راهنمای انتخاب برترین دستگیره هوشمند

به گزارش گالری ابزار زیبا، دستگیره هوشمند، یکی از انواع دستگیره های دیجیتالی است که به عنوان برترین راهکار برای تامین امنیت فضاها انتخاب می گردد و هواداران زیادی نیز دارد. اما در این میان، در خرید دستگیره دیجیتال نیز باید با دقت زیادی انجام گردد تا احتیاج افراد، به درستی برطرف گردد. شما می توانید در ادامه ابتدا با ویژگی ها و انواع دستگیره هوشمند آشنا شوید و پس از آن بدانید که در هنگام خرید باید به چه نکاتی توجه کنید.

راهنمای انتخاب برترین دستگیره هوشمند

دستگیره هوشمند چیست؟

دستگیره های هوشمند نسل جدیدی از دستگیره های درب ، برای فضاهای مختلف هستند. در این دستگیره ها، به جای ابزارهای مکانیکی، از ابزارهای الکترونیکی و دیجیتالی برای باز و بسته کردن در استفاده می گردد. کارایی این نوع دستگیره، در واقع مانند همان دستگیره های سنتی است با این تفاوت که دستگیره دیجیتال، سرعت و امنیت بیشتری دارد. دستگیره هوشمند با بلوتوث و اینترنت وای فای کار می نماید و هر چندوقت یک بار احتیاجمند تعویض باتری است.

انواع دستگیره هوشمند

یکی از مهم ترین عوامل موثر در خریدی مطمئن و درست، شناخت انواع دستگیره های هوشمند است. شما می توانید در ادامه با هر یک از آن ها آشنا شوید:

  1. دستگیره هوشمند با صفحه کلید و رمز

برای باز شدن قفل این نوع دستگیره، باید کد رمز را در صفحه کلید وارد کنید. دستگیره رمزدار، معمولا با صفحه کلیدهای دکمه ای یا لمسی در بازار موجود است و در مجموعه ای شامل جعبه کلید با دسته، اهرم و دستگیره به شما عرضه می گردد. صفحه کلیدهای این نوع دستگیره هوشمند، بی سیم، ضد آب و ضد نور هستند و پس زمینه ای از نوع LED دارند تا بتوان آن ها را به صورتی کاملا ایمن در نزدیکی قفل نصب کرد.

  1. دستگیره هوشمند کارتی

این نوع دستگیره، به دستگیره های هتلی نیز معروف است و بیشتر هم در هتل ها استفاده می گردد. برخی از دستگیره های کارتی، لمسی هم هستند. اما برخی دیگر فقط با نزدیک کردن کارت در محل مخصوص، باز می شوند.

  1. دستگیره هوشمند اثرانگشتی

این دستگیره به قفل هوشمند بیومتریک مجهز شده است و برای باز شدن، احتیاج به اثر انگشت دارد. نحوه کار دستگیره اثرانگشتی نیز به این صورت است که ابتدا اثر انگشت شما را ثبت می نماید و بعد از آن نیز هر بار با شناسایی اثر انگشتتان، قفل را باز می نماید. جالب است بدانید که دستگیره هوشمند اثرانگشتی، به شما این امکان را می دهد تا چند اثر انگشت را به صورت هم زمان، ثبت کنید.

  1. دستگیره هوشمند بلوتوثی

این دستگیره، بدون کلید و سیم ساخته می گردد و با استفاده از اتصال بلوتوث، قفل آن را باز و بسته می نمایند. دستگیره های بلوتوثی، برنامه دارند و می توانند به سیستم های هوشمند خانه نیز متصل شوند.

  1. دستگیره هوشمند با کلید فیزیکی

این نوع دستگیره دیجیتال، به کاربران این اجازه را می دهد تا با کلید هم بتوانند درب را باز و بسته نمایند. البته نباید فراموش کنید که دستگیره هوشمند با کلید فیزیکی، به طور هم زمان قابلیت مدیریت دسترسی و ارتباط با سیستم های خانه هوشمند را نیز دارد.

برای خرید دستگیره هوشمند باید به چه نکاتی توجه داشت؟

در زیر نکات لازم در هنگام خرید دستگیره هوشمند برای شما بیان می گردد:

  1. توجه به داشتن ضمانت نامه و خدمات پس از فروش

خرید از نمایندگی معتبر، به شما یاری می نماید تا هر دو این گزینه ها را به طور هم زمان داشته باشید. چون بسیاری از محصولات هوشمند ممکن است به صورت غیر قانونی وارد بازار شوند و کیفیت مناسبی هم نداشته باشند.

از طرف دیگر ممکن است شما بعد از خرید برای استفاده از دستگاه یا بروز مشکل و ایراد در آن، احتیاجمند مراجعه به نمایندگی و دریافت خدمات یا تعویض دستگاه باشید. برای همین باید دستگیره هوشمند را با ضمانت نامه و خدمات پس از فروش بخرید.

  1. توجه به کیفیت قفل

با توجه به الکترونیکی بودن دستیگره های هوشمند و ساخته شدن آن ها بر پایه تکنولوژی، اهمیت کیفیت و کارایی آن ها بیشتر می گردد. چون عملکرد نامناسب، نشان از خراب شدن سریع و دردسرهایی چون باز و بسته نشدن درست درب دارد. برای همین بهتر است ابتدا برندهای مختلف ارائه دهنده دستگیره هوشمند را بشناسید و با مقایسه ویژگی های هریک، برترین محصول را انتخاب کنید.

  1. انتخاب دستگیره بر اساس احتیاج، کاربری و روش دسترسی مناسب

نباید فراموش کنید که هریک از دستگیره های هوشمند ممکن است برای مکان خاصی مناسب باشند. پس بهتر است قبل از خرید دستگیره هوشمند ابتدا به کاربری فضای موردنظر توجه کنید و بر اساس ویژگی هایی چون سطح امنیت مورداحتیاج، اندازه ورود و خروج و نوع دسترسی، گزینه مناسب تر را انتخاب کنید.

  1. توجه به طراحی و هم خوانی آن برای درب

زیبایی بصری، یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید در همه جزئیات فضاهای مختلف رعایت گردد. نباید فراموش کنید که دستگیره هوشمند، علاوه بر کاربری مناسب باید زیبایی و جذابیت درب را دوچندان کند و این امر بدون خرید قفلی با طراحی متناسب با نوع درب موردنظر امکان پذیر نیست.

  1. کم مصرف بودن

دستگیره های دیجیتالی برای کار کردن باید به وسیله باتری ها تغذیه شوند و کم شدن شارژ باتری ها ممکن است عملکرد آن ها را مختل کند. پس به یاد داشته باشید که دستگیره هوشمندی با مصرف کم و باتری بادوام بخرید.

  1. داشتن امکان دسترسی از راه دور

خرید چنین دستگیره ای به شما یاری می نماید تا حتی از راه دور نیز کنترل اوضاع مکان مورد نظر را در دست داشته باشید و از رفت و آمدها نیز باخبر شوید. این کار با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه به راحتی امکان پذیر است.

  1. سازگاری با سیستم خانه هوشمند

در صورت داشتن سیستم خانه هوشمند دیگر و اضافه کردن دستگیره دیجیتالی هماهنگ با آن، می توانید چندین کار را به طور هم زمان انجام دهید. این کارها نیز شامل راه اندازی قفل های هوشمند برای باز شدن با فرمان صوتی، برنامه ریزی دسترسی برای رفت و آمد افراد، هماهنگ کردن عملکرد لوازم هوشمند مختلف و تنظیم تایمر و زمان می گردد.

  1. داشتن امکان باز شدن اتوماتیک

این ویژگی، به شما یاری می نماید تا قفل دستگیره، حتی با نزدیک شدن شما به در، سریع باز گردد و در مدت زمانی معین بعد از خروج نیز بسته گردد. این گونه لازم نیست شما هربار برای ورود و خروج، زمانی را برای وارد کردن رمز و … بگذارید.

  1. سازگاری با تلفن همراه

سازگار بودن دستگیره دیجیتال با تلفن همراه به شما یاری می نماید تا با استفاده از اپلیکیشن به راحتی به پنل مدیریت دستگیره متصل شوید و کنترل، نظارت و دسترسی بیشتری نیز داشته باشید.

  1. توجه به قیمت

هر یک از دستگیره ها ممکن است براساس ویژگی های خود، قیمت هایی متفاوت داشته باشند. اما بهتر است آن ها را از تولیدنماینده ای معتبر با قیمتی ارزان تر بخرید و کیفیت را نیز فدای قیمت پایین و ارزان نکنید. گروه صنعتی تنسر لاک مدل های متنوع دستگیره هوشمند را با قیمت های متنوعی به بازار عرضه نموده است تا تمام افراد بتوانند قفل هوشمند مناسب خود را انتخاب و خریداری نمایند.

مجموعه ای خوشنام برای خرید دستگیره هوشمند

خرید دستگیره هوشمند، به شما یاری می نماید تا بتوانید کنترل بهتری روی زمان، امنیت و رفت و آمد خود و اطرافیانتان در مکان های مهم داشته باشید. پس بهتر است آن را در برترین کیفیت و قابلیت ها بخرید. شما می توانید با مراجعه به مجموعه تنسر لاک، انواع دستگیره های هوشمند را باکیفیتی مطلوب و قیمتی به صرفه بخرید. این مجموعه انواع دستگیره های هوشمند را با طراحی هایی زیبا و عملکردی منحصر به فرد، به شما عرضه می نماید.

منبع: اتاق

به "راهنمای انتخاب برترین دستگیره هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب برترین دستگیره هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید