ساختمان جیپ واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی است

به گزارش گالری ابزار زیبا، اداره کل دفتر ثبت، حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی با صدور ابلاغیه ای، ساختمان موسوم به جیپ در خیابان اکباتان تهران را واجد ارزش ثبت ملی بیان کرد.

ساختمان جیپ واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی است

به گزارش گالری ابزار زیبا، در این ابلاغیه آمده است:

پیرو گزارش های واصله مبنی بر مزایده فروش ساختمان تاریخی موسوم به جیپ واقع در منطقه 12 شهرداری تهران خیابان اکباتان، بدین وسیله در مورخ امروز 98/4/4 به اطلاع عموم می رساند بنای تاریخی مذکور به وسیله شورای عالی ثبت آثار به دلیل شأن ملی اثر (برخورداری از وی ژگی های منحصربه فرد تاریخ تحول معماری معاصر) واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی قرار گرفته است و بر اساس ماده واحده قانون ثبت در فهرست آثار ملی مصوب 1352 و بند 6 ماده 3 قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1367 در فرآیند صدور حکم و ابلاغ ثبت در فهرست آثار ملی است.

مراتب فوق طبق ماده سوم قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب 1309 و نظام نامه اجرایی آن مصوب 1311 جهت اطلاع مالک فعلی اثر، گروه خودروسازی سایپا و عموم شرکت کنندگان در مزایده اعلام و ابلاغ می شود. ابلاغیه مذکور به وسیله سایت رسمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتشر شده و به اطلاع عموم رسانده شده است.

منبع: میراث آریا

به "ساختمان جیپ واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان جیپ واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید