پیکسل 6 پرو ظاهراً قرار بود با حسگر تشخیص چهره به کاربران معرفی گردد

به گزارش گالری ابزار زیبا، از سری پرچم دار گوگل پیکسل 6 می توان به عنوان یکی از برترین سری گوشی های هوشمند اندرویدی یاد کرد که با مشخصاتی نظیر پردازنده اختصاصی تنسور گوگل توانست نظر بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی را به خود جلب کند. اگرچه کاربران این گوشی ها در ابتدا با مسائل نرم افزاری عجیب و غریبی روبرو شدند، اما گوگل توانست با ارائه به روزرسانی های مختلف این مسائل را مرتفع سازد. اما یکی از قابلیت هایی کاربردی که در گوشی های این سری دیده نمی گردد، حسگر تشخیص چهره است. با اینکه شایعات و برآورد های زیادی در زمان معرفی این سری مبنی بر وجود این قابلیت در این گوشی ها منتشر شد اما چنین قابلیتی هرگز به این گوشی ها راه پیدا نکرد. اکنون وب سایت 9to5Google تأیید نموده که ظاهراً قرار بود گوگل پیکسل 6 پرو با حسگر تشخیص چهره روانه بازار گردد.

پیکسل 6 پرو ظاهراً قرار بود با حسگر تشخیص چهره به کاربران معرفی گردد

طبق اطلاعات منتشر شده از وب سایت 9to5Google، قابلیت تشخیص چهره گویا فقط قرار بود در اختیار کاربران نسخه پرو گوگل پیکسل 6 قرار بگیرد. گفتنی است که هر دو گوشی هوشمند سری پیکسل 6 از لحاظ سخت افزاری قادر به پشتیبانی از حسگر تشخیص چهره سه بعدی نیستند و گوگل تنها می توانست به وسیله دوربین سلفی تکنولوژی حسگر تشخیص چهره دوبعدی را برای کاربران این گوشی ها به ارمغان بیاورد. بنابراین حدس می زنیم که علت گوگل برای عدم ارائه این قابلیت، مقوله سخت افزاری نبوده است.

باید خاطر نشان کنیم این ویژگی که در گوگل پیکسل سری 4 معرفی گردید، تنها حسگر بیومتریک در گوشی های 2019 گوگل به شمار می رفت. به بیانی دیگر، هر دو مدل این سری اسکنر اثر انگشت نداشتند. درست همچون فیس آیدی در محصولات اپل، حسگر تشخیص چهره در گوشی های پیکسل 4 و پیکسل 4 LX از نقشه برداری سه بعدی برای ارائه تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی، باز کردن بعضی اپلیکیشن ها و تکمیل تراکنش ها استفاده می نماید. طی ماه های گذشته گزارش های زیادی در خصوص کوشش گوگل در رابطه با ارائه قابلیت تشخیص چهره برای گوگل پیکسل سری 6 منتشر و گفته شد که این قابلیت برای گوگل پیکسل 6 پرو در ماه ژوئن (تیر- مرداد) سال جاری عرضه خواهد شد.

به روزرسانی این قابلیت در حالی برای کاربران گوگل پیکسل سری 6 در آینده نزدیک منتشر می گردد که این شرکت هم اکنون روی نسل تازه گوشی های پرچم دار سری 7 کار می نماید و شایعات از احتمال معرفی گوشی های هوشمند تازه گوگل در اواخر تابستان خبر می دهند. در خصوص معینات این سری تازه گزارش های زیادی در فضای مجازی دست به دست می گردد. بد نیست به بعضی از آن ها نگاهی کوتاه داشته باشیم. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، گوگل پیکسل 7 پرو از یک نمایشگر 6/7 اینچی OLED منحنی با رزولوشن QHD پلاس (1440P) همراه با پشتیبانی از نرخ بازخوانی 120 هرتزی بهره می برد. بعلاوه انتظار می رود که این گوشی هوشمند از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، با وجود مسائل متعددی که در نسخه فعلی آن گزارش شده، استفاده کند. به نظر می رسد پیکسل7 پرو ابعادی معادل 163 در 76/6 در 8/7 میلی متر دارد که کمی نازک تر و پهن تر از پیکسل 6 پرو است.

گویا غول موتور جست وجو می خواهد به عنوان قلب تپنده پرچم داران تازهش، از دومین نسل از پردازنده تنسور استفاده کند که باز هم سامسونگ وظیفه ساخت آن را برعهده دارد. بعلاوه مودم 5G به کار رفته در این تراشه هم ساخت سامسونگ و بوده و اگزینوس مودم 5300 نام خواهد داشت. بعلاوه گوگل نام رمز چیتا و پنتر را که نوعی از گربه سانان درنده هستند برای دو گوشی خود در نظر گرفته که در نوع خود بسیار جالب است.

همان طور که در خبر های قبلی به آن اشاره شد، گوگل در طراحی ماژول دوربین این گوشی های هوشمند بهینه سازی هایی را در نظر گرفته است. هنوز معین نیست که طراحی نهایی این گوشی های هوشمند با تصاویر و رندر های منتشر شده این گوشی ها چه تفاوتی هایی دارد. به همین دلیل، گفته می گردد که پیکسل 7 یک صفحه نمایش غیر LTPO دارد و رفرش ریت 90 هرتزی را ارائه می دهد. از آنجا که شنیده می گردد این گوشی نسبت به نسل قبلی خود کمی کوچک تر است، پس انتظار می رود که ظرفیت باتری آن نیز کمتر از قبل باشد. در روزهای آینده احتمالاً اخبار بیشتری در خصوص گوشی های هوشمند تازه گوگل منتشر می گردد.

منبع: Androidauthority

منبع: دیجیکالا مگ

به "پیکسل 6 پرو ظاهراً قرار بود با حسگر تشخیص چهره به کاربران معرفی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکسل 6 پرو ظاهراً قرار بود با حسگر تشخیص چهره به کاربران معرفی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید