واکنش مدیر باغ فین کاشان به فیلم منتشر شده از این مجموعه در فضای مجازی

به گزارش گالری ابزار زیبا، ایسنا/ براساس گزارشات منتشر گشته، واکنش مدیر باغ فین کاشان به فیلم منتشر شده از این مجموعه در فضای مجازی صورت گرفت.

واکنش مدیر باغ فین کاشان به فیلم منتشر شده از این مجموعه در فضای مجازی

رضا دهقانی بیدگلی اظهار کرد: باغ فین یکی از آثار شاخص منطقه کاشان است که بعضی منابع تاریخی، پیشینه آن را به دوران سلطنت آل بویه می رسانند و به واسطه حادثه شهادت میرزا تقی خان امیرکبیر، صدراعظم ناصرالدین شاه در دنیا به معروفیت رسیده است. این باغ همراه با هشت باغ دیگر ایرانی در لیست میراث دنیای یونسکو ثبت شده و یکی از مقصدهای گردشگران داخلی و خارجی است بطوریکه در عید نوروز حدود یک میلیون نفر را پذیرایی می نماید.

وی اضافه نمود: باغ فین یک مجموعه تاریخی با وسعت 24 هزار متر مربع یکی از بزرگترین باغ های ایرانی است که فضای سبز، فواره ها و جوی های آن نیازمند پاکیزگی مرتب است که به وسیله پنج باغبان انجام می گردد.

مدیر مجموعه باغ دنیای فین کاشان توضیح داد: مسیر جوی ها در طراحی باغ بگونه ای است که جلبک های بالادست باغ پس از لایروبی به وسیله جریان آب به طرف پایین دست راهنمایی می گردد که ورودی باغ است و روز گذشته، فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که شهروندی با نمایش این شرایط از نظافت باغ فین انتقاد نموده است.

دهقانی بیدگلی تأکید کرد: دغدغمندی شهروندان نسبت به باغ فین و آثار تاریخی و فرهنگی قابل تقدیر است، اما این نمایش ها، نادیده گرفتن زحمت و کوشش باغبان هایی است که از ساعت نخست روز تا پاسی از شب به نظافت مستمر باغ بزرگ فین می پردازند تا خاطره خوشی برای گردشگران بسازند.

وی گفت: مجموعه باغ دنیای فین یکی از وسیع ترین باغ های تاریخی ایران است که نظافت آن فقط با پنج باغبان اداره می گردد که دو نفر آنها نیز در خاتمه سال بازنشست می شوند.

دهقانی اضافه نمود: حجم بالای کار در باغ فین نیازمند نیروی بیشتری است و امیدواریم که با توجه ویژه مسئولان وزارت میراث فرهنگی و اداره کل پایگاه های میراث فرهنگی با افزایش اعتبار سالانه و نیروی باغبان بتوانیم به شایستگی این مجموعه را مدیریت کنیم.

باغ فین و مجموعه بناهای آن به 33799 مترمربع در تاریخ 15 آذر 1314 با شماره 238 به عنوان یکی آثار ملی ایران به ثبت رسیده و در 1390 نیز در لیست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسید.

منبع: همگردی

به "واکنش مدیر باغ فین کاشان به فیلم منتشر شده از این مجموعه در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مدیر باغ فین کاشان به فیلم منتشر شده از این مجموعه در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید