آیفون تمام صفحه با دوربین سلفی زیر نمایشگر احتمالاً در سال 2027 عرضه می گردد

به گزارش گالری ابزار زیبا، تأمین کنندگان کره ای اپل توسعه فناوری دوربین زیر نمایشگر گوشی های هوشمند (UDC) را شروع نموده اند تا در آینده شاهد اولین آیفون تمام صفحه دنیا باشیم. احتمال داده می گردد که این فناوری به آیفون 19 پرو راه پیدا کند.

آیفون تمام صفحه با دوربین سلفی زیر نمایشگر احتمالاً در سال 2027 عرضه می گردد

براساس گزارش نشریه کره ای The Elec، شرکت LG Innotek که در زمینه فراوری قطعات اصلی موبایل فعالیت دارد، توسعه اولیه UDC خود را شروع نموده است که در زیر نمایشگر قرار می گیرد و با وجود آن دیگر شاهد دوربین سلفی در روزنه مخصوص بالای نمایشگر نخواهیم بود.

البته UDC با ماژول دوربین سلفی معمولی تفاوت هایی دارد، زیرا نور کمتری را به سنسور تصویر می رساند. به همین علت، در این فناوری نور پیش از اینکه به لنز دوربین برسد از نمایشگر عبور می نماید و این امر منجر به کاهش کیفیت و روشنایی تصاویر خواهد شد.

ال جی برای رفع کردن این مشکل، در حال توسعه یک سیستم لنز چندگانه قوس دار است که باعث کاهش انحرافات نور می گردد و در اطراف ماژول سنسور باعث افزایش شدت نور می گردد تا کیفیت تصویر به طور کلی بهبود پیدا کند. ال جی اینوتک از دسامبر سال گذشته پتنت هایی را برای این فناوری منتشر نموده و اکنون توسعه آن را شروع نموده است و انتظار می رود در آینده پتنت های بیشتری برای آن ثبت گردد.

براساس این گزاش، ال جی دیسپلی که زیرمجموعه گروه ال جی اینوتک محسوب می گردد نیز توسعه UDC را شروع نموده است. ال جی دیسپلی میخواهد تا ضریب عبور نور فناوری UDC خود را تا سال 2023 به 20 درصد و سپس تا سال 2024 به 40 درصد برساند تا استاندارد موردانتظار اپل را برآورده کند. بعلاوه ظاهراً اپل تا به امروز یک نمونه UDC هم از فروشنده ای ناشناسی دریافت نموده، اما عملکرد آن رضایت بخش نبوده است.

منبع: انتخاب

به "آیفون تمام صفحه با دوربین سلفی زیر نمایشگر احتمالاً در سال 2027 عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون تمام صفحه با دوربین سلفی زیر نمایشگر احتمالاً در سال 2027 عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید