عکس جالب و دیدنی از یک نمایش عجیب در دوران قاجار

به گزارش گالری ابزار زیبا، در این عکس که بیش از صد سال قبل در دوران قاجار گرفته شده، شاهد اجرای نوعی نمایش طنز در یک مجلس جشن هستیم. وجود خیمه، فرش ها، صندلی ها و پرده های پر نقش و نگار، همگی نشان از اشرافی یا سلطنتی بودن این مراسم دارند.

عکس جالب و دیدنی از یک نمایش عجیب در دوران قاجار

به گزارش فرادید؛ حتی لباس های بچه هایی که در دو طرف تصویر دیده می شوند نیز از طبقۀ اجتماعی بالای آن ها حکایت دارد. جالب است که کودکی که در سمت چپ تصویر ایستاده و به سمت دوربین نگاه می کند، درست مانند مردان اشرافی یک عصا هم در دست گرفته است!

آن طور که در عکس دیده می شود، این نمایش دست کم دو بازیگر داشته. یکی از آن ها در سمت چپ تصویر با لباسی عجیب و غریب و ریش و سبیل مصنوعی بلند دیده می شود که چتری نیز در دست دارد.

نوجوانی هم که در میانۀ تصویر دیده می شود، ظاهرا پسری است که لباس دخترانه پوشیده و در حال اجرای نوعی پایکوبی است. آنطور که از عکس های به جا مانده از دوران قاجار می توان فهمید، پوشیدن لباس های جنس مخالف از طریق نوجوانان دختر و پسر در مراسمات خاص در آن دوران امری غیرمعمول نبوده، هرچند که این کار به احتمال زیاد مختص مشاغل خاصی مثل نوازندگی و نمایش و امثال این ها بوده است.

منبع: فرارو

به "عکس جالب و دیدنی از یک نمایش عجیب در دوران قاجار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس جالب و دیدنی از یک نمایش عجیب در دوران قاجار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید