احکام مالیاتی مزارع استخراج ارزهای دیجیتال ابلاغ شد

به گزارش گالری ابزار زیبا، سازمان امور مالیاتی در بخشنامه ای احکام مالیاتی مراکز استخراج رمزارزها را برای اجرا ابلاغ کرد که بر اساس آن، در صورت بازگشت ارز حاصل از صادرات رمزارزها به چرخه مالی بازگردانند، مشمول مالیات با نرخ صفر خواهند بود.

احکام مالیاتی مزارع استخراج ارزهای دیجیتال ابلاغ شد

این بخشنامه در ششم شهریور توسط معاون اقتصادیات های مستقیم سازمان امور اقتصادیاتی ابلاغ شده است.

بر اساس این بخشنامه، بر اساس تبصره 2 بند 2 استقرار واحدهای استخراج فرآورده های پردازشی رمزنگاری شده رمزارزها (ماینینگ) شامل محدودیت 120 کیلومتری شهر تهران، 50 کیلومتری شهر اصفهان و 30 کیلومتری مراکز سایر استان ها نیست.

همچنین بر اساس بند 6 این مصوبه، مراکز استخراج رمزارزها، به عنوان واحد فراوری صنعتی شناخته شده و مشمول مقررات اقتصادیاتی خواهند بود.

همچنین براساس تبصره این بند، واحدهای ماینینگ در صورتی که محصول خود را صادر و ارز حاصل از آن را براساس ضوابط بانک مرکزی به چرخه اقتصادی بازگردانند، مشمول اقتصادیات با نرخ صفر خواهند بود.

کریپتوکارنسی یا رمزارز به دسته ای از پول های دیجیتال یا مجازی گفته می گردد که در آن ها از رمزنگاری(کریپتوگرافی) برای تراکنش های اقتصادی استفاده شده است؛ طوری که رمزگشایی آن ها بسیار سخت و بعضا غیرممکن است.

هیات وزیران در ششم مرداد با استخراج فرآورده های پردازشی رمزنگاری شده به عنوان یک فعالیت صنعتی و با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "احکام مالیاتی مزارع استخراج ارزهای دیجیتال ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احکام مالیاتی مزارع استخراج ارزهای دیجیتال ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید