اخبار مجلس

موافقت مجلس با کلیات لایحه ایجاد منطقه آزاد دوغارون

در نشست علنی روز (یک شنبه 15 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری - صنعتی دوغارون ، با 161رای موافق، 53 رای مخالف و 8 رای ممتنع، موافقت کردند.

15 مرداد 1402

درخواست کاشانی در خصوص لایحه مالیات از خانه های خالی ، مبادا با یک محاسبه اشتباه مبلغ مازاد از مردم دریافت گردد

یک عضو شورای شهر تهران با اشاره به لایحه مجلس مبنی بر اخذ مالیات از خانه های خالی گفت: مسئولان در این راستا با یک محاسبه اشتباه مبلغ مازاد از مردم با عنوان مالیات دریافت نکنند.

25 خرداد 1402

نماینده مجلس: زمین های بایر مشمول مالیات می شود، تعرفه مشاورین املاک از ارزش ملک جدا خواهد شد

بر اساس این طرح تعرفه مشاورین املاک از قیمت ملک و اجاره بهای آن جدا شده و برای آن مکانیزم دیگری پیش بینی شده است. بدین ترتیب دیگر بحث تعارض منافع پیش نمی آید.

8 خرداد 1402

توافق بلاروس و روسیه بر سر پسماندهای هسته ای

رهبران روسیه و بلاروس در نشستی در نوامبر 2022 در سوچی در محل اجلاس اتم اکسپو 2022 یک توافق بین دولتی با موضوع همکاری در زمینه مدیریت پسماند سوخت هسته ای و فرآیند بازگرداندن آن به روسیه به منظور بازفرآوری را امضا کردند.

22 اردیبهشت 1402

بحران در کمین شهر یاقوت های سرخ! ، آب های زیرزمینی این شهر سالی یک متر افت می نماید

مدیر امور منابع آب ساوه گفت: به علت کاهش بارندگی ها و روبرو شدن با پدیده خشکسالی سطح آب های زیرزمینی دشت ساوه سالانه یک متر افت می نماید.

22 اسفند 1401

محله ازگل با اجرای 31 مصوبه نونوار می گردد

شهردار منطقه یک در بازدید از محله ازگل بیش از 31 مصوبه از درخواست های محلی اهالی ازگل را در دستور کار مدیریت شهری این منقطه قرار داد.

5 بهمن 1401

حساب ویژه دولت روی عایدی ملت ، رکوردشکنی در سهم مالیات از عایدی

در بودجه سال آینده، سهم مالیات از عایدی های دولت سیزدهم به رکورد خود در 13 سال اخیر رسیده است. مقایسه بخش های مختلف مالیات بر عایدی در سال آینده نشان می دهد عمده رشد مالیات ها در سمت خصوصی بوده، نه دولتی. این رقم در بخش خصوصی 8 هزار و 500 میلیارد تومان بیشتر...

29 دی 1401

بانک اطلاعات پیشکسوتان صنایع دستی راه اندازی می گردد

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور به منظور آنالیز فعالیت های صورت گرفته در شهر جهانی اصفهان و پیشنهادات اجرایی برای آینده تفاهم نامه با معاون خلاقیت و پژوهش فناوری شهرداری اصفهان ملاقات و گفت وگو کرد.

13 آذر 1401

برنامه فوری برای شکستن قیمت مسکن در مرکز ، تخفیف 40 درصدی تا صدور یک هفته ای پروانه ساخت ، خوش حساب ها تا 20 اسفند وقت دارند

معاون شهردار تهران از شروع ارائه تخفیفات ویژه برای پرداخت عوارض شهرسازی اطلاع داد و گفت: متقاضیان صدور پروانه و گواهی ساختمانی که تمایل به پرداخت عوارض شهرسازی خود به صورت نقدی و یک جا را داشته باشند، از 20 آبان تا 20 اسفندماه امسال، از تخفیفات پلکانی...

19 آبان 1401

خبر خوش درباره افزایش تازه حقوق؛ چه کسانی منتظر باشند؟ ، اندازه افزایش و زمان اجرا

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش حقوق شامل همه کارمندان و بازنشستگان کشوری می گردد و اعمال آن از اول شهریورماه است.

15 مهر 1401

زمان شروع دور دوم سفرهای استانی رئیسی معین شد ، دستور کار سفرهای تازه استانی رئیس جمهور

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه امیدواریم که از نیمه دوم مهر بتوانیم دور دوم سفرهای استانی را شروع کنیم، گفت: محوری ترین مباحثی که در دور دوم سفرهای مورد عنایت دولت قرار خواهد گرفت اجرای مصوبات دولت در دور اول سفرها است.

9 مهر 1401

جدایی راه آهن و تپه حصار دامغان اجرایی می شود؟!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از برگزاری جلسه بررسی جا به جایی ریل راه آهن از محوطه تپه حصار دامغان از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور و هیات دولت به استان خبر داد.

25 شهریور 1401

افزایش بودجه میراث فرهنگی در سال 1401

معاون امور #مجلس، حقوقی و استان های وزیر میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی گفت: #دولت سیزدهم در لایحه بودجه 1401 افزایش 30 درصدی اعتبارات برای این سه بخش را مدنظر قرار داد.

18 خرداد 1401

صندوق مسکن در لایحه بودجه سال آینده نداریم

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا رضایی کوچی گفت: وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن جهت ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور اقدام خود را به خوبی انجام داده است.

16 بهمن 1400

بودجه 1401 پوپولیستی است، ابهامات بودجه برای بورس پابرجاست

به گزارش خبرنگاران، لایحه بودجه 1401 امروز تقدیم مجلس شد. اگر چه ظاهرا بودجه برای بورس خبرهای خوبی داشت اما کارشناسان معتقدند بودجه 1401 خوشبینانه و کمی پوپولیستی است.

9 بهمن 1400

نماینده مجلس: مراکز همسریابی جزو نیازهای مردم است

امیر حسین بانکی پور، رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت، درباره راه اندازی مراکز مجاز همسریابی در کشور گفت: ما تا به امروز قانونی برای مراکز همسریابی رسمی قانونی در کشور نداشتیم و تا پیش از تصویب قانون جوانی جمعیت کلیه مراکز همسریابی موجود در کشور غیر قانونی...

14 دی 1400

مدیران آموزشگاهی، راهبران آموزشی و کلیدی ترین عنصر ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت هستند

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست صمیمی با مدیران مدارس استثنایی استان یزد گفت به جد معتقدیم مدیران آموزشگاهی، راهبران آموزشی و کلیدی ترین عنصر ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت هستند.

3 آذر 1400

لغو استخدام دختر نماینده مجلس در وزارت نفت

خبرگزاری خبرنگاران- وزیر نفت دستور لغو استخدام دختر عضو کمیسیون انرژی را صادر کرد.

23 آبان 1400

دیدار فرستاده سازمان ملل در امور یمن با وزیر خارجه اردن

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در سفری به اردن با وزیر خارجه این کشور دیدار و درباره تحولات یمن گفت وگو کرد.

20 تیر 1400

اعتراضات مردمی در بریستول انگلیس به خشونت کشیده شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه دِیلی میل، در جریان اعتراضات مردمی به لایحه جنجالی افزایش اختیارات سرکوبگرانه پلیس در انگلیس، صدها نفر از معترضان در خیابان های شهر بریستول تجمع کردند.

11 اردیبهشت 1400
تعداد: (40)