رانا پلاس و دنا پلاس با جعبه دنده 6 سرعته تولید می شوند

به گزارش گالری ابزار زیبا، با شدت گرفتن تحریم ها و قطع واردات خودرو و قطعات خودرو به کشور ، صنایع و خودروسازان داخلی در تکاپوی بومی سازی قطعات و ارتقای کیفی محصولات خود هستند تا نیازهای بازار خودرو کشور را تا حد امکان جوابگو باشند.

رانا پلاس و دنا پلاس با جعبه دنده 6 سرعته تولید می شوند

روز شنبه وزیر صمت و مقامات دولتی در کارخانه نیرو محرکه واقع در شهر صنعتی البرز حاضر شدند و مدیران ارشد این شرکت و گروه صنعتی ایران خودرو دستاوردهای خود را در زمینه سامانه های انتقال قدرت به نمایش گذاشتند. در حاشیه این مراسم نیز رانا پلاس تازه در جایگاه اولین محصول 6 دنده دستی ایران خودرو معرفی گشت.

در این مراسم جعبه دنده های 6 سرعته دستی پیشرانه های TU5 پلاس، EF7 و TC7 معرفی گشتند و همچنین جعبه دنده های AMT و DCT نیرو محرکه نیز به نمایش در آمدند. در این پروژه 85 درصد قطعات نسبت به گیربکس BE پژو (گیربکس استاندارد پژو 405) تغییر و بهبود یافته و عمق داخلی سازی این محصول در حال حاضر 95 درصد است.

جعبه دنده بهبود یافته 5 سرعته، سیستم های ارتقا یافته انتقال قدرت و … از جمله محصولات فنی و تازه شرکت نیرو محرکه و گروه صنعتی ایران خودرو هستند که در مراسم امروز در معرض دید نمایندگان مجلس، مقامات ارشد وزارت صمت و گالری ابزار زیبا قرار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: بازار خودرو در شب عید خودرو چگونه خواهد بود؟

در حال حاضر تقریبا 95 درصد محصولات تولیدی ایران خودرو با گیربکس دستی به بازار عرضه می شود و به دست مشتریان می رسد. این محصولات از تنوع چهار تا پنج پیشرانه برخوردار هستند، بنابراین گیربکس شش سرعته دستی در تمام محصولات این شرکت، نقشی کلیدی دارد. این جعبه دنده تازه با هدف کاهش مصرف سوخت و ارائه گیربکس تمام داخلی از راه رسیده و علاوه بر آن، مزایای زیادی دارد.

همچنین در این مراسم رانا پلاس تازه با جعبه دنده 6 سرعته دستی و سقف پانوراما برای معرفی آماده شده و قرار است تا در اتمام مراسم ویژگی های کامل این خودرو مشخص شود. پیش از این عنوان می شد که رانا پلاس تازه با گیربکس 6 دنده و سقف پانوراما، به فرمان کمکی برقی و پیشرانه TU5 پلاس هم مجهز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: نسخه تازه فوتون تونلند به بازار آمد

فرشاد مقیمی، با بیان این که از فردا روزانه شش دستگاه محصول رانا پلاس سقف شیشه ای مجهز به گیربکس شش سرعته تولید خواهد شد، گفت: گیربکس شش سرعته برای ایجاد مزیت رقابتی، صرفا بر تولیدات با نام و نشان ایران خودرو تطبیق داده خواهد شد . 78 هزار و 500 دستگاه خودروی مجهز به گیربکس شش سرعته در سال آینده تولید می شود.

مقیمی از توسعه گیربکس و طراحی و تولید گیربکس نیمه اتوماتیک و اتوماتیک در سال 1400 نیز خبر داد و اظهار کرد: در سال آینده تولید گیربکس نیمه اتوماتیک MT6 با هدف 85 هزار دستگاه و AMT6 با هدف تولید 12 هزار دستگاه با سطح داخلی سازی 30 درصدی کلید خواهد خورد. در ادامه توسعه این بخش از پلت فرم خودرو، گیربکس اتوماتیک DCT را به تولید خواهیم رساند.

***

شما می توانید حدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ گالری ابزار زیبا مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "رانا پلاس و دنا پلاس با جعبه دنده 6 سرعته تولید می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رانا پلاس و دنا پلاس با جعبه دنده 6 سرعته تولید می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید