چگونه ذهن خلاق و پویا داشته باشیم؟

به گزارش گالری ابزار زیبا، بسیاری از افراد به دنبال ذهن خلاق و پویا هستند. ذهن انسانها در طول شبانه روز با مسائل زیادی درگیره. خلاقیت در بسیاری از موارد میتونه بهتون یاری کنه. در واقع خلاقیت، انجام کارها با روشیه که بقیه استفاده نمیکنن و یه ابتکار در انجام کارهاست. برای اینکه ذهن خلاق داشته باشین باید چند ترفند رو یاد بگیرین که ما در مطلب زیر به آنها اشاره کردیم.

چگونه ذهن خلاق و پویا داشته باشیم؟ چند نکته برای رسیدن به پیروزیت بسیاری از مردم اغلب مسائل کوچیکی که منجربه پیروزیت میشه رو نادیده میگیرن.…

محیط کار خود را آماده کنید

چند نکته در رابطه با محیطی که در آن فعالیت میکنید وجود داره که باید بهش اهمیت بدین، اونها عبارتند از نور، صدا و میزی که بر روی آن کار میکنین. نور کم باعث خلاقیت میشه بنابراین سعی کنید پرده اتاقتون رو بکشین. علاوه بر آن سکوت نیز بهتون یاری میکنه تا بتونین به راحتی تمرکز کنید. محیط کاری خود رو از هر گونه آلودگی صوتی دور کنید. همچنین میزی که بر روی آن کار انجام میدین را تنظیم کنید. ایستادن هم میتونه باعث بشه که ایده ها و افکارتون افزایش پیدا کنه، اما داشتن یک میز میتونه برای انجام کارهای خلاق بسیار عالی باشه.

برای داشتن ذهن خلاق تمرکز کنید

در میان محیط و فضای شلوغ افراد خلاق نمیتونن پیروز باشند، بنابراین بهتره که در یک محیط ساکت تمرکز کنید. بیست دقیقه سکوت و آرامش بهتون یاری میکنه تا بر روی افکارتون تمرکز کنید و بر ذهن خود غلبه کنید. افکار گذشته و آینده رو رها کنید. از همه کس و همه چیز از جمله خانواده، تلفن همراه، اینترنت و رسانه های اجتماعی جدا شوید، چون تنهایی میتونه بهتون در رسیدن به تفکر خلاق یاری کنه. همچنین باعث افزایش ذهنیت شما و کاهش استرس و اضطراب نیز میشه. در نهایت با تمرکز بیشتر به ذهن خلاق و پویا خواهید رسید.

تأثیر ورزش در داشتن یک زندگی با کیفیت ورزش کردن نه تنها باعث افزایش طول عمر میشه بلکه یاری میکنه تا…

ذهنتان را برای هر چیز جدید باز بگذارید

ذهنتان را برای ایده ها، تجربیات و احساسات جدید باز بذارین. سعی کنید ترس رو کنار گذاشته و چیز های جدید رو امتحان کنید. ذهن خلاق دوست داره ماجراجو باشه و چیزهای جدید رو تجربه کنه. با مسافرت کردن به جاهای مختلف و دیدن فرهنگهای متفاوت میشه روشها و موضوعات جدید رو دید و ازشون برای انجام کارهای دیگه الهام گرفت. در این راستا زیاد مطالعه کنید و به صحبتهای دیگران گوش بدید تا ذهنی پویاتر داشته باشید.

کنجکاو باشید تا ذهن خلاق داشته باشید

تا میتونین کنجکاو باشین و سوالهای مختلفی بپرسید تا چیزهای جدید کشف کنید. کنجکاو بودن میتونه ذهنتون رو باز کنه و مجبورتون کنه که به دنبال چراهایی که فکر و ذهنتون رو مشغول نموده برید و روش های بهتری برای انجام دادن کارهایی که بهتون سپرده شده پیدا کنید. با افراد زیادی در ارتباط باشین و صحبت کنید و به دیدگاههای آنها در خصوص مسائل مختلف گوش کنید. کنجکاوی یک تجربه برای یادگیری مسائل جدیده، همچنین مغز رو تقویت و دیدتون رو در همه زمینه ها گسترش داده و ذهن رو خلاق میکنه.

شکست زمینه ای برای رسیدن به پیروزیت

پیروز نشدن در تموم زمینه ها نمیتونه ذهن خلاق رو شکست بده، اما میتونه در رسیدن به پیروزیت وقفه بندازه. اگر یک تجربه منفی یا شکستی در زمینه کاری داشته باشین تجزیه و تحلیل کنید تا متوجه بشین که چه اشتباهی باعث این تجربه تلخ شده. هرگز عقب نشینی نکنید و ادامه دهید. از اشتباهات و تجارب خود درس بگیرین و بینش های خود را به کار ببرین و از آنها استفاده جدید کنید. پروژه های خود را پیگیری کنید تا به پیروزیت و ذهن خلاق و پویا برسید.

آموزش ساخت زیرلیوانی با گیره لباس میتونیم با وسایل خیلی ساده که توی خونه هامون پیدا میشه وسایل جذابی…

ایده ها و افکار خود و دیگران را بنویسید

نوشتن افکار خود و اطرافیان همواره کار درست و مناسبی بوده، چون افراد نمیتونن بر ذهنشان تکیه نمایند و همه مسائل رو بخاطر بسپارند. سعی کنید با یک قلم و کاغذ یا استفاده از ابزار الکترونیکی که میتونه مطالب رو مجددا به ذهنتان یاداوری کنه یادداشت کنید. آنها میتونند بازتابی از ایده هایی که در خصوص فعالیت های روزانه جمع آوری نموده بودین باشند. این کار باعث میشه که زمانی که به سراغ آنها میروید ذهنتان آزادتر باشد و بیشتر از ایده ها و افکار دیگران بهره ببرید و خلاق تر باشید.

منبع: مجله الکترونیک دونفره

به "چگونه ذهن خلاق و پویا داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ذهن خلاق و پویا داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید