معرفی تعدادی از زیباترین پارک های جنگلی ایران

به گزارش گالری ابزار زیبا، خبرنگاران/ این خبر پیرامون معرفی تعدادی از زیباترین پارک های جنگلی ایران برای شما نگارش شده است.

معرفی تعدادی از زیباترین پارک های جنگلی ایران

پارک ملی نایبند

پارک ملی نایبند در استان بوشهر است و مساحتی حدود 46 هزار هکتار دارد. گونه های مختلفی از گیاهان از جمله درخت انجیر معابد، انار شیطان و ... در آن وجود دارد. گونه های جانوری و پرندگان این پارک ملی نیز از جمله بز، جبیر، روباه و ... هستند.

پارک جنگلی قلعه رودخان

بخش اعظم پارک قلعه رودخان کوهستانی می باشد و دارای طبیعتی بسیار زیباست. این پارک یک قلعه تاریخی دارد که از بزرگترین دژهای نظامی ایران است و پیشینه آن به قرن پنجم یا ششم هجری قمری می رسد.

بیشتر بخوانیدقلعه رودخان، قلعه هزار پله استان سرسبز ایران

پارک ملی بوجاق

پارک بوجاق در شمال شرقی رشت و در شهر کیاشهر استان گیلان واقع شده است. بوجاق منطقه ای شکار ممنون است. از گونه های جانوری میتوان به پرنده های بی نظیری مانند آبچلیک، اکراس، غاز خاکستری و گیلانشاه اشاره کرد. این پارک ملی یکی از معدود زیستگاه های فک خزری در حال انقراض ایران است.

پارک جنگلی شور آب

پارک جنگلی شور آب در نزدیکی پل دختر واقع شده و دارای جاده آسفالت، آلاچیق و دیگر امکانات رفاهی است. پارک جنگلی شورآب به دلیل وجود درختان انبوه بلوط و آب هوای معتدل هر سال در فصل بهار گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

پارک جنگلی بی بی یانلو

پارک جنگلی بی بی یانلو جز جنگل های هیرکانی غربیست و در 5 کیلومتری آستارا واقع شد. این پارک جاذبه های طبیعی زیبا و خاصی دارد.

پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر از پارک های جنگلی معروف تهران است که در قسمت غربی شهر واقع شده است. این پارک علاوه بر فضای سبز و طبیعت زیبا امکانات تفریحی مثل پیست اسکیت، پیست دوچرخه سواری را برای مردم فراهم کرده است.

منبع: همگردی

به "معرفی تعدادی از زیباترین پارک های جنگلی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از زیباترین پارک های جنگلی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید