آخرین فرصت توییتر به کاربران جهت حفظ محتویات حساب کاربری افراد فوت شده

به گزارش گالری ابزار زیبا، اینطور که به نظر می رسد، توییتر میخواهد تمامی حساب های کاربری که به مدت شش ماه غیرفعال بوده اند را کاملا پاک کند و این اقدام نیز از تاریخ 11 دسامبر امسال (20 آذر 98) شروع خواهد شد. اما جیسون اسکات، مدیر امنیت دیجیتال موسسه Internet Archive، می خواهد با پروژه ای تحت عنوان Twittering Dead، از پاک شدن تمام پست ها و تاریخچه حساب کاربری افراد فوت شده جلوگیری کند.

آخرین فرصت توییتر به کاربران جهت حفظ محتویات حساب کاربری افراد فوت شده

توییتر روز گذشته از تصمیم خود جهت پاک سازی حساب کاربری افراد فوت شده و یا به طور کلی حساب های غیرفعال رونمایی کرد و مطابق آن هر حسابی که در طی 6 ماه اخیر غیرفعال بوده و یا کسی وارد آن نشده، با خطر حذف شدن روبرو خواهد شد. به موجب این اقدام، نه تنها تعداد زیادی از نام کاربری برای افراد تازه وارد در دسترس قرار خواهد گرفت، بلکه جستجوی کاربران و توییت ها نیز ساده تر خواهد شد.

توییتر بعد از اینکه حسابی 6 ماه غیرفعال بود به صاحب آن ایمیل ارسال می نماید و به او هشدار می دهد تا 11 دسامبر (20 آذر) وارد حساب خود گردد و یا فعالیت داشته باشد. اگر چنین اتفاقی نیفتد، حساب وی پاک شده و نام کاربری او در اختیار کاربران دیگر قرار می گیرد.

اما خب این اقدام توییتر مشکلاتی را نیز در پی خواهد داشت. توییتر برخلاف فیسبوک، قابلیتی جهت نگه داری حساب ها به رسم یادبود ندارد. به همین خاطر افرادی که فوت شده اند یا بیمارانی که مدت زمان زیادی را در بستر بیماری می گذرانند، نه تنها حساب کاربری، بلکه تمام پست های خود را نیز از دست می دهند.

چرا باید رمز عبور حساب توییتر را هر چند وقت یک بار تغییر دهیم؟

یکی از مدیران توییتر اما در گفت و گویی با وب سایت theverge، ضمن اشاره به این موضوع که توییتر قابلیت نگه داری حساب های کاربری به رسم یادبود را ندارد گفت:

اما به موجب پروژه Twittering Dead که توسط جیسون اسکات نیز اداره می گردد، از کاربران خواسته می گردد نام کاربری کسانی را که می خواهند حسابشان بایگانی گردد درون یک فرم پر نمایند تا از این طریق بتوان محتویات توییت آن ها را نگه داشت.

البته در توییتر قابلیتی وجود دارد که کاربر می تواند محتویات اکانت خود را دانلود کند؛ (آموزش). اما برای دانلود محتویات حساب کاربری فرد فوت شده، باید مشخصات ورود به حساب او را داشته باشد. لذا چندان به کار نمی آید.

اگر قصد دارید در این پروژه شرکت کنید، باید مشخصات افراد فوت شده یا کسانی را که در شرایط خوبی قرار ندارند در این فرم پر کنید. در این فرم آمده:

جیسون اسکات سابقه خوبی در حفظ و نگه داری از خدمات اینترنتی بعد از غیرفعال شدنشان دارد. هنگامی که سرویس استریمینگ SoundCloud متوقف شده بود، توانست از بایگانی موسیقی های آن پشتیبان گیری کند. همچنین وی توانست حدود 490.000 قطعه موسیقی بارگذاری شده در شبکه اجتکاعی MySpace را که به خاطر بروزرسانی مشکل دار یکی از سرورها، از روی آن پاک شده بودند برگرداند.

منبع: theverge

منبع: دیجیکالا مگ

به "آخرین فرصت توییتر به کاربران جهت حفظ محتویات حساب کاربری افراد فوت شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین فرصت توییتر به کاربران جهت حفظ محتویات حساب کاربری افراد فوت شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید