آخرین خبرها از ارائه سیم کارت به گردشگران خارجی

به گزارش گالری ابزار زیبا، طی سال های گذشته بحث اختصاص سیم کارت به گردشگران از سوی مسئولان مطرح و درباره این نوع از سیم کارتها و تفاوتشان با سایر سیم کارت های دیگر گفته شده بود که این سیم کارت به دو زبان انگلیسی و عربی اطلاعات مربوط به جاذبه های گردشگری ایران را در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد، به اینترنت دسترسی آسان تری دارد و دارای مالتی مدیا، GPS و با قابلیت یک Handbook است.

آخرین خبرها از ارائه سیم کارت به گردشگران خارجی

اکنون بار دیگر این موضوع برای دسترسی بهتر و آسان توریستان به برخی از پلتفرم های خارجی به صورت جدی تر مطرح شده است؛ اگرچه در ابتدا اعلام شد این اقدام در حد پیشنهاد بوده و درباره آن هنوز تصمیم گیری نشده است اما عزت الله ضرغامی- وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی- بعلاوه در این باره تاکید نمود توریستان خارجی باید حداقل خدمات را دریافت نمایند و برخی دوستان تحلیل می نمایند که چرا توریست خارجی به ایران نمی آید که دلایلی دارد که یکی از مهمترین احتیاجهای آنها اینترنت و سکوهای بین المللی و خارجی است.

در نهایت وی بیان کرد که رایزنی های لازم را انجام می دهند و بر این باور است که باید سیم کارت مناسب برای برطرف احتیاج توریستان تامین گردد و این کار استدلال دارد نه تنها برای آنها (توریستان خارجی) بلکه برای مجموعه های اصلی در کشور که خدمات مسافری می دهند باید این ظرفیت برای آنها فراهم گردد. بنابراین پس از پیشنهادی که این مقام مسئول ارائه کرد، موضوع در کمیته های مربوطه که مسئول رسیدگی هستند، آنالیز شده و ظاهرا تا حد زیادی مورد تصویب قرار گرفته است و در آن موقع اظهار امیدواری کرد که نتیجه طی روزهای آینده اعلام می گردد.

در همین رابطه اخیرا وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی در یک گفت و گوی رادیویی، بیان نموده است که در این مورد ما، معتقدیم که باید حداقل خدمات توریستی به توریستان داده گردد.

وی متذکر شد: فقط هم بحث سیم کارت بدون فیلتر نیست و به نظر بنده، این موضوع جاافتاده و کارشناسان هم پذیرفتند. ما در کمیسیون های مسئول رسیدگی به این موضوعات نیز شرکت کردیم و شرح دادیم و فکر می کنم یک قانع کردن عمومی صورت گرفته است.

به گفته او کسانی که این خدمات را در داخل کشور به توریستان خارجی می دهند، تا زمانی که سکوهای داخلی ما عمومیت پیدا می نماید - که ما دعا می کنیم این اتفاق بیفتد و وزیر ارتباطات هم در شورای عالی فضای مجازی گزارش خوبی دادند - باید بتوانند این خدمات را ادامه دهند؛ چون نباید توریستی ما دچار مخاطره گردد. ضرغامی در آخر گفت ما در حال پیگیری هستیم که این کار انجام گردد و امیدواریم به زودی محقق گردد.

منبع: گردشبان

به "آخرین خبرها از ارائه سیم کارت به گردشگران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها از ارائه سیم کارت به گردشگران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید