مقاله نشریه نیچر: واکسن های نو علیه امیکرون مزیتی بر واکسن های موجود ندارند

به گزارش گالری ابزار زیبا، نشریه علمی نیچر در مقاله ای که روز دوشنبه 14 فوریه منتشر کرد، به تاثیر تقویت کننده های سفارشی علیه سویه امیکرون پرداخته است که نشان می دهد این تقویت کننده ها برای نوع کووید با سرعت شیوع بالا، عملکرد بهتری در مقایسه با واکسن های موجود ندارند.

مقاله نشریه نیچر: واکسن های نو علیه امیکرون مزیتی بر واکسن های موجود ندارند

به گزارش گروه اجتماعی گالری ابزار زیبا به نقل از روابط عمومی موسسه رازی، در این مقاله که با عنوان واکسن های هدفمند امیکرون در آزمایش های اولیه بهتر از واکسن های اصلی نیستند در مجله نیچر منتشر شده، آمده است که سازندگان واکسن منابعی را برای آزمایش های بالینی واکسن های COVID-19 که برای نوع بسیار قابل انتقال طراحی شده است، سرازیر می نمایند. اما مجموعه ای از مطالعات اولیه حیوانی نشان می دهد که تقویت نماینده های اختصاصی Omicron هیچ مزیتی نسبت به دوز سوم واکسن های فعلی ندارند.

دیوید مونتفیوری، مدیر آزمایشگاه تحقیق و توسعه واکسن ایدز در مرکز پزشکی دانشگاه دوک در دورهام، کارولینای شمالی که مشغول مطالعه واکسن های COVID-19 بوده است، می گوید: آنچه ما از این مطالعات پیش بالینی در مدل های حیوانی می بینیم این است که تقویت با واکسن های مختلف واقعاً بهتر از تقویت واکسن فعلی نیست.

از زمانی که سویه امیکرون در ماه نوامبر شناسایی شد، به عنوان سویه غالب در دنیا شناخته شده است و زیست شناسی این سویه به طور قابل توجهی با سویه اجدادی اصلی SARS-CoV-2، که واکسن های تأیید شده فعلی بر اساس آن ساخته شده اند، فرق دارد.

این تفاوت ها ممکن است شرح دهد چرا سه دوز از واکسن های موجود در برابر Omicron نسبت به سایر انواع قوی تر هستند.

در این مقاله اشاره شده که شرکت های فایزر و مدرنا اواخر ژانویه اعلام کردند آزمایش های بالینی را برای تزریق های مخصوص Omicron خود شروع نموده اند که در ماه های آینده داده ها را ارائه خواهند داد. اما همانطور که دانشمندان در انتظار نتایج هستند، مطالعات حیوانی که به عنوان پیش چاپ منتشر شده اند، نمایی اولیه از کاربرد بالقوه این واکسن های به روز شده را ارائه می دهند.

یکی از این مطالعات نشان داد که هم واکسن اصلی و هم تزریق به روز شده باعث افزایش سطح سلول های B حافظه می شوند که مسئول فراوری آنتی بادی ها برای دفع ویروس هستند.

بعلاوه یک مطالعه روی موش ها نشان داد که دادن یک تقویت نماینده منطبق با Omicron، به آن ها پس از دو دوز واکسن مبتنی بر mRNA هیچ فایده ای بیشتر از یک تقویت نماینده استاندارد ندارد.

بیشتر مطالعات فقط تعداد کمی از حیوانات را شامل می شد، اما این مطالعات نشان می دهد یک دوز واحد از یک واکسن سفارشی شده، بازی در برابر Omicron را تغییر نمیدهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مقاله نشریه نیچر: واکسن های نو علیه امیکرون مزیتی بر واکسن های موجود ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله نشریه نیچر: واکسن های نو علیه امیکرون مزیتی بر واکسن های موجود ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید