بدون ویزا (ویزا) به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

به گزارش گالری ابزار زیبا، سختی های دریافت ویزا (ویزا)

به طور مثال، شما برای رفتن به لهستان، ابتدا باید به سفارت لهستان در ایران مراجعه کنید و گذرنامه و دیگر مدارک هویتی خود را به این سفارتخانه ارائه دهید و سپس در صورتی که سفارت این کشور با مسافرت شما به لهستان موافقت کند، ویزا این کشور برای شما صادر می گردد و در اصطلاح، گذرنامه شما به مهر ویزا این کشور ممهور می گردد. بدیهی است که محتمل است سفارت کشورها به هر دلیلی اعم از نداشتن توانایی اقتصادی، حساسیت های سیاسی یا حتی بدون هیچ دلیل منطقی، به شما ویزا ندهد و بنابراین با توجه به شرایطی که اشاره کردیم، سفر بدون دریافت ویزا، راحت تر و کم دغدغه تر است، زیرا در آن صورت شما می توانید بدون طی کردن مراحل دریافت ویزا و تنها با داشتن گذرنامه به کشورهای دیگر مسافرت کنید.

بدون ویزا (ویزا) به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

بدون ویزا (ویزا) به چند کشور دنیا می توان سفر کرد؟

هم اکنون با گذرنامه ایرانی می توان به بیش از 40 کشور از قاره های گوناگون سفر کرد که در این نوشتار به این کشورها اشاره شده است.

بیشترین تعداد لغو ویزا (ویزا) در قاره آسیا

شما بدون احتیاج به گذرنامه می توانید به 15 کشور آسیایی سفر کنید که در این میان، سفر به کشورهای ترکیه، کردستان، مالدیو، مالزی و سریلانکا بدون احتیاج به ویزا است و سفر به کشورهای ارمنستان، آذربایجان، نپال، تیمور شرقی و سوریه هم به گونه ای است که در مرز زمینی یا در فرودگاه برای شما ویزا صادر می گردد که در حکم همان نداشتن ویزا است.

در بین این کشورها نیز ترکیه، کردستان عراق، مالزی و ارمنستان، هواداران بیشتری برای سفرهای بدون ویزا دارد.

اروپا؛ کمترین تعداد لغو ویزا

در بین کشورهای اروپایی، سفر به گرجستان، برای ایرانیان بدون ویزا ممکن است.

سفری سخت به کشورهای آمریکای جنوبی

گرچه سفر به کشورهای دومینیکا، اکوادور، گویان، هائیتی و ونزوئلا برای ایرانیان بدون ویزا است، اما مشکل کار اینجاست که یک شهروند معمولی در ایران نمی تواند به راحتی به بعضی از این کشورهای قاره آمریکا سفر کند. مثلاً اگر همین الان قصد سفر به کشور ونزوئلا را داشته باشید و به یکی از آژانس های هوایی زنگ بزنید، متوجه می شوید که این سفر فقط برای تاجران بدون ویزا و دردسر خواهد بود، اما برای سفر دیگر شهروندان ایرانی به منظور تفریح و سیاحت، سختگیری های زیادی انجام می گردد.

بدون ویزا در دل قاره سیاه

مطابق توافق دولت ایران با کشورهای کیپ ورد، کومور، جیبوتی، ماداگاسکار، موزامبیک، تانزانیا، توگو، اوگاندا و سیشل، شهروندان ایرانی می توانند بدون دریافت ویزا به این کشورها سفر نمایند. البته تعداد محدودی از شهروندان ایرانی به این کشورها سفر می نمایند و با وجود این که لغو ویزا بین ایران و کشورهای نامبرده دوطرفه است، اما معمولاً بیشتر شهروندان این کشورها هستند که از این امتیاز ویژه برای سفر به ایران استفاده می نمایند.

سفرهای کم متقاضی در قاره اقیانوسیه

جزایر کوک، نیووی، پالائو، ساموآ، تووالو و ایالات فدرال میکرونزی از جمله کشورهایی در قاره اقیانوسیه هستند که می توانیم بدون ویزا به این کشورها سفر کنیم، اما استقبال ایرانی ها از این کشورهای کم شناخته شده، حتی پایین تر از کشورهای آفریقایی است که به آن ها اشاره کردیم.

در بیشتر موارد، هزینه سفر به این کشورها، بسیار گران تر از سفر به کشورهای آسیایی است و پروازهای مستقیمی هم به این کشورها وجود ندارد. بنابراین شاید بتوانیم بگوییم که برای ایرانی های دوست دار مسافرت، لغو ویزا با این کشورها، فرق چندانی با دریافت ویزا ندارد.

منبع: جام جم

منبع: دالاهو

به "بدون ویزا (ویزا) به کدام کشورها می توان سفر کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون ویزا (ویزا) به کدام کشورها می توان سفر کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید