فضای کاری ایده آل چگونه باید باشد؟

به گزارش گالری ابزار زیبا، منطقه کاری ایده آل از حواس پرتی و عدم تمرکز جلوگیری نموده و به شما یاری می نماید تا روی کار خود تمرکز نمایید. توجه به بیش از یک عامل برای ایجاد یک محیط کاری ایده آل مهم است. نگاه کل نگر در این زمینه بسیار مفید است. سوال اینجاست که محیط کار باید چگونه باشد؟

فضای کاری ایده آل چگونه باید باشد؟

محیط کار چگونه باشد؟

در پاسخ به این سوال باید به مبلمان مورد استفاده در محیط ، نوع ، مدل ، لوازم تزئینی ، رنگ های مورد استفاده و مقدار نور ورودی به اتاق توجه شود. زیرا هر عنصر در اینجا به شما یاری می نماید تا حداکثر سود مورد احتیاج برای یک فضای کاری ایده آل را به دست آورید. در عین حال بسیار مهم است که محل کارتان مرتب و تمیز باشد و در آن محیط احساس راحتی کنید.

محیط نامرتب فقط اتلاف وقت است و باعث می شود ارتباط شما با کار قطع شود. با توجه به اینکه عوامل زیادی وجود دارد که می تواند توجه را به خصوص در هنگام کار در منزل منحرف کند ، توجه به عناصری که باید در محیط کاری فوق وجود داشته باشد لازم است. به همین ترتیب ، ایجاد یک محیط کاری ایده آل برای محیط اداری برای کارآمدتر و با پتانسیل بالا مهم است.

بخش های ضروری فضای کاری ایده آل

اول از همه ، محیط کار ایده آل هم برای دفتر کار و هم برای مناطقی که در خانه استفاده می شود بسیار مهم است. به عبارت دیگر ، زمانی که منطقه کاری ایده آل در نظر گرفته می شود ، زمانی که امکان کار در هر دو حوزه در نظر گرفته می شود ، باید از هر دو طرف اقدام کرد.

انتخاب میز ایده آل

یک عنصر ضروری برای یک محیط کار ایده آل ، میز است. از آنجایی که در حین کار زمان زیادی را پشت میز می گذرانید ، ارگونومیک و کاربردی بودن آن بسیار مهم است. انتخاب یک میز پهن به شما مزیت بزرگی می دهد تا مواد مورد احتیاج خود را همراه داشته باشید. مقدار مناسب میز نباید برای شما خیلی کم یا زیاد باشد. اگر زمانی که آرنج خود را روی میز قرار می دهید راحت کار می کنید ، انتخاب میز شما صحیح است.

علاوه بر این ، انتخاب صندلی به مقدار انتخاب میز اهمیت دارد. نشستن در شرایط عمودی هنگام کار ، اساس یک محیط کار سالم را تشکیل می دهد. ارتفاع را می توان با توجه به میزی که روی آن کار می کنید تنظیم کرد و حتی انتخاب صندلی تکیه گاه کمر نیز انتخاب مناسبی است. رنگ ها زبان ، احساس و بیان دارند.

رنگ هایی که به درستی در دفتر کار یا در محیط کار در خانه استفاده می شود نیز بر روحیه کاری شما تأثیر زیادی می گذارد. به همین علت رنگ اتاق مطالعه باید با دقت انتخاب شود. به عنوان مثال ، رنگ آبی ، رنگ آرامش بخش و انگیزشی با طول موج کم ، فرآیند کارآمدی را به همراه دارد. یکی دیگر از رنگ های قابل استفاده در چیدمان اداری ، سبز است. در عین حال سبز که رنگ طبیعت است آرامش و رفاه می بخشد و تمرکز را نیز در محیط کار فراهم می نماید. این به معنای مشاغل با نتایج با عملکرد بالاست.

فضای استراحت

یکی دیگر از رنگ های نمونه قرمز است. طول موج بالایی دارد و رنگ توجه است. این نماد مراقبت و مراقبت است. اگرچه رنگی غالب بوده ؛ اما توجه همواره در محیطی که از آن استفاده می شود غالب است. یکی دیگر از عوامل مهم برای یک محیط کار ایده آل ، فضای استراحت است.

فرد می تواند در محیط کار برای خود یک فضای استراحت ایجاد کند تا بتواند استراحت کند. خانه یا محل کار شما ممکن است برای ایجاد یک محیط کاری با استفاده از مبلمان بزرگ مناسب نباشد. در محیط هایی که از نظر فضا باریک هستند ، کوچک ترین صرفه جویی در فضا از اهمیت بالایی برخوردار است. سپس هنگام در نظر گرفتن میز تحریر برای فضاهای کوچک ، ویژگی کاربردی آن نمایان می شود. به عبارت دیگر می توان از وجود ماده ای صحبت کرد که هم کم است و هم بسیار مفید.

ایجاد محیط کار در خانه

هر قسمت از خانه یک محل کار بالقوه است ؛ به خصوص برای کسانی که از خانه کار می نمایند. به همین علت طراحی باید با در نظر گرفتن هر قسمت از خانه به عنوان محل کار تا حد امکان محقق شود. به عنوان مثال ، اگر می خواهید در اتاق خواب یک فضای کاری ایجاد کنید ، از رنگ سفید روی دیوارها بهره ببرید تا آرامش را به شما بدهد.

علاوه بر این ، آویزان کردن عکس های شخصی به دیوار توصیه نمی شود ؛ زیرا می توانند حواس تان را پرت نمایند و مهم تر از همه ، در صورت امکان ، می توانید مجموعه ای بین تخت و میز خود قرار دهید. یک میز و یک صندلی اداری تهیه کنید. علاوه بر این ، برای استفاده کاربردی از اتاق خواب باید میزهای کوچکی را انتخاب کرد که از نظر کاربری فضا، فضا را اشغال ننمایند.

چه چیزی باید روی میز باشد؟

اگر در پی پاسخی برای این سوال هستید ، داشتن وسایلی که مخصوصاً در حین کار یا کلاس به آن احتیاج خواهید داشت بسیار مهم است تا به مرور زمان میز کارتان پیچیده نشود و بتوانید به راحتی آنچه را که در پی آن هستید پیدا کنید. این کار تضمین می نماید که در محیط کار ایده آل بمانید و حواس شما پرت نشود. علاوه بر این ، کتابخانه ای که در محیط کاری خود قرار می دهید به شما این امکان را می دهد که وجود محیط کار را احساس کنید و به راحتی کتابی را که می خواهید پیدا کنید.

استفاده از چوب در محیط کار

آخرین توصیه ای که می توان در خصوص مبلمان کرد این است که از چوب در فضای کاری ایده آل خود استفاده نمایید.

استفاده از چوب احساس گرما را در منطقه ایجاد می نماید. بنابراین احساس راحتی بیشتری می کنید. برای اینکه بتوانید کارآمدتر کار کنید و بهره وری خود را افزایش دهید ، در کنار مبلمانی که به درستی انتخاب می کنید ، ویژگی هایی وجود دارد که محیط باید داشته باشد. محیط کار نباید در معرض گرمای بیش از حد و یا خیلی سرد باشد. زیرا اگر این اتفاق بیفتد ، ادراک دائما پراکنده شده و محیط کار بدتر می شود.

نور روز مهم ترین منبع روشنایی است. با این حال ، سیستم روشنایی برای استفاده در شرایطی که نور روز وجود ندارد یا در هنگام کار در عصر مهم است. نورپردازی در ایجاد محیطی امن و انجام کارهای راحت و بدون خستگی چشم بسیار موثر است. وقتی سطح روشنایی ذکر می شود ، مقدار نوری که روی زمین می افتد به فکر متبادر می شود. نور برای یک محیط کار ایده آل و سلامت چشم بسیار مهم است.

مهم است که سیستم نور از سمت چپ بالا بدون افتادن در زاویه قائم به محیطی که در آن کار می کنید منعکس شود. در این صورت چشم خیلی خسته نمی شود. اگر پیشخوان روشنایی شما یا منطقه ای که در آن هستید برای این سیستم مناسب نیست ، گزینه دیگر چراغ های رومیزی است. استفاده از نور LED یک سیستم روشنایی است که به ویژه اخیراً محبوبیت پیدا نموده و می توان آن را برای محیط های کاری انتخاب کرد.

منبع: اتاق

به "فضای کاری ایده آل چگونه باید باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضای کاری ایده آل چگونه باید باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید