مهم ترین اقدامات وزارت بهداشت در سال 1400

به گزارش گالری ابزار زیبا، تهران (پانا) - معاون توسعه مدیریت،منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از وجود بیش از 5 هزار پروژه نیمه تمام بهداشتی و درمانی نیمه تمام در سطح کشور اطلاع داد و عنوان نمود که از این تعداد پروژه تعداد 4 هزار طرح مربوط به حوزه بهداشت بوده که بخش اعظم این طرح ها در امسال به اتمام و به خاتمه خواهد رسید.

مهم ترین اقدامات وزارت بهداشت در سال 1400

به گزارش ایسنا، بهروز رحیمی در سفر خود به شهرستان اسدآباد طی جلسه ای در دانشکده علوم پزشکی این شهرستان با اشاره به اینکه تبدیل شرایط کارکنان نظام سلامت یک اتفاق مهم به شمار می رود اضافه نمود: با توجه به تاکید رییس جمهوری و یکی از برنامه های اصلی وزارت بهداشت بحث ایجاد امنیت شغلی و تغییر شرایط شغلی همکاران یکی از برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت در سال 1401 خواهد بود.

وی گفت: کوشش بر آن است تا با یاری سازمان مدیریت و سازمان اداره استخدامی بحث تبدیل شرایط و ایجاد امنیت شغلی همکاران جامعه نظام سلامت کشور به انتها برسد و این جامعه نظام سلامت را با این کار بزرگ به آنان عیدی و خبر خوشی بدهیم.

رحیمی در ادامه توضیح داد: سیاست گذاری مقام عالی وزارت بر آن است که بیشتر تمرکز ما با رعایت همه وظایف که در حوزه شهرها داریم نگاهمان را از شهرها به روستاها و از جاهای پر برخوردار به کم برخوردار منتقل کنیم و نگاهمان را از درمان به سمت بهداشت و پیشگیری و خود مراقبتی پیش ببریم و نظام بهداشتی و درمانی را به سمتی راهنمایی کنیم که مردم از خود مراقبت نمایند و سطح آموزش و بلوغ اجتماعی را در حوزه بهداشت بالاتر ببریم.

وی با بیان اینکه این کار وقت گیر خواهد بود اما با این اقدام شاخص های بهداشتی ارتقا خواهد یافت اضافه نمود: در این جهت یکی از مهمترین کارها معین تکلیف پروژه های نیمه تمام بهداشتی و درمانی سراسر کشور است.

وی توضیح داد: سیاست کلان وزارت بهداشت در حوزه فرمایشات مقام عالی نظارت نگاه و برگشتن به اصول پایه ای بهداشت است.

رحیمی با بیان اینکه پروژه های بهداشتی شهرستان ها در سراسر کشور از اولویت های وزارت بهداشت به شمار می رود، گفت: در این جهت اگر احتیاج به اصلاح و بازسازی پروژه های بهداشتی نیمه تکمیل شهرستان اسدآباد هم باشد توجه خواهد شد و در صورت احتیاج اگر احتیاج به شروع پروژه بهداشتی باشد با این که در حوزه ساخت و احداث با احتیاط پیش می رویم اما در اسدآباد این کار را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به شرایط پروژه دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد به عنوان یکی از احتیاجهای اساسی شهرستان اضافه نمود:این پروژه را باید تمام شده دانسته و باید در آینده نزدیک به بهره برداری رسیده و مردم از آن منتفع شوند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مهم ترین اقدامات وزارت بهداشت در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین اقدامات وزارت بهداشت در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید