبر با اعتبار مناسب است. در صورتی که متقاضیان دارای پاسپورت معتبر نباشند، نمی توانند به این کشور وارد شوند.

هزینه سفر به ترکیه به مدت زمانی که شما قصد گردش در این کشور را دارید نیز بستگی دارد. یعنی شما اگر بخواهید به مدت 1 هفته در این کشور اقامت داشته باشید، هزینه متفاوتی را با اقامت 1 ماهه در این کشور خواهد داشت. البته قیمت لیر هم تاثیر بسیار زیادی در هزینه های سفر تان به این کشور خواهد داشت. از دیگر مواردی که می تواند در هزینه های سفر به ترکیه تاثیر زیادی داشته باشد، شهری است که شما قصد اقامت در آن را دارید.

توجه داشته باشید که هزینه سفر به کشور ترکیه بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر از سفر به کشور های اروپایی و آمریکایی می باشد؛ چرا که شما باید در سفر به این کشور ها هزینه های اخذ ویزا را نیز پرداخت نمایید. همچنین سفر به این کشور ها تنها با هواپیما امکان پذیر بوده و قطعا هزینه های بسیار بالایی را به همراه خواهد داشت. به همین علت اگر می خواهید تعطیلات چند روزه خود را به بهترین شکل رقم زنید، ترکیه کشور مناسبی برای تفریح و گردشگری می باشد.

منبع: همگردی

به "هزینه سفر به ترکیه چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به ترکیه چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید