سفری جذاب و تماشایی به سرزمین سرسبز کوبا

به گزارش گالری ابزار زیبا، کوبا، این مجمع الجزایر در مکان تلاقی خلیج مکزیک با دریای شور کارائیب و اقیانوس اطلس قرار گرفته است. این سرزمین دوست داشتنی، از طریق مناظر طبیعی بکر، صخره های مرجانی و خطوط ساحلی بی نظیر از بهترین نقاط گردشگری محسوب می گردد و دارای جاذبه های فراوانی هست.

سفری جذاب و تماشایی به سرزمین سرسبز کوبا

به گزارش گالری ابزار زیبا، بنابر اعلام ریسمون، در ادامه به آنالیز این مجمع الجزایر می پردازیم.

سفری جذاب و تماشایی به سرزمین سرسبز کوبا

این بار دنیای گردشگری ما را به سرزمین کوبا، در بخش مرکزی قاره آمریکا سوق می دهد. سرمست و شاد نظیر مردمان کشوری که هدف اصلی جاذبه گردشگری ما است، رهسپار بزرگ ترین جزیره دریای کارائیب یعنی کوبا می شویم. مجمع الجزایر سرسبزی که با اندوخته ای از صخره های مرجانی بی بدیل، جزایر متعدد و مناظر زیبا به همراه خطوط ساحلی زیبا که درست در نقطه به هم پیوستگی خلیج مکزیک، با شورترین دریای دنیا یا دریای کارائیب و اقیانوس اطلس جا خوش کرده است.

گذری به سرزمین توریستی کوبا (Cuba)

گرچه سهم بزرگی از معروفیت Cuba را باید مدیون رهبران بزرگ آن نظیر ارنستو چه گوآرا و فیدل کاسترو دانست، اما باید بدانید که این تمامی حکایت کوبا نیست. کوبا توسط کریستف کلمب، کشف شد و به مدت 400 سال تحت سلطه و استعمار اسپانیا به سر برد. Cuba خاتمه در سال 1952 رسماً استقلال خود را از اسپانیا اظهار داشت. راستی پایتخت Cuba، هاوانا (Havana) هست. شما همچنین در تور کوبای ریسمون، شاهد آب وهوای نیمه گرمسیری این مجمع الجزایر می باشید که زمانی وزش بادهای شدید از گرما و رطوبت هوا می کاهد. همین طور مطلع باشید که نظام حکومتی کوبا کمونیستی و زبان رایج کشور اسپانیایی هست؛ اما از لحاظ مصاحبه شما با مسئله ای در کشور کوبا روبرو نخواهید شد، زیرا اغلب افراد به زبان انگلیسی مسلط می باشند.

اما بعضی از جاذبه های گردشگری تور کوبای ریسمون:

هاوانای قدیمی (Old Havana)

محله ای قدیمی و تاریخی در قلب پایتخت Cuba که می تواند ترسیمی از کوبای دو قرن پیش را، در انسان زنده کند. البته هاوانای قدیمی، جزء فهرست میراث یونسکو به ثبت رسیده است. این ناحیه پرتردد دارای سنگ فرش و ساختمان های رنگارنگی است که حکایت از معماری جذاب، پرتحرک و پویای سبک باروک و همچنین نمای نئوکلاسیک دارد.

هاوانای قدیمی

کلیسای جامع سن کریستوبال (San Cristobal Church)

این کلیسا که به کلیسای حضرت مریم نیز شناخته می گردد، با نمای حیرت انگیز سبک زیبای باروک خود در میدان کتدرال شهر هاوانای کوبا قرار گرفته است. همچنین بدانید که کلیسا با دو برج نامتقارن و ستون هایی که با منبت کاری تزئین شده است، یکی از جاذبه های کوبا به شمار می آید. در داخل کلیسا نیز با سقف های طاق دار، ستون های سنگی عظیم و آثار باستانی و هنری روبرو می شوید. همچنین مجسمه چوبی سنت کریستوفر، بسیار تماشایی است. بهتر است پس از بازدید از کلیسای جامع کاتولیک سری هم به فضای پیرامون میدان بزنید. آنگاه از هنرمندانی که آثار خود را برای فروش عرضه می دارند، جهت خرید یادگاری هایی از تور کوبا اقدام کنید.

کلیسای کریستوبال هاوانای کوبا

مقبره چه گوارا (Che Guevara Mausoleum)

شما در تور کوبا آرامگاه ارنستو چه گوارا قهرمان مبارز، انقلابی و دیگر هم رزمان او را خواهید دید. مجسمه ای به بلندای 5/6 متر نیز در محوطه آرامگاه روی تپه ای قرار گرفته است که چه گوارا را در حال حمل اسلحه، نشان می دهد. مجسمه در حینی که معرف نماد مقاومت و عشق یک رهبر به ملت خود است، نشانگر شخصیت مقاوم و ثبات اندیشه چه گوارا نیز هست.

مقبره چه گوارا

مالکون هاوانا (The Malecon Havana)

تفرجگاهی در نزدیک ترین مکان به ساحل هاوانا که شما می توانید، شاهد مردمی باشید که درآن سیگارهای قطور کوبایی را دود می کنند. خواننده ها و موزیسین های هاوانا را می ببینید که در روبه روی دریای شور کارائیب، برنامه های شاد و مفرح اجرا می کنند. همچنین شاهد تردد انواع کادیلاک های قدیمی، در سطح خیابان ها باشید. البته ارزش تاریخی این تفرجگاه، در هنر تجسمی و تزئینی دکو و سبک پویا و پرانرژی باروک آن است. تزئین بارنگ های صورتی، رنگ شاد زرد و استفاده از معماری اسپانیایی نیز زیبای های آن را بی نظیر ساخته است.

سخن پایانی:

کوبا دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که شما با انتخاب تور کوبای ریسمون، پیروز به دیدار و لذت فراوان از آنها خواهید شد. پس فرصت را غنیمت شمرده و با ثبت نام در تور کوبای ریسمون، خود را آماده گذران یکی از بهترین دوران زندگی کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سفری جذاب و تماشایی به سرزمین سرسبز کوبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری جذاب و تماشایی به سرزمین سرسبز کوبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید