کریستوفر نولان پروژ ه سینمایی تازه خود را آغاز کرد

به گزارش گالری ابزار زیبا، به نقل از وبسایت خبری پاک، کریستوفر نولان فرآیند نوشتن فیلم نامه نوش را بلافاصله پس از بردن جایزه ی اسکار 2024 شروع کرده است. این خبر در حالی منتشر شده که فیلم اوپنهایمر عملکردی چشم گیر در رقابت های امسال آکادمی اسکار داشته و در هفت بخش اصلی، ازجمله بهترین کارگردانی و بهترین فیلم، جایزه کسب کرده. در حالی که این گزارش اطلاعات بیشتری به دست نمی دهد، اما تایید می کند که فیلم نو کریستوفر نولان بلافاصله بعد از بردن اسکار، در مراحل اولیه تولید واقع شده است. این قضیه با روند فیلم سازی نولان هم تطابق دارد. او قبلاً فاش کرده بود که ایده ساخت فیلم اوپنهایمر پیش از پایان فیلم برداری فیلم تنت به سرش زده بوده. رابرت پتینسون کسی بود که باعث شد نولان عمیق تر به بحث و جدل پیرامون مفهوم بمب اتمی بپردازد.

کریستوفر نولان پروژ ه سینمایی تازه خود را آغاز کرد

فیلم های نولان از هر دست که باشند، چه میان ستاره ای، چه پرستیژ و چه سه گانه شوالیه تاریکی، از داستان پردازی مستحکم و قوی برخوردارند. کارگردان این آثار متنوع، ژانرهای اکشن، درام و علمی تخیلی را با تعلیق در هم آمیخته و در تمام فیلم هایش به نمایش گذاشته. اما اگر به نظرات اخیر او توجه کنیم، این احتمال وجود دارد که فیلم نو کریستوفر نولان پس از بردن اسکار، یک فیلم در ژانر وحشت باشد. نولان به ورایتی گفته که در صورتی که به ایده ای استثنائی برسد، قصد دارد یک فیلم ترسناک بسازد. او اضافه کرد که چنین فرصت هایی محدود و دور هستند. با این وجود این می تواند به این معنا باشد که او می خواهد برای ساخت فیلم نوش، خودش را با این چالش روبرو کند.

  • کریستوفر نولان چگونه سینمای مدرن را دگرگون کرد؟

یورش نولان به سمت ژانر وحشت

نولان در آثار قبلی اش، از جمله پیچ وتاب های هیجان انگیز پرستیژ و صحنه های بتمن آغاز می کند، نشان داد که استعداد خوبی در ژانر وحشت دارد. این کارگردان همچنین تایید کرد که فیلم اوپنهایمر هم عناصر ترسناک در خود دارد. او اشاره کرد که فکر می کند این عناصر با موضوع فیلم همخوانی دارند. او اضافه کرد که من فکر می کنم فیلم های ترسناک بسیار جالب هستند، از این حیث که بسیار وابسته به ابزارهای سینمایی هستند و من هم در نقطه ای دوست دارم که یک فیلم ترسناک بسازم. با توجه به ترجیحی که نولان در داستان پردازی دارد، بعید نیست که فیلم ترسناکی که می سازد هم در سبک وسیاق بی خوابی، ممنتو و تعقیب باشد و وحشتی روانشناختی را به نمایش بگذارد. اکنون می دانیم که پروژه بعدی او از همین حالا کلید خورده و خیلی ساده می توان تصور کرد که او چیزی شبیه به سرگیجه بسازد که بنا بر گزارش ها، اکنون با رهبری رابرت داونی جونیور در حال بازسازی است.

نولان تا به امروز 12 فیلم را کارگردانی کرده. او همچنین تهیه کنندگی چندین را هم برعهده داشته. شوالیه تاریکی برمی خیزد همچنان پردرآمدترین فیلم نولان است و در سراسر اکران خود بیش از یک میلیارد دلار فروش داشته. پس از آن شوالیه تاریکی در رتبه دوم قرار گرفته است و رتبه سوم از آن اوپنهایمر است که تا امروز حدود 953 میلیون دلار فروش داشته است.

  • آیا اوپنهایمر بهترین فیلم کریستوفر نولان است؟

منبع: CBR

منبع: دیجیکالا مگ

به "کریستوفر نولان پروژ ه سینمایی تازه خود را آغاز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کریستوفر نولان پروژ ه سینمایی تازه خود را آغاز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید